Te hoge toeren bij hogere snelheid

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-10-2017 12:52 #634597 door V300 register
Te hoge toeren bij hogere snelheid is gemaakt door V300 register
Op de sleuteldag in Lienden heb ik de koppeling en drukgroep vervangen vanwege gedrag dat lijkt op slippen van de koppeling op hogere snelheid, maar dat bleek helaas het euvel niet te zijn.

Ik heb me ingeschrveen voor de sleuteldag de 28e en kom weer met de wagen op de ambulance. Ik wil in elk geval de koppeling en vario nalopen op afstelling (zou wel eens te ruim kunnen staan), maar waar moet ik verder kijken? (en kan evt iemand meekijken/debuggen?) Het gedrag lijkt op slippende koppeling/niet opschakelen van de vario.

Het zou prettig zijn als Lijntje weer gebruikt kan worden. Nu durf ik het niet aan, voor je het weet sloop ik meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-10-2017 17:25 #972613 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hoge toeren bij hogere snelheid
Is de koppeling niet afgesteld bij vervangen dan?

Eerst zou ik overigens kijken of de EMVK en tachorelais goed werken. Dat zijn de eerste verdachten bij varioproblemen, en relatief makkelijk te controleren en vervangen.
Mocht dat de problemen niet oplossen, dan zou ik kijken naar de afstelling van de koppeling en varioschijven/riemen.
Als het daar ook niet in zit is het lastig wat te roepen van achter een beeldscherm, dat kan gaan van een vacuümlek tot vettige varioschijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-10-2017 20:22 #972614 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hoge toeren bij hogere snelheid

huysmans;247296 schreef : Ik heb me ingeschrveen voor de sleuteldag de 28e .

Ik dacht een tijdje geleden ergens gelezen te hebben dat er de 28e van deze maand (oktober) een sleuteldag is, dacht in Almelo/Hengelo. Kan het echter niet terugvinden op ons forum. Is er inderdaad op genoemde dag een sleuteldag en zo ja waar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-10-2017 22:45 #972615 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Te hoge toeren bij hogere snelheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-10-2017 22:57 #972616 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hoge toeren bij hogere snelheid

volvofiel;247303 schreef : Klopt, in Enschede. Zie:
volvo300club.nl/evenementen.php?evenementid=258


Hier had ik gekeken en niets ontdekt: 'Evenementen' forum.volvo300club.nl/forumdisplay.php?f=11

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-10-2017 14:34 #972620 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hoge toeren bij hogere snelheid

General Custom;247301 schreef : Is de koppeling niet afgesteld bij vervangen dan?


Jawel, maar ik wil 100% uitsluiten dat dat de oorzaak is. (Hij kan iets te ruim staan namelijk) De riemen heb ik toen niet gesteld/gecontroleerd.

General Custom;247301 schreef : Eerst zou ik overigens kijken of de EMVK en tachorelais goed werken. Dat zijn de eerste verdachten bij varioproblemen, en relatief makkelijk te controleren en vervangen.
Mocht dat de problemen niet oplossen, dan zou ik kijken naar de afstelling van de koppeling en varioschijven/riemen.
Als het daar ook niet in zit is het lastig wat te roepen van achter een beeldscherm, dat kan gaan van een vacuümlek tot vettige varioschijven.


Ik kan niets anders verzinnen dan de koppeling, aangezien ik die op gerookt heb door te starten in P en een vastzittende gaskabel (3000+ toeren als ik op het geluid moest gokken) Daarvoor geen issues. Het gedrag leek op slippen, vandaar de verse koppeling en drukgroep in Lienden.

Spurt;247304 schreef : Hier had ik gekeken en niets ontdekt: 'Evenementen' forum.volvo300club.nl/forumdisplay.php?f=11


Klopt, daar staat ie ook niet (misschien wel handig om er iets te openen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-10-2017 18:44 #972623 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Te hoge toeren bij hogere snelheid
Evenementen worden in principe aangekondigd op de website, via de evenementenpagina. Er zijn een heleboel clubleden zonder forumaccount, vandaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-10-2017 17:27 #972765 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hoge toeren bij hogere snelheid
Yup, maar ook meteen een topic hier is wel handig. (er zijn er ook zat die wel een account hebben)

Maar ala, terug naar het probleem. Dat is opgelost, de koppeling stond veel te ruim afgesteld. Dat was in Lienden meer op de gok dan echt uitgebreid afgesteld, ik was daar blij dat ik na 8 uur weer weg kon. In Enschede was de koppelingsbehuizing met een uur verwijderd om echt alles na te lopen en toen is de koppeling ook met 0.4mm terug gesteld. De vario schijven bleken 1mm ruimte te hebben, niet te krap om er direct wat aan te doen. (maar goed ook, ik was voor sluitingstijd klaar en had net op tijd alles opgeruimd)

De veel te ruime luchtspleet bleek de oorzaak van zowel het slippen zodra de koppeling warm werd als van het klapperen (veel te veel speling). Al met al is de koppeling en drikgroep voor niets vervangen. Ach ja, weer wat geleerd en de oude set gaat op voorraad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-10-2017 12:46 #972770 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hoge toeren bij hogere snelheid

volvofiel;247313 schreef : Evenementen worden in principe aangekondigd op de website, via de evenementenpagina. Er zijn een heleboel clubleden zonder forumaccount, vandaar.


Wat ik eigenlijk mis is een knop op het forum om naar de normale website te gaan, nu moet je altijd handmatig het adres veranderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-10-2017 13:03 #972771 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hoge toeren bij hogere snelheid

Robert340;247466 schreef : Wat ik eigenlijk mis is een knop op het forum om naar de normale website te gaan, nu moet je altijd handmatig het adres veranderen.


Die knop is er, die heet "advertentierubriek". Als je hier op klikt kom je gelijk op de website van de club, zij het op de advertentiepagina. Van daaruit kun je heel makkelijk verder klikken naar bijvoorbeeld evenementen.
Op die manier gebruik ik de site meestal.

Ik ben het met je eens dat het een aanwinst zou zijn om op dezelfde manier naar de evenementenpagina te kunnen klikken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets