Wel snelheid geen kilometers
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
De snelheid wordt nog aangegeven, maar de kilometerteller draait niet meer, en de dagteller ook niet!
Op zich niet heel erg,wel onhandig om zo m`n kilometers te declareren!
Dat moet haast wel de bajonetsluiting achterop het tellerhuis zijn...toch?
Oja nog een andere dingetje; 1 deur doet niet meer mee met op slot gaan bij de cv. Hij gaat er wel mee open. Kwestie van smeren??
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Een een nieuwe klok zit er toch zo in? Voor weinig te krijgen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
1 tube secondenlijm
1 kleine schroevendraaier
1 kleine punttang
1 half uurtje geduld
2 keren overnieuw proberen
3654 vloeken (in mijn geval)
Het lijkt erop dat het witte palletje die de rollen op de plek houdt is weggeschoten of afgebroken.
Haal je klokkenpaneel eruit
draai de koperen schroeven eruit
demonteer je kilometerteller
kijk nu aan de (uit mijn hoofd) rechter zijkant
nu kan je zien dat de rol waar je kilometers op te zien zijn iets scheefzit.
Aan het eind van deze rol zit een tandwieltje
Deze
Met een beetje mazzel kan je hem zo rechtklikken, anders moet je hem met een stukje dun plastic/ijzer vastzetten met wat secondenlijm,
Have fun......
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Heb eerst de kilometertellerkabel vervangen waardoor ik weer een snelheidsmeter heb.
Daarna de km-teller uitelkaar gehaald en het binnenwerk weer op z'n plek gedrukt, maar na ongeveer 100 km. stopte de teller er weer mee.
Dus ik moet hem weer uit elkaar halen. Een probleem vind ik dat je de zwarte wijzerplaat er niet af kunt halen om beter het binnenwerk van de raderen en asjes van de teller te kunnen komen.
Weet iemand hoe je deze wijzerplaat er gemakkelijk af kunt halen ??
Gr. v. Klaas
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
(bewerkt en vrij geinterpreteerd van V300mania)
-trek de naald rechtstandig van zijn asje af. goede manier is om dit te doen met een vork, voor mee houvast.
-trek met een tangetje het pinnetje bij de nulstand van de snelheidsmeter eruit
-twee schroefjes onder de km. teller losdraaien, en dan kun je de wijzerplaat eraf halen.
Het is me echter nog niet gelukt om in het telmechanisme te komen om de kilometerstand te met de hand wijzigen. 5000 km terugdraaien met een boormachine ging me toch wat te lang duren... (heb er nu een 440 teller in zitten)
NB: let goed op de stand waarin je de naald terugzet, zorg dat deze net tegen het pinnetje aan ligt.
Trouwens, welkom op het forum!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Moet volgende week voor de APK en dan moet ie het wel even doen.
Verder nog even iets ter informatie:
De nieuwe km-tellerkabel die ik heb gemonteerd moest op een andere manier bevestigd worden dan de oude die er uit kwam.
Ik bedoel het uiteinde in de naaf. Er werd een soort aluminium busje meegeleverd waar het vierkante uiteinde van de binnenkabel in past. Dit busje wordt met een schotelveertje in de vetdop vastgezet en fungeert zo als meenemer van de kabel.
Verder: bij de oude binnenkabel was het uiteinde vierkant gemaakt, dus van hetzelfde materiaal als de kabel. Bij de nieuwe is het vierkante gedeelte van massief staal en zit vastgesmeed aan de kabel, een meer steviger constructie lijkt mij.
Het uiteinde van de oude kabel wat aan de teller zit heb ik afgeknipt op pakweg 500cm en op de bajonetsluiting van de (gedemonteerde) teller geklikt en heb dit gebruikt om de teller met m'n accuboormachine te testen toen ik de raderen van de teller weer op z'n plek had gedrukt. Dan hoef je niet met een klein schroevendraaiertje in weer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
De nieuwe is in ieder geval met een rode bajonet, en van voren herkenbaar aan de "ronde" lampjes bij de benzine en olietemp, de oude heeft dat verhaal met metaal en schotelveertje etc en heeft rechthoekige lampjes bij de benzinemeter en de olietemperatuur.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.