- Berichten: 18
Steven's derde Volvo 340 DL
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
Bedoeling is deze op te lappen en gaat uiteindelijk m'n broer in rijden.
Wilde per se een handbak, maarja een goedkope 340 met handbak vind je niet veel meer.
Gelukkig had Erik er nog eentje staan, oorpronkelijk met een 4 bak maar later is daar een 5 bak voor in de plek gekomen.
Hij is niet al te best, maar ja er zijn al zoveel 340's gesloopt dus deze komt weer de weg op.
Heeft inmiddels wel dik 2 ton gelopen maar wel met een Solex carb. + 5-bak en smalle 155 banden wordt dit toch wel een hele zuinige 1 op 17 moet makkelijk haalbaar zijn.
Is verder erg verrot, achter beide veerpoot schotels zitten flinke gaten.
De dorpels hebben hier en daar wat gaten en de linker achterdeur is verrot. De andere deuren zijn dan weer helemaal roestvrij.
Een aantal panelen spuit ik opnieuw en de rest van de lak probeer ik weer helemaal met poetsen en polijsten terug te brengen naar jawel... donkerblauw. (195-5) zo erg is deze inmiddels verschoten.
Linkerspatbord is ook helemaal roestvrij, wat erg opmerkelijk was want in de o zobekende hoek onderaan bij de deur zat erg veel vochtige modder aan de binnenkant.
Andere spatbord is gedeukt en verrot.
Voorbalk is ook helemaal ingedeukt en aan de onderkant weggevreten. Ook APK afkeur.
Een deur en scherm had Erik nog liggen, een voorbalk ben ik nog naar opzoek.
Gisteren de eerste vorderingen gemaakt kwa laswerk.
Bovenkant uitgeslepen en verder aan de onderkant tot waar de roest doorliep.
Eerst het bovenste plaatje vast gebakken en menie er over gedaan.
Onderkant moet nog. Ja is een beetje bak en braad werk maar is wel dicht en het zit vast :+ kwam er een beetje lastig bij.
Tot zover het begin, heb maar één dag in de week de tijd. Dus hopelijk volgende week weer verder.
Bedoeling is deze begin maart klaar te hebben.
Dus ja even een projectje tussendoor, daarna de 343 weer oppakken.
Komen ook weer de originele 4.5J stalen velgen onder nadat deze weer mooi gespoten zijn.
Een mooie rechte achterbumper heb ik ook nog liggen + achterlicht.
Verder is er een koelslang lek, wordt ook allemaal vervangen, gelijk een nieuwe waterpomp, carburateur reinigen en reviseren etc....
Gaat weer een mooie auto worden :yesyes:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Misschien dat daar in de lakstraat al niet goed voorgereinigd kon worden
en de primer er niet goed bij kon komen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
De bovenste die ik net gelast heb.
Daaronder de plaat van de "wielkuip"
En daarweer op een hele dikke met een hoek profiel voor de stefigheid van de veerpoot die het hele chassis draagd. Net nog een stukje van te zien naast de veer. Dat hoort helemaal door te lopen naar de andere kant.
En zoals ook te zien is op de foto van onderaf dat ik net uitgeslepen heb zit er in het binnenscherm ook nog een holle ruimte waar ook weer heel veel platen bij elkaar komen.
Heb van onderaf plaatje voor plaatje weggeslepen totdat ik er helemaal doorheen was, zo kon ik goed zien hoe alles precies zat.
Durf niet te zeggen hoe dat destijds ging met de primer in de lakstraat, voor alles wat ik kon zien zat er wel primer op, op de ene plek wat meer dan de andere, dat wel.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Niet per se kritisch bedoeld hoor, maar was het niet veel makkelijker geweest om een nette 340 automaat te nemen en die om te bouwen naar handgeschakeld? Als je een 340 Special of zelfs GL Special neemt heb je een hele complete uitvoering voor heel weinig geld.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Het VIN-nummer schrijft voor wat de motor was, welke versnellingsbak en in sommige gevallen zelfs een uitrustingsniveau. Op de typeplaat staat verder de kleur en interieurcode.
En daar heeft men het maar bij te laten.
Maar goed, dat zal mij waarschijnlijk de enige maken die er zo over denkt... :f
[Edit] De knutselaars kunnen wat mij betreft rustig hun gang gaan, maar dan wel net als in de aviation met een "eXperimental". Sowieso goed als er wat meer luchtvaart-style regulering komt in de automotive industrie, zeker met de "intellegentie" die men aan het introduceren is en tegen de kat-handel... [/Edit]
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Persoonlijk zal het mij een worst wezen of iets al dan niet origineel is, als ik het maar mooi vind. Wel probeer ik alles zo te maken dat het er origineel uitziet en wil ik altijd terug naar het origineel kunnen.
Beetje off-topic, maar als ik bijvoorbeeld nog eens een betaalbaar 3-deurs GLT-interieur vind, wil ik die in mijn GL Special zetten
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
En die GL specials zijn nog wel wat mensen die zoiets willen kopen, hier kwam geen hond voor. Dan zou deze alleen maar verder weg rotten en uiteindelijk alsnog gesloopt worden. Nee dat kan ik niet toelaten :f dat zou dan de zooveelste zijn en blijft er niets over.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.