Nieuwe aanwinst!

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2016 19:07 #960162 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe aanwinst!

leonsteyns;239491 schreef : Deze 340 Millionaire krijgt een nieuwe eigenaar:

https://lh3.googleusercontent.com/959qFzKJntlAi8PMinGlAnz_iT6GlVN-GBxXrnEIx-xPXLUJ1MJ-jDse7zI7_pKn0yTxMw4hDIT7=w640-h480-no

Nummer 040 van de 125. Ik ga 'm van het weekend ophalen...

yeehaa!


?Prachtig exemplaar Leon, veel succes met dit zeldzaam exemplaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2016 20:49 #960168 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe aanwinst!
Dank voor de reacties! Ik zie mijn rol als "erfgoedbewaarder".
Dat had ik me overigens ook al voorgenomen met de 440 (hoewel dat helemaal geen bijzonder model is - een gewone fase2 1.8i): de eerste eigenaar heeft er de eerste 20 jaar voor gezorgd, ik doe dat de tweede 20 jaar...
En evenzo voor de 940. En nu dus voor de 340.
Hmmm... :crazy2: :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2016 21:52 #960169 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe aanwinst!
Nu zie ik de foto inderdaad! Nette auto zo te zien :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-01-2016 14:43 #960175 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe aanwinst!
Wat een ont-zet-tend pokke-weer vandaag!
Maar goed, op van die dagen moet je de zonnige momenten dan zelf maar maken... :D

Het 1.7 motortje startte op eigen kracht: geen lier nodig. Valt weer mee, dus. In een oogwenk stond de wagen op de transporter:

https://lh3.googleusercontent.com/CzVpeCNWMNIQKkOFKgZbhTku5kXTH_-8xi48l8yaf1KEA_iQhgrfOv6AY14250tW28i--MFNkmUk=w1077-h798-no

Voor de zekerheid alles goed vastgezet en drie keer nagelopen, better safe than sorry! En na het papierwerk en de koffie wel nog even wat foto's van die witte 340 gemaakt (zie andere post), maar dan snel op weg!

Onderweg ondanks de regen kunnen genieten van het mooie uitzicht:

https://lh3.googleusercontent.com/4ogZ8TULFV_txzNnzpHQ9fyVOvAD2R9HCOcctJSUcf829fGXtS0uB5-PNi1QNgzC7z8rgpLervR6=w1077-h798-no

Gelukkig geen problemen onderweg en de wagen bij het garagebedrijf neergezet, in afwachting van de pre-APK keuring. Ik wil 'm eerst weer legaal op de weg hebben en dan beginnen met het bijwerken van achterstallig onderhoud (motor, aandrijving en remmerij eerst, dan koetswerk en tot slot het interieur).

Overigens zou deze auto bekend moeten zijn binnen de club: er lag een Volvo 300 Club-flyer in de auto en op deze foto is het ook aan de kentekenplaathouder te zien. Was me op de foto's van het garagebedrijf nog niet opgevallen:

https://lh3.googleusercontent.com/tB_MS6-9SKyXv0kAAPHHA8txZF7L0WIewEvt12lxEjMZTrC7wwOBGxOkA2_xn58wyjMR6VNriB0j=w1077-h798-no

Weet iemand misschien van welk clublid deze auto geweest is? De laatste APK-keuring was in Halle en daar zit ook "Splitveer FM".
Ik was toch al van plan om lid te worden, het formulier had ik al eerder ingevuld (heb alleen nog geen bevestiging of zo gezien). Maar een mooie kentekenplaathouder heb ik nu dus al... :w00t:

Verder even snel rond de auto gelopen om wat nader te kijken wat er allemaal aan werk te verwachten is. Wielkastranden had ik al nagelopen bij mijn eerste bezoekje: mooi hard! Ook de voorbalk even nader bekeken en volgens mij zitten daar geen nare verrassingen...
De paravaan heeft rechts een paar minuscule plekjes, dus even in de gaten houden - kan wel nog even wachten. Hetzelfde geldt voor de dakrandlijsten en rond de ramen (zo te zien alleen het raam rechtsvoor is vervangen).
Alles is overigens getint glas en er zit al een sjonnie-zonne-band op de voorruit! :lol:

https://lh3.googleusercontent.com/XSasrZc2VP4J0QuCSrwpZ6N2lHTsn3Btezrj2XNBtKHlCuo8tJwkLBvgdY9HHeiEushezZKLj80p=w1077-h798-no

De motorkap is er helaas wat minder aan toe: bloemkolen linksvoor en ook rechts aan de binnenkant zit roest op de naad. Die moet dus wat meer voorrang krijgen.
De originele Volvo velgen ("Made in West-Germany!) zijn nog in redelijk nette staat. Ze hebben helaas wel een stoeprandje ontmoet hier en daar, maar daar is nog wel wat van te maken, denk ik. Een leuk detail vind ik de originele reserveband die er nog in zit (met het woord 'spare' in het profiel). De bougiekabels zijn van Beru en het lijkt erop dat die nog niet zo lang geleden vervangen zijn...

https://lh3.googleusercontent.com/6pCgTiWpffAeo6Mmlvgq_5AkGBk0sx2TgEd3Ipef2XRmDtTRd6LZTh_KXKGaboGdW_QXbtujoHvO=w1077-h798-no

Verder (verstopt in het dashboardkastje) de originele CR-603 met een bijpassend radiocode formulier! Op het stuur staat overigens in plaats van een email Volvo-logo in het kunststof "Volvo GLE" gedrukt, is dat origineel?
De electrische ramen voor doen het ook nog en er zit als optie (?) stoelverwarming in de voorstoelen. Zitten we er 's winters lekker warmpjes bij... :f
Zoals genoemd is dit nummer 040 van 125, althans volgens het plaatje op het dashboard. Ik zal ook eens bij Volvo Nederland in Beesd opvragen wat allemaal over deze wagen nog bekend is.

And so it began...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-01-2016 19:02 #960183 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe aanwinst!
Mooi dat deze auto zo'n goed baasje krijgt!

Van wie hij is geweest?
Ik ken eigenlijk maar 2 Millionaires binnen de club. Die van mij (en daarvoor van Frank R. ook binnen de club), daarnaast heeft Jeroen de R. er eentje gehad welke nog eens verkocht is aan Wouter N. geloof ik. Die laatste was de beruchte auto met de aandrijfas die er telkens uitklapte.

Wat mij opvalt op de foto van de motorruimte, er is zo te zien flink gelast aan de veerpoten. Toch iets om even te checken of dat goed nabehandeld is en niet opnieuw is gaan roesten.

Je schreef dat de paravan wat plekjes heeft. Dat heeft mijn Millionaire helaas ook, maar intussen dusdanig dat het staal intussen zo naar buiten is gedrukt door de roest dat hij het spatbord raakt. Dit is tevens de rede dat mijn auto stilstaat, om erger te voorkomen tot er een nieuwe paravan ingelast kan worden.
Tip van de dag is dus om dit in de gaten te houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-01-2016 21:52 #960192 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Nieuwe aanwinst!
Erg mooie auto, vooral die uitvoering. Ja over dat pokke weer vandaag weet ik ook alles van, zoals je wellicht al gelezen had zelf ook een auto opgehaald.
Alles drijfnat.

Veel plezier met deze 340 ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-01-2016 01:09 #960196 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe aanwinst!
Twee 'reddingsmissies', twee natte broeken... je moet er wat voor over hebben! :D

Jouw project heeft in elk geval veel meer voeten in aarde dan de mijne, dus veel succes daarmee. Leuk ook dat je een verhaal-met-geschiedenis bij die auto hebt. En werkelijk hartverwarmend, die reacties en spontane aanbiedingen van de forumleden. Een leuke club, hier!

Van de 340 heb ik nu al plezier!
Ik wil 'm eigenlijk zo origineel mogelijk houden, liefst ook waar mogelijk met de oorspronkelijke lak (wat niet gaat lukken met deze motorkap). Maar als ik dan aan het stuur moet sjorren, terwijl ik weet dat stuurbekrachting indertijd een optie was, staan de principes en voornemens alweer met een half been buiten...
Luxe problemen!
Het is wat, zo'n auto hobby... :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-01-2016 09:26 #960197 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe aanwinst!
Mooi hoe je met de 340 bezig gaat Leon!

Toevallig kwam ik op marktplaats een advertentie motorkappen tegen, volgens mij is die op de 2e foto de goede kleur met de verkeerde lichtinval. Anders staan er bij Van Zutphen in Veghel nog een aantal 340's waarvan in elk geval 2 met de goede kleur. www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/car...0c1b&previousPage=lr

Voor stuurbekrachtiging zou ik eerst een keer proberen om de voorbanden goed op te pompen. Ik geloof dat 2 bar voorgeschreven is, maar 2,3 bar kunnen ze ook prima hebben. Dat doe ik altijd, en dan is het gebrek aan stuurbekrachtiging ineens niet zo'n gemis meer. Alleen fileparkeren, ja, dan moet je eerst rollen en dan pas sturen.
Als je toch stuurbekrachtiging op de 340 wilt kun je het beste eerst even kijken hoe je dat wilt doen met de oliepomp. Stuurbekrachtiging op zich is al behoorlijk zeldzaam op een 300-serie, net als de 1.7-liter motor, dus dat je daar nog een complete set voor gaat vinden wordt lastig. Misschien zou je een pomp (en multiriem) van een 440 kunnen gebruiken.

Mocht je trouwens nog ooit de ''Millionaire''-sticker van de kofferklep nodig hebben, ik heb deze ooit 5x na laten maken van mijn sticker. Zelf wil ik mijn Millionaire namelijk wel nog eens laten spuiten.


Net als Steven met zijn 343 ben jij natuurlijk ook altijd welkom bij mij Leon, mocht je wat willen weten of vergelijkend onderzoek willen doen, of...
Zou ook leuk zijn als we de Millionaires ooit nog beiden opgeknapt naast elkaar kunnen zetten :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-01-2016 10:10 #960200 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nieuwe aanwinst!
Hahaha, Splitveer FM, een garagebedrijf in Halle (Venderbosch zeker?), herkenbaar... welkom in de Achterhoek :D

Heel veel succes met je Millionaire. Is deze niet van Wouter N. geweest?

Even inhakend op die stuurbekrachtigingspomp voor een 400: neem er dan wel een voor een wagen zonder airco, want die hebben een smallere poelie.
Ik heb twee jaar geleden op de VKB een NOS-pomp gekocht voor mijn 460, voor 40 euro. Kost je de kop dus niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-01-2016 11:55 #960208 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe aanwinst!
Dank je wel voor de tips!
Die motorkap ga ik morgen even voor bellen: als 'ie in het echt er goed uit ziet en de juiste kleurcode heeft (hoe controleer ik dat trouwens?), wil ik 'm wel hebben. Altijd lastig om van foto's te beoordelen, vind ik.
De klep van mijn 340 (heheheh: "mijn 340", moet ik nog even aan wennen :yeah:) ziet eruit alsof 'ie door een vulkaanstorm gevlogen heeft! Allemaal vrij diepe maar kleine krassen in de lengterichting... :confused:

Ik denk dat de letters achterop overigens niets te maken hebben met een garage:
geheimezender.com/splitveer.php
Of wel, als je arbeidsvitaminen meetelt als benodigd sleutelmateriaal...

De stuurbekrachtiging staat laag op de lijst (backlog) en dan ook nog onder de categorie 'nice-to-have'. Als het ooit zover komt, mag het alleen maar een oplossing zijn die ook daadwerkelijk op de 300-serie leverbaar was.
Ik wil de 340 echt zo origineel mogelijk houden (met aan religieus fanatisme grenzende vastberadendheid :halo: :grr2:), dus geen gesjoemel met 400-serie onderdelen (tenzij Volvo voor de laatste 300-series zelf ook gebruik heeft gemaakt van 400-series onderdelen, aangezien die een korte periode naast elkaar gebouwd werden - als ik me niet vergis?).
Zo twijfel ik ook om een setje Atlas velgen op de 340 te zetten... of ze toch maar voor de 440 te houden. Het is niet mijn bedoeling om in de winter te gaan rijden met de 340, dus dan zijn zomerbanden op de huidige GLE-velgen voldoende. Zo, nou maar even uit gaan blazen van de keuze-stress! :cry2:

Zo'n Millionaire-sticker wil ik graag van je overnemen, Bart! Ziet er ontzettend mooi uit. Mag ik overigens vragen waarom je er vijf hebt laten maken?
En ik maak graag gebruik van het aanbod om te overleggen, idee?n uit te wisselen, etc.
En zowieso leuk om de auto's naast elkaar te zetten! Ik zag bijvoorbeeld dat de striping op de deuren aan de linkerkant eraf is (dus die moeten er ook een keer weer erop!). Verder ben ik van plan om naar V3C-evenementen te komen, liefst uiteraard met de 340... (duh)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets