× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

knipperlicht relais V343BB, vastmaken EMVK

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-04-2008 14:09 #627316 door V300 register
knipperlicht relais V343BB, vastmaken EMVK is gemaakt door V300 register
Ik ben op het moment bezig met het klaarmaken van de 343 Black Beauty voor de RDW keuring. Nu blijft het knipperlicht hangen dus zal er een nieuw relais in moeten, alleen kan ik nergens het relais vinden:S
Het alarmlichten relais was niet zo'n probleem (zekeringsbak) maar het "enkele" relais kan ik nergens vinden.

Verder krijg ik met geen mogelijkheid de EMVK vast. Ik heb al een EMVK gesloopt zodat ik alleen de rubberbusjes heb die ik eerst in de gaten prop, maar zelfs dit lukt niet. (ook niet met vaseline, remvet, helicoptervet, wasmiddel etc)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2008 18:09 #705514 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic knipperlicht relais V343BB, vastmaken EMVK
Dat relais zit toch aan de stuurkolom geklikt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-04-2008 15:21 #706308 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic knipperlicht relais V343BB, vastmaken EMVK
Na een geslaagd bezoek aan de sleuteldag in Bunnik (Hebben jullie ook een beeld van Variofiel:yeah: en Ginkelvanmichiel:)) op zoek gegaan anar het knipperlicht relais.
Dit zit niet aan de stuurkolom en dus ook niet onder de kapjes voor de meterconsole.
Ik heb de meter console verwijdert,







en kwam toen achter het kleine klokje het relais tegen.



Dit bleek alleen maar vast te hangen aan 2 draadjes en na een blik in de vraagbaak bleek er dus een aarde aansluiting te missen.



Deze hoort ie te krijgen van een beugeltje wat aan het relais zit, alleen heb ik geen flauw idee waar deze aan gezet kan worden.



Iemand een idee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-04-2008 21:25 #706342 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic knipperlicht relais V343BB, vastmaken EMVK
Je ne sais pas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-04-2008 21:26 #706343 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic knipperlicht relais V343BB, vastmaken EMVK
dit relais is mogelijk van een later type, daarbij zitten er meerdere op een speciale steun bij/aan de stuurkolom.

is er niet een loshangende draad met massa?

de preciese uitvoering van zo'n onderdeel kun je van de schema's vaak niet zien.


maak nog eens een fotootje van het schematje wat op het relais zelf staat (onder je duim)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-07-2008 05:12 #720700 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic knipperlicht relais V343BB, vastmaken EMVK
het relais moet trouwens op een rib/steun van het dashboard geschoven worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-07-2008 08:28 #720784 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic knipperlicht relais V343BB, vastmaken EMVK

variofiel;52722 schreef : Verder krijg ik met geen mogelijkheid de EMVK vast. Ik heb al een EMVK gesloopt zodat ik alleen de rubberbusjes heb die ik eerst in de gaten prop, maar zelfs dit lukt niet. (ook niet met vaseline, remvet, helicoptervet, wasmiddel etc)


Afgelopen zaterdag heb ik ook de emvk "even" weer vastgemaakt, ik dacht het nog even voor de lunch klaar te hebben met ook vaseline.
Na de lunch was ik weer afgekoeld en nog een poging. eerst de rubbers in het schutbord met een beetje draaiende beweging erin zetten, daarna de emvk voor het tuutje waar wat vaseline aan zit en met een tangetje (eerst de onderste) en wat heen en weren en de emvk tegen het schutbord aan houden vastzetten. het is een gemier maar lukte mij met rust en kalmte in 10 minuten:groovy:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2008 18:30 #726930 door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic knipperlicht relais V343BB, vastmaken EMVK
Tot nu toe heb ik de emvk altijd met grondplaat en al verwijderd en weer teruggezet. Dus geen gemier met rubbers e.d.
Vroeg mij altijd al of dit kwaad kon. Volgens mij dus niet.

Groeten,

Ted Bogers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2008 18:36 #726931 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic knipperlicht relais V343BB, vastmaken EMVK
thon heeft een volvo 343, en daarbij zit het emvk niet op die grondplaat gemonteerd maar met rubbers en al in de carosserie op een wat andere plek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-09-2008 19:37 #726939 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic knipperlicht relais V343BB, vastmaken EMVK
als je het model met grondplaat hebt, is het inderdaad nogal water naar de zee dragen om dan met de rubbers te gaan werken :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets