Beslagen voorruit

Lees meer
12-12-2013 19:30 #633022 door 16673-dummy
Beslagen voorruit is gemaakt door 16673-dummy
Iets heel irritants wat waarschijnlijk wel meer voorkomt in dit jaargetijde... de voorruit die beslaat.

Ik bedoel dan dat als de auto een nachtje heeft buiten gestaan, de volgende ochtend de binnenkant geheel beslagen is. Bij mijn 360 is het opvallendst dan nog dat de andere ruiten totaal niet beslagen zijn. Ik heb ook wel eens gehad dat de ruit netjes schoon was, maar zodra je instapt en uitademt de voorruit ineens w?l beslaat.
Vaak wordt het veroorzaakt door vocht, maar dat zit niet in mijn 360 omdat die zo'n beetje 6 dagen en nachten in de week in de garage staat. Als ik hem dan 's avonds buiten zet, is de volgende ochtend de voorruit beslagen. Als ik 'm 's ochtend buiten zet, is 's avonds de voorruit beslagen. De rest van de ruiten dus niet.

Wie heeft de verlossende tip? Een vochtvreter zal waarschijnlijk niet helpen omdat, zoals gezegd, er geen vocht in de auto zit. Even de kachel aan en de voorruit is weer netjes schoon, maarja het duurt eventjes voor er goed hete lucht uit de kachel komt. In de stad niet zo erg (in stadsverkeer is de kachel sneller warm), maar ik draai hier gelijk de provinciale weg op en dan moet die ruit echt schoon zijn...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-12-2013 19:41 #940454 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Beslagen voorruit
Misschien is zo'n spons of doekje een idee Joost? Of denk ik nu te simpel :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2013 20:27 #940458 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Beslagen voorruit
tja, ik heb al een trekkertje in de auto liggen maar beter is natuurlijk dat de ruit helemaal niet beslaat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-12-2013 22:05 #940461 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Beslagen voorruit
Nou, er bestaat wel ''spul'' dat je op je ruit kun spuiten Joost, en dan hoort hij niet meer te beslaan. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar misschien is het een poging waard?
Action verkoopt het onder andere, maar dan is het maar de vraag of het werkt. De plaatselijke onderdelenboer zal zoiets denk ik ook wel hebben...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-12-2013 22:53 #940471 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Beslagen voorruit
Goed schoon maken met iets ontvettend werkt bij mij prima. Beslaat nog steeds een beetje, maar is na minuutje koude lucht op standje 3 wel weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-12-2013 09:38 #940476 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Beslagen voorruit
Ik heb zo'n spray gekocht bij de action en dat werkt serieus! Heb er nu een stuk minder last van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2013 10:53 #940477 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Beslagen voorruit
Is het vochafvoer rubbertje in het kachelventilatorhuis (motorruimte) open en vrij? Als daar bladeren liggen en dus vocht blaas je natte lucht op je voorruit.

Een keer dat hele ding schoon maken en een nieuw filter erin deed wonderen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2013 12:00 #940479 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Beslagen voorruit
ja dat heb ik afgelopen zomer nog gedaan, die slang zat toen vol met compost (net als de rest van de motorruimte)

maar zit er ook een filter in dan? Nooit geweten.
(het gaat hier wel om een '83-er h?, dus met het oude type kachelhuis)

EDIT: ik kan in de onderdelenboeken ook niets vinden over een eventueel interieurfilter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2013 15:11 #940483 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Beslagen voorruit
oh, mijn 86er en 87er hadden beiden een rooster er in zitten met wat zielige schuimrestjes.

Maargoed, die heb je schoongemaakt dus dan is je auto inderdaad vrijwel zeker vochtvrij. Wat bij mij wel eens een langere tijd heeft geholpen is gewoon schoonmaken met wat glassex of normaal water, goed droogmaken met een droge theedoek en dan 'boenen' met een krant. Die laatste tip had ik ergens gevonden en ik moet zeggen dat die ruit wel goed droog bleef.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-12-2013 19:21 #940492 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Beslagen voorruit

powerflux;223965 schreef : oh, mijn 86er en 87er hadden beiden een rooster er in zitten met wat zielige schuimrestjes.


Bij mijn 88-er ook. Een afzuigkapfilter doet nu dienst :D
Een snowcap scheelt trouwens ook enorm in de rotzooi!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets