Taxatie

Lees meer
14-09-2023 13:42 #204687 door Hendrik Hooijschuur
Taxatie is gemaakt door Hendrik Hooijschuur
Heeft het zin om een ongerestaureerde Amazon Combi te laten taxeren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-09-2023 15:37 #204688 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Taxatie
Wanneer de auto waarde heeft en je gaat hem restaureren, dan zou ik dat wel proberen te doen. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Als er buiten jouw schuld iets met de auto gebeurt, kun je de schade mogelijk claimen bij degene die daar wel schuldig aan is .Je hebt dan een taxatierapport in handen en dan sta je sterker voor wat betreft de waarde. Tijdens de restauratie zal,als het goed is ,de auto in waarde stijgen. Je kunt dan ,dacht ik ,gaandeweg de auto met tussenpozen laten hertaxeren.Ik raad je sterk aan contact op te nemen met een lid van de technische commissie van onze vereniging bij jou in de buurt  ,die zal je vast goed van advies kunnen dienen. Over dit onderwerp is ,dacht ik ,in het verleden wel vaker geschreven. Gebruik daarvoor de zoekfunctie.

succes, Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-09-2023 16:21 - 14-09-2023 16:21 #204689 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Taxatie
Een niet getaxeerde Amazon is, zelfs in showroomstaat, voor de verzekering met volle tank dubbel zoveel waard als een Amazon met lege tank, m.a.w. bijna niets.
Beter altijd laten taxeren als deze de baan op moet!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
14-09-2023 21:18 #204691 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Taxatie
Zinvol is moeilijker te voorspellen, je hoopt het nooit nodig te hebben, net als verzekering zelf. Maar als je het nodig hebt, dan blijkt het sel een verkeerde bezuiniging....
Taxatie via club kostte mij 2 tientjes (inclusief een VKO cadeaubon van... 2 tientjes. (weet niet of die actie nog geldt).
Dus ja, dan kan het altijd uit om te latentaxeren!
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-09-2023 22:49 #204694 door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic Taxatie
Taxatie is inderdaad 2 tientjes en je krijgt inderdaad een waardebon van 2 tientjes te besteden in het VKO, alleen voor leden uiteraard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-09-2023 12:26 #204696 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Taxatie
Belangrijke kanttekening: zorg dat je een verzekering uitkiest die klassiekers ‘begrijpt’ en de FEHAC goedgekeurde clubtaxatie zonder meer accepteert.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2023 14:22 #204704 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Taxatie
Ja, dat is zinvol. Gedurende de restauratie wordt de wagen meer waard en dat kan hardgaan, dus een taxatie halverwege is ook zinvol.Ook is het zinvol bij een wagen uit het buitenland een schouw door RDW te laten doen, zeker als het typenummer ipv het chassisnummer is gebruikt en dat komt veel voor !.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.