cvt voor raid

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-11-2016 18:24 #634341 door V300 register
cvt voor raid is gemaakt door V300 register
Na de SpainClassic Raid 2016 met Dafne in oktober hebben we de auto welke we in maart al waren gaan bekijken, gekocht voor raids in 2017.

Een 340 cvt uit 1986.




40k kms op de teller en alle documentatie van eerste aflevering tot laatste servicebeurt is erbij.

De eerste eigenaar was een gepensioneerde Duitser en de tweede een gepensioneerde Sevillaan.
Beiden niet-rokers en 'tuttig': De auto zat vol met frutsels zoals anti-dode hoek spiegeltjes op de zijspiegels, enorme ditto op de binnenspiegel, open deur reflectoren, stootbescherming op de deurranden, overal stickers en zelfs een 10 jaar of zo oud dennegeur-boompje aan de spiegel.
We zijn met zijn tweeen 4 uur bezig geweest om alles incl. lijmresten weg te krijgen.
Ook zijn de stoeprand-magneten vervangen door de originele stalen velgen tot we niet uberbrede tachtiger jaren stijl 14'' hebben gevonden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-11-2016 20:27 #965427 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic cvt voor raid
Echt een super strakke auto :wtf:, als je echt de originele wielen er onder wilt hebben moet je zwarte stalen velgen hebben van het oude type met de wieldoppen erop.

De GL had dat namelijk als standaard, alle "kalere" uitvoeringen hadden deze die je er nu onder hebt ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-11-2016 21:39 #965429 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic cvt voor raid

Steven340;243184 schreef : Echt een super strakke auto :wtf:, als je echt de originele wielen er onder wilt hebben moet je zwarte stalen velgen hebben van het oude type met de wieldoppen erop.

De GL had dat namelijk als standaard, alle "kalere" uitvoeringen hadden deze die je er nu onder hebt ;)


Dit zijn de wielen waamee de auto is afgeleverd. Was voor de Duitse markt. Heeft ook een interieurkleur welke in NL niet in het programma zat.
Zelfs alle docu voor het 8 jaar garantie tegen doorroesten zit erbij incl. de stempels voor de eerste inspecties.
Er zitten inderdaad legio afgedopte gaatjes voor de roestpreventieve behandeling.

We willen er 14'' velgen onder. Het liefst de Volvo GTL velgen, maar anders iets als vijfspaaks ATS uit dezelfde periode. Die ATS velgen voor Opel zijn precies goed met iets minder ET doch 13''.
Dat heeft echter ook een voordeel.
14'' vraagt een lagere zijwand = stijver = nauwkeuriger besturing en dat is op asfalt fijn.
13'' heeft meer luchtkamer = soepeler en dat is op ruig fijn.

De schommels van de bladveren zijn makkelijk wat te verlengen. Heb nog geen helder ideen voor de voorpoten. Kan ik ergens bovenin de poot een afstandsring op de veer leggen voor meer veervoorspanning?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-11-2016 08:37 #965430 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic cvt voor raid

PetrusenBor;243186 schreef : Heeft ook een interieurkleur welke in NL niet in het programma zat.


Daar zijn wij natuurlijk heel benieuwd naar :pics:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-11-2016 09:58 #965431 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic cvt voor raid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-11-2016 10:52 #965433 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic cvt voor raid
Volgens mij kan je gewoon nieuwe 360 veren nemen. Gegarandeerd dat je auto enkele centimeters hoger komt te staan. Achter helpen caravanveren. scheelt alweer 2 centimeter.

Mooie wagen hoor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-11-2016 11:09 #965434 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic cvt voor raid

Lucluc;243190 schreef : Volgens mij kan je gewoon nieuwe 360 veren nemen. Gegarandeerd dat je auto enkele centimeters hoger komt te staan.


Mwah. Imo zijn die wel veel stijver maar niet langer, eerder korter.

Achter helpen caravanveren. scheelt alweer 2 centimeter.



Ook wat stugger. Is een idee. Zijn die nog te verkrijgen?? Kan zo even snel niets vinden op het net.

De veerschommels wat langer maken is verder een simpele oplossing.

Mooie wagen hoor!


Bedankt.
Beetje zonde om er een raid-special van te maken, maar we gaan het 'sympathiek' doen; alleen makkelijk terug te draaien aanpassingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-11-2016 11:41 #965435 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic cvt voor raid

PetrusenBor;243191 schreef : Mwah. Imo zijn die wel veel stijver maar niet langer, eerder korter.



lengte van de veer zegt niet alles. Lange slappe veren zakken standaard verder in. Reken maar dat je auto met nieuwe 360 veren hoger komt te staan aan de voorkant. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-11-2016 12:46 #965436 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic cvt voor raid

v0lv0freak;243192 schreef : lengte van de veer zegt niet alles. Lange slappe veren zakken standaard verder in. Reken maar dat je auto met nieuwe 360 veren hoger komt te staan aan de voorkant. :)


Ja en nee en meer van dat.
Het werkt nl ook samen met de schokdempers en kortere, stijvere veren onder een lichter model schroeven is een actie met een handvol nadelen.
Ik zet liever de slappere veer onder meer voorspanning.

Ook helpt het om het reservewiel te verwijderen. Idem een LithionIonen accu ipv loodzwaar.
Met name de accu scheelt merkbaar ook in stuurgedrag. Zomaar 15 kilo minder op de hoek VOOR de voorwielen!
Ik heb een Shido in de 55M en dat is echt een droom van een accu. Ontlaadt niet, heeft volledige startcapaciteit en laadt in een mum op.
Wat die accu in de 340 B14 betreft; waarom zit daar zo'n idioot grote capaciteit in? Is 30ah of zo niet genoeg??

Een 32Ah Lithium weegt 2 kilo en heeft een fors hogere cca.
Ok, is duurder maar gaat meer dan twee keer zo lang mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-11-2016 12:49 #965437 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic cvt voor raid
Bijlage:


Dit is met nieuwe standaard 360 veren bij een 360 en caravanveren achter. ivm het rijden op karresporen in de Achterhoek.

En zo zien de caravanveren eruit, is bij een andere auto, want 2 cm verlaagd (zie blokken bij de bladveer):

Bijlage:


Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets