Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit?

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
28-07-2012 17:23 #910894 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit?
Mooi ding!
Als je 'm aanschaft, lijkt me een lidmaatschap bij V3C voor de hand te liggen!

Groeten en succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-07-2012 20:09 #910899 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit?
Klopt ja Alex.

Fran?ois (held!) woont in de buurt is langsgefietst om een kijkje te nemen. Vooral kleine dingetjes waar ik als leek niet heel erg van schrik, zeker met een fanclub als deze met veel beschikbare informatie.

Er blijken wel een paar grotere dingen mis te zijn, waaronder iets met de stuurkolom en de voorrem, zware olielekkage motor en olielekkage differentieelpakking.

Ik zoek vooral een leuke niet al te dure auto waar ik wel in kan rijden maar niet zo nodig mee naar mijn werk hoef. Deze problemen maken hem voor mij toch behoorlijk minder interessant, maakt hem eerder iets voor een echte liefhebber die iets handiger is dan dat ik ben :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-07-2012 20:35 #910901 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit?
Die olielekkage's zullen waarschijnlijk makkelijk op te lossen zijn! stuurkolom moet ook niet zo'n probleem zijn, evt zit een andere er zo in.. en de remmen, ja eigenlijk is alles aan onze volvo's vrij makkelijk zelf te doen!

Als je er niet mee naar je werk hoeft, en een beetje handig bent zul je hier weinig problemen mee hebben denk ik. En dan heb je een hele mooie zeldzame, betrouwbare oldtimer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
28-07-2012 22:42 #910910 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit?
Ik zou 'm zo willen ruilen tegen de 'ex' van Taco, zodra deze klaar is.
Mja... Blijven dromen, Alex... :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-07-2012 23:42 #910913 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit?
Geinteresseerden kunnen een overzicht krijgen van mijn bevindingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29-07-2012 17:01 #910936 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit?
... is het zo slecht dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-03-2017 23:35 #966644 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit?

Joris;203260 schreef : Die olielekkage's zullen waarschijnlijk makkelijk op te lossen zijn!


Via de zoekmachine en het woordje 'olielekkage' kwam ik op deze pagina terecht. En om niet meteen een nieuw topic te openen, hier maar even mijn vraag.

Ik rij zelf een V70 Classic, maar mijn zusje is wellicht in de markt voor een 340, en dat lijkt mij ook wel heel erg leuk! We hebben laatst een 340 s6 uit 1987 bekeken, met variomatic. Mooien wagen. Onder de voorbumper wel wat roest, maar verder zag ie er goed uit.

Grootste ding was alleen een olielekkage. De verkoopster heeft m daarna nog door een garage laten checken en die kwam terug met de suggestie dat het bij de brandstofpomp vandaan kwam. Nu weet ik niet precies waar de brandstofpomp hier zit en hoe die wordt aangedreven (multiriem?). Ik heb net even in Vida gezocht maar kon het zo niet vinden.

Is er wellicht iemand van jullie bekend met een lekkage zoals deze en is dit makkelijk te verhelpen? Aan mijn V70 doe ik ook alles zelf, dus wat betreft het klussen moeten we er wel uit komen, kan alleen moeilijk inschatten of deze lekkage een grote dan wel kleine klus is.

Bij deze alvast dank!

Groeten,
Thijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-03-2017 02:19 #966646 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit?
Als het een 1.4 is zit de benzinepomp op het blok, aan de kant van de verdeler, maar dan meer naar de achterkant van de auto toe. De mijne zweet daar ook wat olie, de pakking kan gemakkelijk gaan lekken. Het verhaal klinkt geloofwaardig maar dan moet je zeker weten dat het daar vandaan komt, dat moet vrij makkelijk te traceren zijn. De brandstofpomp is een cylindrisch ding van aluminium, met 3 brandstofslangen eraan, heel gemakkelijk zichtbaar vanaf de bestuurderskant. Als het oliespoor daar duidelijk vandaan komt is het gemakkelijk te repareren en geen reden tot zorg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-03-2017 19:35 #966652 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit?

hwe1993;244489 schreef : Als het een 1.4 is zit de benzinepomp op het blok, aan de kant van de verdeler, maar dan meer naar de achterkant van de auto toe. De mijne zweet daar ook wat olie, de pakking kan gemakkelijk gaan lekken. Het verhaal klinkt geloofwaardig maar dan moet je zeker weten dat het daar vandaan komt, dat moet vrij makkelijk te traceren zijn. De brandstofpomp is een cylindrisch ding van aluminium, met 3 brandstofslangen eraan, heel gemakkelijk zichtbaar vanaf de bestuurderskant. Als het oliespoor daar duidelijk vandaan komt is het gemakkelijk te repareren en geen reden tot zorg.


Daar aan toegevoegd, zo'n brandstofpomp is nog volop te krijgen en kost je zo'n 50 tot 65 euro voor een nieuwe. Waarschijnlijk zit er nu nog de originele brandstofpomp op, dus investeren in een nieuwe zou ik aanraden.
Montage gebeurt geloof ik door 2 of 3 boutjes, allen goed bereikbaar. Demontage en montage is zeer simpel (de brandstofpomp wordt immers niet door een riem of ketting aangedreven maar door de nokkenas), en voor de doe-het-zelver binnen een half uur te doen. Een nieuwe pakking zit bij een nieuwe brandstofpomp en is anders ook makkelijk zelf te maken met pakkingpapier en eventueel vloeibare pakking.

Tip van de zaak: als je toch bezig bent met de brandstofpomp, check dan meteen even de zwarte rubberen brandstofslangen. In de loop der jaren worden deze poreus en beginnen te barsten met lekkage tot gevolg, iets wat je voor wilt zijn!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2017 21:36 #966653 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit?
Als je alle klussen aan je V70 zelf kunt doen, kun je bij een 340 sleutelen met je ogen dicht en een hand op de rug!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets