Motortype en carburateur
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik heb een 1400 blokje gekocht voor in m'n estafette, helaas zonder carburateur, die had de verkoper al verkocht.
Het bloklje is een "special", want boven het oliefilter staat niks ingeslagen. Het blokje is overigens nagelnieuw.Dat ie geen motortype nummer heeft zou te verklaren zijn, doordat het bedrijf waar ik het van kocht vroeger deed in het reviseren van motorblokken, verkoop van revisie en nieuwe motorblokken.
Nu mijn probleem welke carburateur hoort bij dit blok.
Aan het inlaatspruitstuk zit nog iets van een soort bediening van de carburateur, daar heb ik een foto van gemaakt.
i121.photobucket.com/albums/o237/eliminator44/P1080819.jpg
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Carburateur die hierbij hoort is de 32dir104 of 32dir109
Vergeet niet dat je ook een passende ontstekingsmodule moet zoeken voor maximaal resultaat..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Zijn ze beiden geschikt? en zo ja, wat is het verschil tussen die twee.
Hoe kan ik zien wie welke is, als ik ergens ga zoeken.
Met passende ontstekingsmodule bedoel je 123 ontsteking?
Nu zit er een in met contactpuntjes, weliswaar zonder rotor en verdelerkap.
Ik ga wel voor het maximale rendement, daarom laat ik de Volvo spruitstukken eraan en knutsel er een 340 uitlaat onder.
Waarschijnlijk moet ik de haakse slijper hanteren om plek te krijgen voor de spruitstukken/carburateur.
Ja de vragen borrelen op.
.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Die bediening is voor het gasmechanisme.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
De 402 hoort bij de (..)104 ontsteking, de 412a bij de (..)109
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
De b14.4e is alleen met de renix ontstekingsmodule geleverd, echter op mijn blokje zitten nog contactpunten.
Is het dan een b14.3?
Welke carburateur past daarbij of kan ik alles ombouwen naar de renix ontsteking met de daarbij passende carburateur?
Ik zag ook dat jullie regelmatig worden lastig gevallen door die onwetende estafette ombouwers, mijn excuses voor de overlast.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Nog enkele fotootjes.
i121.photobucket.com/albums/o237/eliminator44/P1080823.jpg
i121.photobucket.com/albums/o237/eliminator44/P1080820.jpg
Hier nog het toetje
i121.photobucket.com/albums/o237/elimina...817.jpg?t=1336635531
Maar welk motortype is het nu?, dan kan ik op zoek naar de spullen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
zit er achterop de cilinderkop een sensor of is dat al een blind plaatje? in het geval van een blind plaatje is het een B14.2E uit een vroege 340, in het geval van een sensor komt de motor nog uit een 343/345
gezien de afgedopte shuntleiding aansluiting bij het gasmechanisme zou het een oude waterpomp systeem moeten zijn van een 343/345, of een overgezette kop van een .1E of .0E motor dus dat wordt helaas wel met loodvervanger tanken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.