Servicebulletins

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-02-2018 16:09 #634794 door V300 register
Servicebulletins is gemaakt door V300 register
Vandaag was ik wat aan het struinen tussen de verzameling onderdelen. Er lagen namelijk al een tijdje spullen te wachten op een definitief plekje in de garage. Ik verzamel eigenlijk enkel accessoires en onderdelen om te gebruiken voor mijn eigen auto's, dus meestal ligt er vrij veel van het zelfde.

Nu kwam ik vandaag wel iets speciaals tegen, ik kende dit enkel uit de servicebulletins die Volvo verstuurde om dealers op de hoogte te stellen van kleine technische wijzigingen en oplossingen voor problemen waar men tegenaan kon lopen. In dit geval heb je op het mkIII-model te maken met een wijziging van de bevestiging van de grill. Er kwamen speciale passtukjes om de oude grill met nieuwe koplampen en de nieuwe grill met oude koplampen te kunnen combineren. Bij deze koplampen is het eerste gebeurd. De auto waar deze koplampen vanaf komen heeft blijkbaar ooit nieuwe koplampen gekregen waarbij de passtukjes uit de servicebulletin zijn gebruikt. Zie hier het resultaat!

Omdat dit best bijzonder is om tegen te komen, én het visueel zo mooi inzichtelijk is, vond ik dit een leuke om met jullie te delen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2018 21:11 #973916 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Servicebulletins
Ik kende dit al wel, heb ik vaker zo gezien. Bij Erik al diverse koplampen tegen gekomen die dit hebben.

Er zijn dus eigenlijk 3 varianten, heb ze namelijk ook gezien waarbij dit deel "vast" zat, welliswaar wat kleiner dat dit zwarte blokje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-02-2018 06:45 #973926 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Servicebulletins
Leuk is dat he?

Zo heb ik er ook een paar liggen met opsommingen wat er bij een bepaald modeljaar is veranderd, ik geloof 1986-1987, wat probleem oplossende gevallen m.b.t. het injectiesysteem van de 360, en een servicebulletin waar wordt gesproken over een heuse B13.4 motor voor de finse markt. Het zijn veelal van die leuke wetenswaardigheden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-02-2018 11:27 #973928 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Servicebulletins
dit zijn volgens mij voor een groot deel servicebulletins die je ook in het ledenmenu bij de technische documentatie kunt terugvinden??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-02-2018 11:38 #973929 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Servicebulletins
Ik weet het niet Wouter. Ik heb ooit een bananendoos vol Volvo 300 greenbooks gekocht, met name omdat er zeer veel informatie over de 1.7 (en diesel) en het elektronisch systeem bij zat.Toevallig zat daar ook een ordner vol servicebulletins bij.
Sommige van de greenbooks ben ik ook tegengekomen in het ledenmenu, dat is namelijk makkelijker dan zelf alles kopiëren om te sleutelen, sommige niet. Dat zal voor de servicebulletins dus ook wel het geval zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-02-2018 14:17 #973931 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Servicebulletins
In dat geval, Bart: Scannen dan, met je hoofd!!! There is no such thing as too much relevant documentation :D:D:D:D:D:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-02-2018 14:40 #973933 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Servicebulletins
Dat is zeker Diede!
Een deel heb ik ook al eens ingescand en staat digitaal op de computer. Even een printje maken om te sleutelen blijkt super handig.

mocht de club deze documentatie in het ledenmenu willen, dan mag men ook altijd contact opnemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-02-2018 11:08 #973943 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Servicebulletins

General Custom;248680 schreef : mocht de club deze documentatie in het ledenmenu willen, dan mag men ook altijd contact opnemen.

Dat was de impliciete hint:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-02-2018 13:15 #973949 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Servicebulletins

setsunakaede;248690 schreef : Dat was de impliciete hint:D


Om eerlijk te zijn Diede, van mijzelf uit ga ik geen documentatie meer scannen en aandragen. Helaas heb ik hier minder prettige ervaringen mee. Als iemand anders zich geroepen voelt om bij mij documentatie te komen scannen mag dat, mits deze dan ook daadwerkelijk wordt verwerkt in het ledenmenu van onze club.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2018 15:17 #973952 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Servicebulletins
Dus Bart, hier met die handel!

Maar weer even serieus, ik heb in een duister verleden al tig van die greenbooks etcetera zitten scannen en destijds in samenwerking met Wouter N op de website gezet. (iets met een FTP server)

Ik ga dan ook helemaal mee met Diede in deze, hoe meer relevante data we op de clubsite hebben staan hoe beter.

Ik ben wederom bereid de nog niet ingescande stukken te digitaliseren, in een doos stoppen en opsturen een optie Bart?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets