- Berichten: 19
Nauwelijks remdruk!
- Bart Theelen
- Offline
- Nieuw lid
Systeem is eerder ontlucht geweest en toen deden de remmen het eigenlijk prima en was er prima druk. Wel vond ik dat ik het pedaal redelijk diep moest intrappen voordat er wat gebeurde, maar ik kan niet beoordelen of dat misschien zo hoort.
Wat zou het kunnen zijn? Hoofdremcylinder intern versleten of zo iets dacht ik zelf aan. Maar misschien zijn er andere suggesties. Ik hoor het graag!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 785
gr Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bart Theelen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 19
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3379
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1881
groet, Niek de Boer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2054
remvloeistof in de rembekrachtiger zou ook mijn eerste idee bij een enkel systeem zijn, maar een 145 heeft een gescheiden systeem en daar verwacht ik bij het beschrevene eerder een probleem met de hoofdremcylinder.
Hoe werd er ontlucht? Als men dat met een oude hoofdremcylinder gedaan heeft door steeds het rempedaal tot helemaal onder te drukken ipv met een onluchtingsapparaat is vrijwel zeker daardoor de hoofdremcylinder inwendig lek geworden daar de rubbers op de zuigers erin dan over delen van de cylinderwand geschraapt hebben die niet meer glad waren. Voor het onluchten moet trouwens de remdrukverschilwaarschuwingsschakelaar uit het verdeelblokje geschroefd worden, en het ontluchten in de juiste volgorde doen.
succes,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bart Theelen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 19
Op naar de volgende klus: ontsteking en carburateur reviseren
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bart Theelen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 19
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bart Theelen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 19
Dan toch maar 150 Euro besteed aan een nieuw remdrukverdeler blokje. Dat vandaag willen monteren, maar wat gebeurd er:
- Moer waarmee de bout voor het remdrukverdeler blokje vastzit aan het spatbord breekt van de carrossie af - Ok, dat is te overzien en makkelijk anders op te lossen
- Een wartel/nippel wil niet los en dan moet de griptang eraan te pas komen - Niet ideaal zolang hij maar weer vast wil gaan
- Nieuw blokje erin, alles gaat goed tot die laatste leiding vast zetten: draad van de aansluiting in het nieuwe blokje kapot gedraaid - Dat nieuwe materiaal is beduidend zachter dan het originele blokje. 150 euro in de vuilbak
- Die wartel/nippel vervangen dan, leiding afsnijden met juiste gereedschap lukt met enige moeite, maar het lukt met geen mogelijkheid om het flens gereedschap in de buurt te krijgen voor het maken van een nieuwe flens - Ok, iets verder inkorten bij een wat langer recht stuk en er een kort verlengstuk er tussen zetten (daar heb ik toevallig het nodige materiaal voor). Helaas, nog steed onmogelijk om het flens gereedschap in te zetten - Hele leiding zal eraf moeten
Dus nu maar eens heel hard gaan sparen en gewoon de hele boel van voor tot achter vervangen inclusief alle leidingen. Ik zie alleen dat die wartels/nippels wel heel erg duur zijn! Echt hoge prijzen die Volvo onderdelen in vergelijking tot de onderdelen voor mijn andere bolides.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.