- Berichten: 478
Crit'Air sticker Frankrijk
- Stijn v.d. Linde
- Offline
- Moderator
Als vervolg op dit topic: www.volvokv.nl/forum/algemene-discussies...n-frankrijk?start=10
De volgende vraag: ik snap dus dat ik niet de juiste datum eerste toelating invul om ervoor te zorgen dat ze mijn voertuig met LPG beoordelen. Nu is er bij brandstofkeuze de optie: LPG, maar ook de keuze keuze 'benzine/lpg dubbele brandstof'. Formeel klopt die tweede natuurlijk (want zo staat dat op het kentekenbewijs), maar komt de auto dan nog in aanmerking voor een sticker? Want formeel worden benzine auto's met deze leeftijd niet toegelaten. Ik rijd alleen op lpg.
Wie heeft hier ervaring mee / wat hebben jullie gekozen / krijg je dan een sticker?
Ps. het gaat alleen om bovenstaande vraag. Bespaar mij reacties met de inhoud dat een sticker niet nodig is omdat ze niet controleren o.i.d. Dat moge zo zijn, maar de sticker is verplicht.
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 212
www.autoweek.nl/classiccars/kan-ik-voor-...n-frankrijk-krijgen/
Er wordt gesteld dat op LPG een oldtimer (in dit geval 30+), wel een sticker kan krijgen.
Op benzine dus niet, tenzij op Frans kenteken. Lijkt me een onderscheid dat niet te rechtvaardigen is overigens. Maar dat was al helemaal niet je vraag.
Dus zeker als je eigenlijk altijd op LPG rijdt, zou ik dus LPG invullen. Laat je nog weten waer lukte of wat niet?
Even praktisch: Let er ook op dat LPG in Frankrijk soms moeilijk te krijgen is, ook (of juist) langs de snelweg. Ik heb er eens 200km snelweg en 4 tankstations over gedaan om te kunnen tanken. eerste was defect (slang eraf gereden), tweede was alleen LPG de andere kant op, de derde was leeg omdat dus iedereen hierheen moest uitwijken. Bij pomp 4 uiteindelijk gelukt. Gelukkig reed die auto (XC70) ook gewoon op benzine.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stijn v.d. Linde
- Offline
- Moderator
- Berichten: 478
Ik ben verder bekend met het meer beperkte aanbod in Frankrijk (het zal niet zo erg zijn als in Zweden bij de bbq-boer). Enigzins vreemd omdat Dacia's (toch ook een beetje Frans in de Renault groep) nog nieuw met LPG van de band afrollen, maar dan ga ik wel erg off-topic in mijn eigen topic
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 346
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stijn v.d. Linde
- Offline
- Moderator
- Berichten: 478
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Volgens mij hoef je dat met een buitenlandse auto ook niet, je moet alleen bij controle je kenteken bewijs laten zien. Bij parkeren in een milieuzone moet je een kopie van het kentekenbewijs achter de voorruit leggen met de datum van eerste toelating zichtbaar.
Ik heb niet gehoord dat die regeling is veranderd..
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 346
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2054
je vertaalde tekst is interessant voor Franse auto's, maar ik lees hierin niets mbt buitenlandse auto's, het benodigde speciale kentekenbewijs "moet het voertuig echter een speciaal kentekenbewijs hebben" hebben die natuurlijk niet (zoals ook in Duitsland niet een H-Kennzeichen).
Waar baseert je vermoeden "Volgens mij hoef je dat met een buitenlandse auto ook niet, je moet alleen bij controle je kenteken bewijs laten zien. Bij parkeren in een milieuzone moet je een kopie van het kentekenbewijs achter de voorruit leggen met de datum van eerste toelating zichtbaar." op? Zulke verhalen zijn er ook voor de Duitse Umweltzonen, maar een overheidstekst hiertoe heb ik nog niet gevonden.
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stijn v.d. Linde
- Offline
- Moderator
- Berichten: 478
Dank!De datum van vandaag. Succes.
Voor het overige dwalen we enigszins af. Ik heb de door jou genoemde pagina's ook gelezen Tom. Ik kan daar inderdaad alleen in lezen dat dit voor Franse kentekens geldt.
Ik woon dicht bij de grens dus voor de Unweltzone verwijs ik iedereen naar www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/oldtimer-y...oldtimer-umweltzone/
Ik heb zelfs eens de wettelijke regeling gevonden, maar vergeef me dat ik die zoektocht niet nogmaals doe. In Duitsland dus vrijstelling bij 30+ jaar én in goede staat voor buitenlandse voertuigen.
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.