Het WEBSITE update topic!

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-03-2014 14:55 #943410 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het WEBSITE update topic!
Kan iemand ff de link van Wouter weghalen? Ik kan ook advertenties aanpassen en/of verwijderen nu... Denk niet dat dat de bedoeling is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-03-2014 17:06 #943424 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het WEBSITE update topic!

vaulvau;227043 schreef : Kan iemand ff de link van Wouter weghalen? Ik kan ook advertenties aanpassen en/of verwijderen nu... Denk niet dat dat de bedoeling is


hey dat is een goeie. lijkt erop dat als je niet ingelogd bent, dit script geen foutmelding geeft maar gewoon alle advertenties toont. ik ga dr gelijk wat aan doen
EDIT; gefixt. niet-ingelogde internetters krijgen nu dezelfde tekst als wanneer ze via de hoofdpagina naar de ad.rubriek gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-03-2014 17:10 #943426 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het WEBSITE update topic!

Wouter;227060 schreef : hey dat is een goeie. lijkt erop dat als je niet ingelogd bent, dit script geen foutmelding geeft maar gewoon alle advertenties toont. ik ga dr gelijk wat aan doen


Gelukkig dat we er zo achterkomen ;) Nu kan je nog bugfixen voordat iemand wel kwade bedoelingen heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2014 17:41 #943430 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Het WEBSITE update topic!
Ow, maar dr was niks aan de hand hoor! Ik heb het geprobeerd, maar als je een ad wilde wijzigen of verwijderen, kreeg je een foutmelding ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-03-2014 18:43 #943435 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het WEBSITE update topic!
Zover ben ik maar niet gegaan. Maar dit lijkt me toch een stuk beter op deze manier :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-03-2014 22:42 #943441 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het WEBSITE update topic!

volvofiel;227066 schreef : Ow, maar dr was niks aan de hand hoor! Ik heb het geprobeerd, maar als je een ad wilde wijzigen of verwijderen, kreeg je een foutmelding ;)


ok, toch gebeurde er iets wat niet de bedoeling was :zzz: en das nu gefixt :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2014 00:48 #943443 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Het WEBSITE update topic!
Pfoei....lees dit net allemaal...loopt gelukkig met de spreekwoordelijke sisser af.

Fijn dat hier meteen actie op ondernomen is!

Misschien overbodig te zeggen, maar dit was natuurlijk niet mijn bedoeling, ook hier geldt weer; assumption is the mother of all f*ck ups, aangezien ik er vanuit ben gegaan dat Arjen netjes zijn advertentie te zien zou krijgen..:woops:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-04-2018 22:40 #974862 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het WEBSITE update topic!
nieuwe pagina gemaakt:

www.volvo300club.nl/berichten.php?conten...riomatic%20koppeling

tevens van de oude pagina's (o.a. de door Anjo gemaakte www.volvo300club.nl/berichten.php?conten...se&menu=techniek ) de photobucket foto's naar de V3C server getransplanteerd en hier en daar wat info bijgewerkt.

Sinds een aantal PHP- en beveiligings updates werkt eigenlijk niets op de V3C site nog precies zoals het hoort, maar de content is uiteindelijk het belangrijkste en dat is nu weer up to date :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-04-2018 10:22 #974871 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het WEBSITE update topic!
WOW... voor het eerst in (vele) jaren weer eens met een PHP script bezig geweest. Bij het beheer van de website pagina's kwam ik steeds in de knoei met speciale tekens.

Bijvoorbeeld vacuüm, werd na 1x opslaan van de pagina vacuëm.
als je dit niet handmatig terug corrigeerde werd het bij de volgende keer opslaan vacuëm :+ en na nog een keer niet corrigeren; vacuëm

Met andere woorden je kon de site niet meer bijwerken omdat je steeds alleen maar speciale tekens aan het corrigeren was.

Blijkt het een heel eenvoudige fix te zijn. Vanwege beveiligingsredenen is een aantal jaren geleden overal in de scripts waar gegevens verwerkt worden een functie toegevoegd die speciale tekens omzet in html codes. De PHP functie heet htmlentities()

Als je de opgeslagen data vervolgens terug oproept moeten de html entities weer terug omgezet worden in de betreffende speciale tekens. De bug was dat op de plek in het script waar de content vanuit de database omgezet wordt naar de bewerkingspagina, niet de omgekeerde functie html_entity_decode() gebruikt werd, maar nogmaals htmlentities() !!!!

betreffende bug is nu opgelost. Er zijn er nog (veel) meer :+
als iemand zin heeft om zulke simpele PHP dingetjes te fixen... mail me @ Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Ik weet dat er in het verleden een aantal mensen zijn die mij mondeling wat dingen toegezegd hebben en ik daar niet adequaat op gereageerd heb; sorry daarvoor.. Ik ben een warhoofd en heb een mailtje in mijn inbox nodig om je de benodigde info/wachtwoorden te sturen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2018 11:28 #974873 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Het WEBSITE update topic!
Waarvoor dank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets