× Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

Circuitbak 2006weer er tegenaan

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-04-2006 19:58 #625428 door V300 register
Circuitbak 2006weer er tegenaan is gemaakt door V300 register
Zo..het circuitdagen seizoen is weer bijna aangebroken voor de v360. Komende woensdag gaan we het beestje weer op zandvoort uitlaten.
Helaas nog niet veel aan gebeurt de laatste tijd.. fulltime werken laat weinig tijd over voor aankloten ronde de auto.

Dezer dagen de radiateur vervangen, met wat geluk komt er nog een sportstuur, en met heel wat meer geluk ook nog een fatsoenlijke sportstoel. Ligt allemaal al klaar maar dat laswerk blijft toch lastig te regelen.

Ook zijn we de spatborden compleet aan het verminken, de banden liepen vorig jaar behoorlijk aan vanwege de combinatie 15" velgen, cupveren en raceremblokken. Heb vanmiddag al van 1 scherm de onderrand afgeslepen, morgen wordt dan ook nog het binnenspatbord weggeslepen (de lager liggende delen)..

Ik post binnenkort wel wat voortgangspics

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-04-2006 20:14 #657378 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitbak 2006weer er tegenaan
de relatie tussen het aanlopen en de remblokken snap ik niet helemaal??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-04-2006 09:23 #657379 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitbak 2006weer er tegenaan
We hebben dankzij de verlaging en grote bandomtrek iets van 3 a 4 cm veerweg over totdat de banden de wielkasten raken. Nu was dat wonderbaarlijk genoeg geen probleem op gewone remblokken, liep zo goed als niet aan. Met de mintex remblokken die we nu hebben duikt de auto naar voren vanwege de grote remkracht en loopt het zaakje opeens stevig aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-04-2006 11:01 #657380 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitbak 2006weer er tegenaan
Dan rem je toch wat zachter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-04-2006 17:01 #657381 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitbak 2006weer er tegenaan
Spatborden staan klaar om gemonteerd te worden...pics volgen wanneer ik wat meer tijd heb..

Groetjes..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-04-2006 19:26 #657382 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitbak 2006weer er tegenaan
hier dan alvast een plaatje...nu maar hopen dat het ergens goed voor is geweest..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-04-2006 11:42 #657383 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitbak 2006weer er tegenaan
Zo...is gisteren weer een leuke dag op zandvoort geweest. Wonderwel is de 360 weer zonder te hikken de 4 heats doorgekomen. We waren wel wat minder snel dan vorig jaar omdat we achter met straatbanden moesten rijden (vanwege een lekke slick). Ook de motor is niet zo pittig meer. Heeft weinig kracht onderin en voelt wat log. Onderweg naar huis bij een tussenstop (lees: shoarma halen) kapte de auto er zelfs even helemaal mee (wou niet meer starten). We hadden de anwb al gebeld, maar door even de benzine toevoer vrij te laten rondspuiten wou hij opeens weer starten. Waarschijnlijk zit er een boel vuil in de brandstoftank. Het doet er achteraf bezien niet zo gek veel toe want er is een grote kans dat de koppakking is doorgeslagen...tijdens mijn pogingen om de auto aan de praat te krijgen viel me op dat de koelvloeistof grijs/wit zag. De olie is echter nog helemaal schoon op het oog, en ik zie geen wolken van achteren. Vreemd...fototjes volgen naarmate ze door anderen op internet gezet worden wel een keertje..

De spatbordaanpassing van de foto hierboven heeft trouwens wonderen verricht...de auto loopt niet meer aan en je kan vol genieten van de remblokken. Die kan ik iedereen overigens aanraden. Ik kon auto's met ferodo DS3500 eruit remmen (een lichte fiesta xr2i nota bene), en heb niet 1 moment last van fading gehad. Ook slijten ze ongeveer 3 keer zo langzaam als de gemiddelde remblokken, en werken ze koud ook prima. Dus mensen...Mintex remblokken (of OMP) zijn elke cent van de 80 euro die ze kosten waard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-04-2006 12:47 #657384 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitbak 2006weer er tegenaan
Ik heb je nog zien rijden jah..

Ook nog een nette 360, op 4 slicks. Met V3C clubstickers erop

(Bericht gewijzigd door rwdstudent op 20 april 2006)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-04-2006 15:31 #657385 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitbak 2006weer er tegenaan
Had dan ff hallo gezegd ;-) Hadden we nog wat kunnen zwetsen. Die op 4 slicks was die cupauto zekers, of die zwarte? Die cupbak was namelijk de enige 360 die ik niet kon bijhouden. Die naar 2l omgebouwde 340 met kooi was ook wel netjes, alleen een beetje prutserig geverfd (ik heb in deze weinig recht van spreken, maar ja). Ben alleen met die volledig brakke sedan, die cupauto en die 2l 340 tegelijk in de baan geweest zover ik me herinner.Heb die 2 allebei ingehaald, en ben door die cupbak schoon voorbij gezoefd. Waren dit jaar trouwens een stuk meer snelle bakken bij, ben nog nooit zoveel ingehaald. Dat verhaal van de koppakking is wel een mooie extra stimulans om de B21ET er ns in te hangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-04-2006 17:51 #657386 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitbak 2006weer er tegenaan
Wat heb je nou precies met je spatborden uitgehaald? Heb je daar meer foto's van en evt. een beschrijving?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets