- Berichten: 113
startblokkerings schakelaar P1800 ES
- René Ruiter
- Offline
- Expert lid
We hebben het ene probleem opgelost en nu is er een nieuwe, de startblokkeringsschakelaar die op de versnellingsbak zit heeft de geest gegeven. Het is een 6 pins. Nu konden we deze nieuw kopen bij wilpac.
Voordat je dat ding eruit hebt is het al een feest, erin zetten kosten ook een uur. Hier moet je of kind zijn of hele kleinen handjes hebben.
Bij het wisselen konden we op de nieuwe mooie (kleinen ) letter zien A-A B-B en C-C. Nu stond er op de oude niets vermeld, dus op goed geluk de schakelaars erop gezet.
Na het uurtje zwoegen, liep de wagen niet. Even gestest met een los draaidje , contactslot - startmotor en hij liep. Maar niet gewoon via de startblokkeringsschakelaar. Weet iemand hoe nauwkeurig de volgorde van draaidjes komt. De oude heb ik gesloopt, en ja deze was aan vervanging toe. Het lijkt er ook op dat de 2 polen tegen over elkaar door verbonden worden, meer niet. Maar hij doet het dus niet, wat zou de oplossing kunnen zijn?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Wellicht heeft hier iemand een foto die dit laat zien ?.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Ruiter
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 113
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Leo Foederer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 613
6-pin schijnt wel te zijn gebruikt in Volvo's: classic-volvo.com/140-142-144/versnbak-e...0-164-for-volvo.html
Verder weinig info over te vinden. Maar er zal best nog iemand in de club zijn die het wel weet.
P544B B16A, P220VE B18A
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Ruiter
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 113
De 6 pins schijnt ook te zijn voor de veiligheidsgordels. Deze kan ik doorlussen omdat de schakelaar in de gordels er ooit uit geknipt is.
Rene
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Berend van der Molen
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 55
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Ruiter
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 113
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Renny Verwer
- Offline
- Elite-lid
Wellicht dat dit kan helpen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 209
Volgens mij is dit normaal automatengedrag. Wel zo veilig ook. Gaat ook zo bij de 245 (AW71) en XC70.Ik heb zelf een BW35 automaat en die start alleen in P of N, dat moet je weten anders denk je dat er iets niet klopt....overige standen van pookje doet hij niks.
In de D/R zou je immers ook de aandrijving naar de wielen er al op hebben. Beetje als starten in versnelling zonder koppeling indrukken bij handbak.
Enige uitzondering die ik ken is de 340 CVT, daar wordt starten in P door de kenners oo afgeraden omdat de hydraulische automatisch koppeling erin komt bij 1200rpm en dan extra slijtage ondervindt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.