Het grote ''op de sloop'' topic

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
30-10-2020 21:32 #988404 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Het grote ''op de sloop'' topic
Dat verschilt nogal met de bovag getallen... :wtf2: Scheelt een factor 40, terwijl er ook nog leeftijdscategorien in zetten, en Bovag die niet onderverdeeld.

Waar ik de Bovag schrikbarend laag vind, vind ik dit toch wel wat fors naar de nadere kant.

Wat zijn de meetmethode bij beiden?
Meet bovag alleen actieve auto's (APK en verzekerd, niet geschorst)?

En telet de andere volvoclub alle kentekens die nog traceerbaar zijn, ongeacht status?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-10-2020 22:11 #988405 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote ''op de sloop'' topic
Ik heb slechts melding gemaakt van wat er in het clubblaadje stond.
Als bron geldt: VWE.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-10-2020 08:39 #988406 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote ''op de sloop'' topic
Zien hoeveel 300-series er nog zijn is niet zo heel moeilijk. Klik Marktplaats.nl open en zie wat er te koop staat. Toen ik een jaar of 10 geleden begon met de hobby had ik keuze uit GLE's en GLT's, bijna bij bosjes. Er stonden toen altijd wel een stuk of 30 340's online en ook voor een knappe 360 hoefde je niet lang te zoeken. Op dit forum werd mij afgeraden meer dan 1000 euro voor zo'n auto te betalen en ze werden zelfs gratis weggegeven.
Als je dan ziet dat het nu toch echt wel ophoudt met een stuk of 5 auto's dan is niet moeilijk te raden dat er nog maar weinig over zijn... Al is de kwaliteit van wat wordt aangeboden wel flink omhoog gegaan heb ik het idee.

En heel eerlijk, ik snap het wel. Een 300 sleutelt ontzettend leuk en is leuk om als hobbyist de autotechniek te leren kennen. Met het duurder en schaarser worden van onderdelen wordt dat plezier helaas toch steeds minder.
Als je de moeilijkheden en hogere kosten dan mee gaat tellen zijn er leukere alternatieven voor mensen die zich nog aan het oriënteren zijn op een oldtimer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-10-2020 15:02 #988407 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote ''op de sloop'' topic

François;258654 schreef : Ik heb slechts melding gemaakt van wat er in het clubblaadje stond.
Als bron geldt: VWE.



Kun je die bron nog iets verder specificeren, Francois? Misschien kan ik voor de Volvoice uitzoeken hoe die verschillen kunnen worden verklaard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
31-10-2020 15:05 #988408 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Het grote ''op de sloop'' topic

François;258654 schreef : Ik heb slechts melding gemaakt van wat er in het clubblaadje stond.
Als bron geldt: VWE.


VWE is wel een gerenomeerde partij op gebied van autodata.
Volgens Finnik/kentekenapp o ptelefoon (ook van VWE) zegt hij bij mijn oude 340, onder funfacts: 624 voertuigen van dit merk/model.
Geen idee of ze dan bedoelen de 340, de 340 GL, 340 GL Special, 340 GL K9, 340 GL Special K9, al dan niet met 3/4/5 deurs notering.

Bij RDW staat het als handelsbenaming 340 GL K9. Bij de 5 deurs staat ook 624, dus deuren tellen niet mee.

Dit getal klopt overigens aardig met de bovagrai getal van 519 340s, 49 343s, 10 345s. De 360 met 109 telt wrs los mee? Hoedanook, wel zelfde grootteorde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-11-2020 14:14 #988411 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote ''op de sloop'' topic
Kan me nog een hele nieuwe 340 uit België herinneren. 500 euro. Zou nu voor minimaal 6000 aangeboden worden.

Of die witte 343 van wikipedia. Die stond een jaar of 10 a 15 ook voor heel weinig meen 1000 te koop. (weet niet zeker of het dezelfde is, maar wel zo nieuw)

Onderdelen, kun je nog steeds goedkoop krijgen via marktplaats. Maar, er zijn er heel veel die nu hele hoge bedragen rekenen. Voorbeeld.

Gordelsetje. Zag er eentje op marktplaats voor 25 euro. Zelfde kun je ook kopen bij volvo onderdelen voor 75. Beetje zoeken dus. En vergeet niet als je er 75 euro voor vraagt kan het goed 3 jaar te koop zijn, en voor 25 euro ben je ze in een week kwijt. Zie ook CVT's voor 300 a 400 euro aangeboden worden. (complete dan) Maar voor 150 ook... Wat is het verschil?

Wel zonde waren de slopertjes. 340 waar zeg maar voor 500 euro aangelast moest worden, gingen vaak direct na de sloop. Dat zou nu niet meer zijn. Immers is de dagwaarde meer dan 500.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-11-2020 15:34 #988417 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote ''op de sloop'' topic
Autodemontage de Graaf BV in valkenburg heeft er een staan. Volvo 340 uit 1990

www.degraaf-bv.nl/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets