Carburateur lekt

Lees meer
18-03-2024 04:35 #1044438 door Marjan Knippenberg
Carburateur lekt is gemaakt door Marjan Knippenberg
Gisteren de Amazon na 5 maanden uit de winterstalling gehaald om weer eens een rondje te rijden. Ze startte prima (met wat hulp), maar helaas lekt de carburateur als een gek benzine als ze loopt. Wat moet ik nu doen? Volgens mij kan ik de ANWB hier niet voor bellen. En ermee naar da garage rijden durf ik niet vanwege brandgevaar.

Amazon '68

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2024 06:17 #1044439 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Carburateur lekt
Hoi Marjan, vermoedelijk sluit de vlotternaald niet goed af. Voorzichtig tikken tegen de vlotterbak of doorblazenvan de benzine toevoer wil wel eens helpen. Als dat niet werkt zal de carburateur gedemonteerd moeten worden om het vlottermechanisme met vlotterpen afsluitbaar te maken. De wegenwacht kan je hierbij wel helpen. Gr. Albery

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2024 18:13 #1044464 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Carburateur lekt
Je kan de ANWB hier juist wel voor bellen, mits je een abbonnement hebt voor de plaats waar de auto staat (je kan ook wegenwacht 'alleen buiten woonplaats' hebben bijvoorbeeld). Dat wil nog niet zeggen dat ze het ook kunnen fixen, maar ze kunnen je ook naar een garage (laten) brengen als dat nodig blijkt. Ik heb zelf wel eens in de parkeergarage op ze gewacht omdat mijn remlicht bleef branden. Kapotte sensor. Ik had gelukkig zelf al iets bedacht voor die situatie, maar daarvoor moest ik wat elektrisch anders aansluiten. Daar had ik gereedschap voor nodig en een extra mannetje om het te testen. Netjes benoemd dat ik geen haast heb en je kon prima volgen wanneer ze er zouden zijn en we hebben het samen geregeld. Je kan ze altijd even bellen om het te vragen.

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2024 20:01 #1044467 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Carburateur lekt
Hoi Marjan, wat voor carburateur heb je .... ik denk een enkele Stromberg, daar wil het rubber ringetje wel eens gaan lekken. Wil je een foto sturen van de onderzijde van de carburateur, ik heb die ringetjes op voorraad.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2024 15:45 #1044539 door Marjan Knippenberg
Beantwoord door Marjan Knippenberg in topic Carburateur lekt
Vandaag een nieuwe poging gedaan en nu was er geen lekkage te zien gelukkig. Wellicht was het toch de vlotternaald die goed is geschoten. Bedankt voor het meedenken Albert, Stijn en Ed!

Amazon '68

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.