CVT teveel toeren, inhouden en zuipen

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-12-2018 19:44 #635034 door V300 register
CVT teveel toeren, inhouden en zuipen is gemaakt door V300 register
Mijn CVT maakt de laatste tijd veel teveel toeren op constante snelheid.
Verder loopt de auto 1 op 9, en houdt hij in bij gas geven. Houdt maar een halve seconde in, als je van constante snelheid iets gas bij geeft. Of optrekt uit stilstand. Als je al accelereert en dan gas dieper intrapt houdt hij niet in.

Lijken 3 verschillende dingen. Maar het is allemaal wel tegelijk begonnen.
Vacuum gecontroleerd op lekken. Is dit de EMVK of het tachorelais? En wat kan dat inhouden veroorzaken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-12-2018 19:49 #980180 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT teveel toeren, inhouden en zuipen
Dat is waarschijnlijk iets in de sturing van de cvt inderdaad.
Als ik veel te veel toeren lees dan vermoed ik dat de kickdown/bergrem altijd is ingeschakeld. Merk je verschil als je de bergremschakelaar omzet? Zo nee dan denk ik dat je hogedrukremschakelaar kapot is (is een veel voorkomend probleem), te testen door de draden van deze schakelaar af te halen en met elkaar te verbinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-12-2018 20:26 #980182 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT teveel toeren, inhouden en zuipen
Ja merk wel verschil met de bergremschakelaar aan, dan draait hij nog veel meer toeren.
Heb er ook een caravanschakelaar op, en die geeft ook verschil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-12-2018 21:33 #980189 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic CVT teveel toeren, inhouden en zuipen
Dus hij maakt minder toeren dan met de "caravan schakelaar" aan?

In dat geval werkt de EMVK en alles prima, maar zit er een lek in de primaire.

Dit kun je testen door in de 2 slangen te blazen die richting de CVT gaan vanuit de EMVK.
Als je de druk kant vasthouden is er niets aan de hand.

Als de druk wegvalt, is het membraam of doorvoerpotje (meestal de keerring daarvan) lek van één of beide kanten.


Wat motorisch betreft, duidt dit op valse lucht en een te rijke afstelling.
Remmenreiniger heeft nergens invloed op?
Als er dan toch een lek zit in de primaire heeft dit ook invloed op het motorloop, hier zuigt hij immers dan valse lucht aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-12-2018 23:02 #980192 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic CVT teveel toeren, inhouden en zuipen

Steven340;252646 schreef : Dus hij maakt minder toeren dan met de "caravan schakelaar" aan?

In dat geval werkt de EMVK en alles prima, maar zit er een lek in de primaire.

Dit kun je testen door in de 2 slangen te blazen die richting de CVT gaan vanuit de EMVK.
Als je de druk kant vasthouden is er niets aan de hand.

Als de druk wegvalt, is het membraam of doorvoerpotje (meestal de keerring daarvan) lek van één of beide kanten.


Wat motorisch betreft, duidt dit op valse lucht en een te rijke afstelling.
Remmenreiniger heeft nergens invloed op?
Als er dan toch een lek zit in de primaire heeft dit ook invloed op het motorloop, hier zuigt hij immers dan valse lucht aan.[/QUOTE





Kan ook dat het rubber van het doorvoerpotje lek is
Maar logischer gezien de leeftijd is het membraam van de primaire
Je zult als hij zijn druk na blazen niet vasthoudt
En je zo kunt doorblazen toch echt de primaire moeten demonteren om
De oorzaak te achterhalen


Membranen van 66 en dus ook 340 zijn vaak kapot

Evenals die van de kleine dafs

Die van dafs 44 en 55 zijn de beste kwa kwaliteit
Komt door de ideale afmetingen


Een klein lek duidt op een Keerring een groot lek kan zowel doorvoerpotrubber
Als membraam zijn.


Mvg

André

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-12-2018 15:47 #980195 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT teveel toeren, inhouden en zuipen
Wordt dus wel een operatie om dat spul er onder weg te krijgen? Of is dit op een krik te doen?
Remmenreiniger ga ik nog even weer proberen, de vorige keer amper verschil. En de twee slangen doorblazen.
Zou het ook een kapot geschuurde vacuumslang naar de koppeling kunnen zijn? Herinner me een topic waar zoiets voorbij kwam.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-12-2018 19:22 #980199 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT teveel toeren, inhouden en zuipen
Net even gecheckt maar de vacuumslangen naar onder de auto houden netjes de druk vast.
Andere EMVK met revisiesetje gemonteerd die ik nog had liggen maar die is niet goed, maakt het alleen maar erger, draait nu vanaf 30 km/h al volle toeren.
Daar zit ook een connector van los, aan de spatbordkant, waar de bruine draad op gaat. Die druk je zo naar binnen. :-(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-12-2018 19:57 #980202 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT teveel toeren, inhouden en zuipen
Heb je een multimeter ter beschikking? Daarmee kun je kijken wanneer de bergremkant en wanneer de opschakelkant van de emvk schakelen. Dan kun je met zekerheid uitsluiten dat er een probleem in de aansturing zit.

Een ander ding; het probleem is ineens gekomen? Geen mogelijkheid dat je per ongeluk de slangen of bedrading van de EMVK verkeerd hebt aangesloten? Geen slang die klem zit? Geen vernauwingen of verstoppingen in de slang?
Ik heb al een paar keer gezien dat zoiets tot problemen leed...

Mocht je een keer in de omgeving van Eindhoven zijn, of met het probleem een sleuteldag willen bezoeken waar ik aanwezig ben, dan kan ik je in elk geval aanbieden om een keer te testen met een gereviseerde, gemodificeerde en geijkte emvk en tachorelais.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-12-2018 11:50 #980205 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT teveel toeren, inhouden en zuipen

General Custom;252659 schreef : Heb je een multimeter ter beschikking? Daarmee kun je kijken wanneer de bergremkant en wanneer de opschakelkant van de emvk schakelen. Dan kun je met zekerheid uitsluiten dat er een probleem in de aansturing zit.

Een ander ding; het probleem is ineens gekomen? Geen mogelijkheid dat je per ongeluk de slangen of bedrading van de EMVK verkeerd hebt aangesloten? Geen slang die klem zit? Geen vernauwingen of verstoppingen in de slang?
Ik heb al een paar keer gezien dat zoiets tot problemen leed...

Mocht je een keer in de omgeving van Eindhoven zijn, of met het probleem een sleuteldag willen bezoeken waar ik aanwezig ben, dan kan ik je in elk geval aanbieden om een keer te testen met een gereviseerde, gemodificeerde en geijkte emvk en tachorelais.


Uit m'n hoofd is het probleem begonnen na de installatie van een nieuwe stationairsproeier. Hij 'dieselt' sinds kort ook weer na.
Heb aan de EMVK al jaren niet gezeten, tot gister. Zal vanmiddag de oude er weer opzetten, en de gereviseerde uit elkaar halen om te kijken waarom het contactje los zit.
Heb ook nog een ander tachorelais liggen, ook maar even uitwisselen.
En maar even met remmenreiniger in de weer. Ik heb wel ergens een multimeter liggen maar hoed die precies werkt moet ik even uitvogelen.

Verder een K&N RC-9000 besteld, zodat ik van het geklier met het luchtfilter af ben. Boutjes trillen nu telkens los en je kan nergens bij zonder het luchtfilter te verwijderen.

Misschien heeft het er niks mee te maken, maar sinds kort duurt het ook een tijdje, als je hem op contact zet, voordat het olielampje, de remindicator en het acculampje gaan branden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-12-2018 20:41 #980212 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT teveel toeren, inhouden en zuipen
Hoe moet je trouwens de vacuüm retourslang aansluiten met een K&N filter er op? Want deze heeft geen aansluiting aan de onderkant

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets