Een toerenteller in een B14-3E, wat heb ik nodig?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-06-2011 13:07 #631255 door V300 register
Kan iemand mij vertellen wat ik nodig heb om een toerenteller in te bouwen in mijn B14-3E? En is er iemand diredit kan leveren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-06-2011 16:47 #876112 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een toerenteller in een B14-3E, wat heb ik nodig?
Een Smiths toerentellen, het kabeltje hoort van de bobine naar de zekeringskast te lopen, maar ik heb hem tot op heden nog niet werkend op die manier :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-06-2011 17:48 #876123 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een toerenteller in een B14-3E, wat heb ik nodig?
En wat als ik nog contactpuntjes heb????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-06-2011 19:11 #876124 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een toerenteller in een B14-3E, wat heb ik nodig?

vincentengel1990;177130 schreef : En wat als ik nog contactpuntjes heb????


De impulsen worden afgenomen van het knooppunt onderbreker / bobine. Deze gaan naar de elektronische unit van de toerenteller. Deze elektronische unit verwerkt de impulsen en voert ze naar (+ en - aansluiting) van de meter. Deze doet de meter uitslaan al naar gelang het toerental van de motor. De elektronische unit zelf heeft ook nog + en - aansluitingen. Deze dienen om de elektronische unit van voedingsspanning te voorzien en dienen met de boordspanning van de auto (accu) verbonden te zijn. Verder zal de meter (het meetinstrument zelf) nog twee aansluitingen hebben voor de verlichting in dat ding. ('s-Avonds kunnen aflezen dat ding). Deze gegevens betreffen een after-market toerenteller. Het werkingsprincipe van de origineel in de 340's gemonteerde toerenteller zal niet anders zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2011 19:31 #876129 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Een toerenteller in een B14-3E, wat heb ik nodig?


Kun je kijken of hij al voorbedraad is :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2011 23:47 #876161 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Een toerenteller in een B14-3E, wat heb ik nodig?
is een winner dus 99% zeker dat hij NIET voorbedraad is.

de -draad van de bobine is je toerentalsignaal, sluit daar parralel een draadje op aan en trek die naar de linker stekker positie. 5. als het goed is zit daar die zwarte draad wel in, maar die houd na pakweg 15cm op in de bundel en dan kun je hem daar op aansluiten.
daarna kun je een SMITH toerenteller plug & play monteren, ?f je schroeft er een VDO klokkenset (met toerenteller) in maar dan heb je wel een VDO km kabel nodig, ook plug & play maar iets omslachtiger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-06-2011 21:06 #876250 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een toerenteller in een B14-3E, wat heb ik nodig?
Hoe zo heb ik een winner??? het was toch niet bekent wat ik had???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2011 21:19 #876251 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Een toerenteller in een B14-3E, wat heb ik nodig?
nou, de laatste fototjes in je showroomtopic verraadde voor mij dat je een B14.3 motor hebt; met solex carburateur. dan heb je 9vd10x qua kabelbomen de wat kalere versie te pakken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2011 21:21 #876252 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Een toerenteller in een B14-3E, wat heb ik nodig?
ik ben er nog steeds van overtuigd dat jouw wagen identiek is aan de duitse 'junior', da's de tegenhanger van de nederlandse winner

edit: anjo was me al voor :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-06-2011 22:47 #876263 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een toerenteller in een B14-3E, wat heb ik nodig?
Woo, wat een kennis hier!!! Een 9vd10x kabelboom? Zegt me niets maar het klinkt geweldig! Is er nog een Smiths Toerenteller te vinden of niet??? En iemand en deze in zou willen bouwen tegen vergoeding?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets