- Berichten: 2144
Compressor?
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
Misschien kunnen we wel een kit ontwikkelen...........
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Compressor zou ik stoerder vinden dan (weer) een turbo. Een compressor "voelt" wat minder populair aan dan een turbo en voor mijn gevoel een mooie match met de aanwezige volvomechanica. Ben benieuwd wat het gaat worden en wanneer (door wie) de stoute schoenen worden aangetrokken.
Groet
Arno
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 178
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Ja dat lijkt me wel, je zet immers druk op je inlaat.."Lars Weffers" schreef:
Heb je met een compressor ook niet het probleem dat je carburateur gas dicht moet zijn ??
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 508
Neem bijvoorbeeld een Stromberg : het lijkt me dat als je daar druk op zet, je door het choke lichaam naar buiten blaast ....
Bovendien vraaag ik mij af of de demper met naald nog wel zo lekker werkt als er druk op gezet wordt, dus een constant vacuum carburateur als een Stromberg of SU lijkt bij voorbaat uitgesloten ...
Dan zou je die carburateur dus toch vòòr de compressor moeten plaatsen ....... wil je de gasklep na de compressor hebben dan zou ik hem vervangen door een throttle body - maar dan heb je geen benzine meer ......
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 886
deze is ook begonnen met een compressor
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Thomas Klimp (GAST)
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 91
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- A Heger (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 54
144 DL 1971
V40
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 746
"Arjan H" schreef:
Leuk onderwerp, ik heb mij eens laten vertellen dat een compressor aardig wat pk's gebruikt en niet zo eenvoudig aan te sluiten is. Als je die (ongeveer tussen de 25 en 40) pk's van je krukas moet halen mag je een aardige stevige poulie op je krukas zetten. Het lijkt mij dat de krukas hier wel voor aangepast moet worden wat zo'n klus weer aardig wat extra werk opleverd in tegenstelling tot een turbo.
Nou dat is aardig wat vermogen wat de compressor zou vragen, toch moet er wel rendement uit te halen zijn.
Iemand enig idee wat voor een vermogen een turbo vraagt/vergt?
ook deze moet vermogen kosten want iets voor niets te laten draaien is nog niet uitgevonden!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.