245 rijdt niet meer op LPG

Lees meer
05-09-2021 21:38 #195549 door Ad Beumer
245 rijdt niet meer op LPG is gemaakt door Ad Beumer
Sinds kort wil mijn 245 niet meer op LPG rijden. (benzine is geen enkel probleem)
Bij het op contact zetten hoorde ik voorheen een duidelijke klik vanachter, ik neem aan het relais waarmee de pomp werd geactiveert, nu blijft het stil. Bij starten is ook duidelijk te horen dat de motor geen brandstof krijgt.

Dit is de eerste keer dat ik een auto met LPG heb, dus het is voor mij nog een beetje nieuw. Maar voor zover ik kan bedenken kan het liggen aan:
1 - de gaspomp - liever niet, ik heb begrepen dat dit een dure grap kan worden.
2 - het relais dat de gaspomp aanstuurt - als dit al via een relais gaat, maar dit zou op te lossen moeten zijn.
3 - de zekering die deze hele handel afzekert - dat zou mooi zijn, een zekering is te vervangen.

Ik hoop vooralsnog dus op mogelijkheid 2 of 3. Dus mijn vraag: klopt mijn theorie een beetje, en zo ja, waar zijn deze dingen te vinden? Ik ben op zoek geweest naar een zekering, maar het normale zekeringenblokje onder het stuur ziet er goed uit. Maar omdat de LPG-installatie later is ingebouwd is dit waarschijnlijk ook niet de plek waar ik moet zoeken.
Is er een plek waar deze zaken over het algemeen terug te vinden zijn, of is dit helemaal afhankelijk van hoe, en door wie de installatie is ingebouwd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Louis van der Vloet
  • Louis van der Vloet's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
13-09-2021 11:52 - 13-09-2021 14:19 #195641 door Louis van der Vloet
Beantwoord door Louis van der Vloet in topic 245 rijdt niet meer op LPG
Ik vraag me af of jij een pomp hebt voor je lpg installatie.
Bij een injectie motor kan dit het geval zijn (heb jij een injectie motor?).
Ik denk dat de klik die je zou moeten horen een magneet klep is die de lpg toevoer uit en in schakelt.
Je zou eens kunnen meten of de magneet (op de gastank)spanning krijgt als je het contact aan zet (de magneet krijgt maar een paar seconde spanning als  er geen signaal van de onsteking komt).
Beste even met z'n 22 doen dan kan de een het contact inschakelen terwijl de ander meet.

Suc6 Luigi.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-09-2021 13:52 #195790 door Ad Beumer
Beantwoord door Ad Beumer in topic 245 rijdt niet meer op LPG
Bedankt voor je antwoord. Het zou zomaar een magneetklep kunnen zijn. Een half jaar geleden had ik zelfs nog nooit op gas gereden, laat staan dat ik weet hoe zo'n installatie in elkaar zit. Langzaam begin ik het een beetje door te krijgen,

Na een paar weken verschillende dingen proberen (op contact, van contact, keer tegen de banden geschopt, nog een keer proberen te starten, motorkap open, motorkap dicht, nog een keer op contact, dat soort dingen) allemaal zonder resultaat, was ik het helemaal zat. Dus heb ik uiteindelijk toch maar een afspraak gemaakt bij de garage."Kijk, als ik hem op contact zet dan hoorde ik vroeger een dubbele klik en nu..."
Een dubbele klik...
Het zal toch niet waar zijn? nog een keer proberen, klik-klik. Ja hoor, gestart - lopen.

Ik was er nu toch dus de monteur heeft alles nog een keer nagelopen maar kon niets vreemds vinden.
Dus hij doet het weer, en niemand weet waarom hij het niet heeft gedaan. Laten we het er maar op houden dat ik een wagen met een eigen karakter heb, :)
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.