Bart's Stahlberg collectie

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-09-2017 19:05 #634586 door V300 register
Bart's Stahlberg collectie is gemaakt door V300 register
Beste mede-liefhebbers,

Een aantal van jullie heeft het op de Volvo Klassiekerbeurs al gezien, maar ik heb mijn Stahlberg-hobby weer opgepakt. Enerzijds zitten er intussen leuke originele modelletjes in de collectie. Anderzijds vind ik de gehavende modelletjes misschien nog wel leuker. Deze zijn zo leuk te verbouwen naar het echte voorbeeld. Bij deze wat foto's voor de beeldvorming.

De collectie tot nu toe (nette modellen en opknappers door elkaar).






Voor mij het meest bijzondere model, de DF-34-KR, nagebouwd in model. Zo leeft ze toch nog een beetje voort...


Voor anderen het meest bijzondere model wellicht? Eén van de 2 77'er 343's in de verzameling, origineel en onaangepast met bruin nonnenkapjes-interieur en het zelfde stuur als je terug vindt in de Volvo 66. Het lichtbruine exemplaar is nog in mooie toestand, de donkerbruine krijgt waarschijnlijk een keer een nieuwe laag lak.


En de 100.000 editie, in hele mooie staat die ik op de VKB heb gevonden. Deze stond al even op het wensenlijstje.


Er staan ook wel wat opknappertjes tussen. Ideeën genoeg!
Zo wil ik graag 2 rijkspolitie modellen fabriceren, een witte sedan en de witte 3-deurs worden waarschijnlijk omgebouwd. De grote uitdaging is echter om aan 2 identieke zwaailichten te komen die in het tijdsbeeld passen. Het alternatief is een enkel blauw zwaailicht zoals bij de BMW's en Porsches...
Verder wil ik nog eens een Van gaan bouwen, maar dan wil ik eerst een 2e exemplaar van de 345 hebben liggen. Het bruine exemplaar dat ik heb (laatste rij op de foto's) heeft helaas een sterk verkleurde carrosserie dus die zou zich perfect lenen voor dit doel. Echter kom ik dit model zelden tegen en het zou zonde zijn om hier een zeldzaamheid voor te gebruiken. Als alternatief neem ik een 5-deurs GLT, die zijn wat minder zeldzaam volgens mij.

Deze winter wil ik weer volop met autootjes gaan spelen dus. In dit topic houd ik jullie op de hoogte :photo:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-09-2017 19:30 #972386 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's Stahlberg collectie
Om meteen even wat modelletjes uit te lichten...

Een hele nette 340 mkII, die blijft natuurlijk zoals hij is.


De DF-34-KR, de 343 DL Special die ik heb gehad. Ik heb deze auto een paar jaar geleden helaas moeten verkopen wegens te veel problemen voor mijn kennis van zaken en te weinig geld om het door een professional te laten maken. Bij de eigenaar na mij is de auto helaas na niet al te lange tijd naar de sloop gegaan... Tot vandaag de dag heb ik er nog steeds een beetje spijt van dat deze auto is weggegaan.
Om het wagentje toch te vereeuwigen heb ik dit model gemaakt. De kleur is exact het zelfde, het interieur ook (tot aan de scheur in de bestuurdersstoel).


Zie ook het knikhondje achter het raam, en de singeltjes die ik ter decoratie had liggen; YMCA van de Village People en Denis van Blondie. Net als de auto uit 1978. Uiteraard moesten deze terugkomen in het model.


Het interieur, inclusief 'scheur' in de stoel


Ook latere modellen kregen een steeds leuker gedetailleerd interieur mee. Dit is mijn GL Special, uitgevoerd in mkII bij gebrek aan mkIII onderdelen. Leuk detail, voor de oplettende kijker, er liggen dezelfde dingen achterin als bij de 343. Tot vandaag de dag heeft de GL Special altijd dezelfde dingen achterin gehad als de DL Special. Echter staat het hondje intussen op het dashboard en liggen de singeltjes in de kast om beschadiging te voorkomen.


En ten slotte het poep-bruine nonnekapjes-interieur van de 77'er. Erg leuk om die zelfs 2x in de collectie te hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2017 21:14 #972387 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Bart's Stahlberg collectie
Als je die bruine '77er nou voorziet van die oude zwarte wielkapjes is het net de 343L die bij Erik staat ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2017 23:44 #972388 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Bart's Stahlberg collectie
Haha, nice, neemt ook stuk minder ruimte en zorgen in dan de echte auto's:P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2017 10:49 #972389 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bart's Stahlberg collectie

Albert1;247060 schreef : Haha, nice, neemt ook stuk minder ruimte en zorgen in dan de echte auto's:P


Ja, het maakt een aantal zaken een stuk beter bereikbaar.
Zo ben ik sinds kort trotse eigenaar van een prachtig glimmende P1800ES, geen roest op te vinden! :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-09-2017 18:39 #972390 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's Stahlberg collectie

Steven340;247059 schreef : Als je die bruine '77er nou voorziet van die oude zwarte wielkapjes is het net de 343L die bij Erik staat ;)


Dat is eigenlijk wel een leuke. Weet je de kleurcode van die auto toevallig Steven?

Albert1;247060 schreef : Haha, nice, neemt ook stuk minder ruimte en zorgen in dan de echte auto's:P


Dat is zeker. Intussen heb ik een mooie oldtimerstalling gevonden voor de Stahlbergs, een klein afsluitbaar vitrinekastje. Daar passen mooi een stuk of 10 modellen in, ook leuk voor de vkb bijvoorbeeld

powerflux;247061 schreef : Ja, het maakt een aantal zaken een stuk beter bereikbaar.
Zo ben ik sinds kort trotse eigenaar van een prachtig glimmende P1800ES, geen roest op te vinden! :+


Zeker weten! Het klust ook zo handig, je auto zelf op kunnen pakken :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2017 17:11 #972391 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's Stahlberg collectie
De vitrine

Bij deze even de vitrine laten zien die ik vrijdag voor de Stahlbergs heb gekocht. Meteen maar een V3C-sticker er op natuurlijk :D
(excuses voor de slechte foto, een vitrine blijkt lastig te fotograferen)



Eigenlijk moet ik nog op zoek naar een beter plekje, wat minder donker maar niet in direct zonlicht is het meest gewenst...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-10-2017 21:34 #972398 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Bart's Stahlberg collectie
Lijkt mij aan devkrappe kant voor je collectie
Of vergis ik mij nou?

Mvg

André

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2017 21:54 #972399 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's Stahlberg collectie
Jij was zeker vroeg wakker vandaag, André, of niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2017 22:01 #972400 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's Stahlberg collectie

Adaf55;247070 schreef : Lijkt mij aan devkrappe kant voor je collectie
Of vergis ik mij nou?

Mvg

André


Een beetje stapelen dan past dat best André :f

Je hebt gelijk, er passen maximaal een stuk of 10 Volvo's in. De intentie was ook niet om de complete verzameling neer te zetten, de rest van de modellen zit in handdoeken gerold in een doos. Ik heb bewust gekozen voor een kleine vitrine, sowieso omdat ik geen grote lompe kast in de woonkamer wil zetten, maar ook omdat dit een mooi formaat is om mee te nemen naar de beurs en zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets