- Berichten: 13
LPG verdamper. Hoe kom ik er achter of die versleten is ?
- M.E. Romeijn-Kam
- Offline
- Nieuw lid
Hoe kom ik er achter of het afslaan bij laag toeren in z'n vrij, aan de verdamper ligt ? Ik was in Haarlem bij een LPG inbouwinstallatie bedrijf,
die heeft de afstelling gecontroleerd en het stationair toerental wat verhoogd. Twee stoplichten is het goed gegaan op weg naar huis
en bij de oprit naar de A9, waar even een opstopping was, stond ik weer en ben verder naar huis gekomen op benzine.
Als iemand een LPG specialist bij mij in de buurt weet die het kan beoordelen, hoor ik het graag. Ik woon in Mijdrecht dicht bij Vinkeveen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3379
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- M.E. Romeijn-Kam
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 13
ik ben ongeveer in 2010 bij een gas specialist in Woudenberg geweest. Maar ik weet niet meer of er toen een nieuwe verdamper in is gezet.
Misschien ga ik die man in Woudenberg maar eens bellen. Je hoort nog wel van me.
Met vriendelijke groeten Mariek Kam
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1280
klepspeling goed, ontsteking goed, kabels / bedrading goed? Carburateur goed, geen speling, olie in de demper( als het een Stromberg is)
En doet hij het op benzine gewoon goed?
Dan kan het de verdamper zijn.
Iets harder stationair is meestal een lap middel,
Succes, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 212
Ik herken je probleem wel, ook gehad met mijn OMVL R90E verdamper. Was toen bijna 15 jaar/40000km oud.
Ik begreep toen dat deze verdamper bevat een membraan dat na verloop van tijd stugger wordt. Verouderd sneller met weinig gebruik. Met stugger membraan reageert ie trager bij remmen, stilstaan, stationair etc. Met afslaan tot gevolg.
Bij deze verdamper is het me niet gelukt sludge af te tappen. Ik heb toen een nieuwe gekocht en geplaatst. Revisiesetje was paar tientjes voordeliger, maar dan moest ik het nog uitvoeren met onzeker resultaat.
Succes!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- M.E. Romeijn-Kam
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 13
Ik heb een afspraak a.s. vrijdag de 24e februari gemaakt. Op benzine zal ik dan moeten rijden. Op hoop van zegen. Ik laat wel weer van me horen.
Groeten Mariek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 212
Stromberg 175 CD 2 is denk ik de carburateur, niet de verdamper. Als je wel fatsoenlijk op benzine kunt rijden is die Stromberg carburateur waarschijnlijk nog oke.
Verdamper is een ander onderdeel dat alleen op LPG gebruikt wordt. Maar in Woudenberg kunnen ze het vast wel voor je uitzoeken/uitleggen!
Succes!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- M.E. Romeijn-Kam
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 13
De verwarming van de auto zelf werkt wel. Mogelijk een verstopte slang. Verder melde hij een lekkende koppakking. En vond dat ie op benzine niet echt goed liep.
Geen aanleiding om naar de verdamper te gaan kijken. Die zit trouwens op een plek waar je er niet zomaar bij kan.
Op de rit naar huis 7 Km van huis overgeschakeld op LPG. na 4 Km voor een rood stoplicht weer afgeslagen motor. Terug naar benzine nog rijdend in z'n versnelling gestart, niet stil gevallen.
Thuis aan verdamper gevoeld, ijskoud en witte ijsvorming.
Volgend specialist bezoek is Barneveld, in ieder geval voor de koppakking en verder onderzoek naar een eventuele verstopte of verkeerd gemonteerde waterslang.
Wordt vervolgd. Mariek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1880
Groet,Niek de Boer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- M.E. Romeijn-Kam
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 13
De motor in de auto zit er pas vijf jaar in en het is niet bekent of de vorige eigenaar water ipv koelvloeistof heeft gebruikt. Dat kan de oorzaak zijn geweest van de roestvorming.
De gas specialist Vos in Woudenberg suggereerde ook al dat het waterciquit verstopt zou zijn, hij voelde aan de slang bij de verdamper en zei dat die niet warm aanvoelde.
Bij Dries zijn nieuwe slangen gemonteerd en de compressie gemeten. 10-10-8-10. Op de terugreis uit Barneveld (op LPG) heb ik geen problemen meer gehad.
Iedereen bedankt voor alle suggesties en hopelijk heb ik die even niet meer nodig. Met vriendelijke groeten Mariek Romeijn-kam.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.