Carbagerun Wintereditie 2017

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-01-2017 21:58 #634389 door V300 register
Carbagerun Wintereditie 2017 is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal,

Ik ga meedoen met de carbagerun met mijn vario.
Zie www.carbagerun.nl/edities/winter-editie-2017/
Inmiddels heb ik alle koelslangen op die van de kachel na vervangen en achtergordels ingebouwd. Ook heb ik winterbanden en sneeuwkettingen.

Ik ga nog naar een hobbygarage om de vario bij te stellen en de tandwielkast olie aan te vullen.
Ik vraag me af wat allemaal handig is om mee te nemen om eventueel noodreparaties te doen. En verder nog dingen die ik zou kunnen aanpassen.

De auto loopt opzich goed en alles werkt (moet nog wat rommelen met een stadslichtje)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-01-2017 07:59 #966029 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carbagerun Wintereditie 2017
Ik heb altijd een koffertje met gereedschap en wat extra's: v-snaar, bougies, bougiekabels, verdeelkap, rotor, etc. En zaken als ijzerdraad, diverse slangklemmen, tape, tyraps, een oude binnenband van een fiets, verzin maar. Ik heb toch een keer de koppelingskabel kunnen 'repareren' met een slangklem en wat ijzerdraad :D

Voor een vario kan je nog wat vacuumslangen meenemen. Misschien is een extra gaskabel ook wel handig. Die kunnen stuk gaan (dat plastic bij het schutbord).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2017 20:00 #966031 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Carbagerun Wintereditie 2017
Voor een cvt moet je altijd op dat soort reizen een startmotor meenemen
Plus de typische varioattributen zoals bergremschakelaar tachorelais emvk
En indien voorhanden set reserve aandrijfriemen voor de cvt

Voorts als je die hebt een wintergrille en sneeuwkap voor de motorkap

Tenslotte gaat juist die koelwaterslang die over het kleppendeksel naar de kachel gaat vaak kapot

En natuurlijk een doosje zekeringen en reservelampen

Veel succes en plezier

Mvg

André

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-01-2017 11:42 #966040 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Carbagerun Wintereditie 2017
Een lang touw/,kabel, en iets van een handlier die je er tussen kunt doen. Je zult altijd zien als je ergens vast staat. de sleep kabel niet lang genoeg is voor een andere om je eruit te trekken, of het obstakel waar je een lier aan zou kunnen bevestigen te ver weg is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-01-2017 19:46 #966049 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carbagerun Wintereditie 2017
De grootste vijand van de 300-serie is zijn carrosserie (roest), voor de rest zijn het hele goede betrouwbare auto's en steekt het allemaal goed in elkaar.

Wat ik zeker mee zou nemen om te kunnen McGyveren:
- bovengenoemde koffer gereedschap, daar kun je zowat alles mee repareren aan een 340, aangevuld met een goede gasaansteker.
-reservelampjes, relais en zekeringen
-slangklemmen
-bus WD40
-bus remmenreiniger
-paar poetsdoeken
-rol Ducttape
-rolletje isolatietape
-Ty-reps
-wat brandstofslang (+- 6-8mm)
-wat soepele elektriciteitsdraad
-wat scotchlocks
-Jerrycan brandstof
-Jerrycan schoon drinkwater
-fles (goedkope) Vodka

Daarnaast, weliswaar op de 2e plaats van belangrijkheid, maar erg handig:
-grote beurt set (bougies, bougiekabels, distributiekap, rotor, luchtfilter, V-snaar, koelvloeistof, thermostaat, remvloeistof, olie, oliefilter,...), dan heb je die dingen ook getackeld en als je ze niet nodig hebt kun je ze naderhand alsnog gebruiken wanneer de auto een beurt krijgt.
-set ruitenwissers
-carburateur

Als je ze voor handen hebt, en je hebt nog plaats in de auto, zou ik de volgende onderdelen ook op reserve meenemen:
-dynamo
-startmotor
-accu (lekvrij of gel!)
-brandstofpomp
-setje varioriemen
-set ruitenwisserarmen + wissers
-set koplampen (armaturen + lampjes)
Kleine kans dat je deze items nodig zult hebben, maar dit zijn zo ongeveer de onderdelen die het nog wel eens kunnen begeven en die je makkelijk, eventueel zelfs naast de weg, kunt vervangen.

Vooral heel veel plezier toegewenst!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
19-01-2017 16:45 #966061 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Carbagerun Wintereditie 2017
en een aansteker, waxinelichtje en een slaapzak... :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-01-2017 21:54 #966078 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carbagerun Wintereditie 2017
Jongens, ik vraag me altijd weer af bij zulke enorme boodschappenlijsten: waarom vervang je dat dan nou niet effe VOOR vertrek? Dan WEET je dat het goed is en hoef je onderweg niet te sleutelen... membraantjes, vac en benzineslangen etc het is oud dus zet er gewoon nieuwen op.

Ik ging vroeger met een maat vaak op slooptocht door frankrijk, doorgaans met een ouwe CX break van hem (meerdere in serie, rampenhokken). Hebben we toch meermaals alle supers en autoshops afgeklepperd voor zoiets stoms als bv voorremblokjes. Jongejonge je ziet toch dat ze bijna op zijn voor je weggaat? Idem waterpomp duur moeten kopen bij een dealer, er lag een goedkope thuis klaar op de plank. zucht.

Enkele keer met een auto van mij geweest: daf 66, probleemloos heen en volgepakt terug. Ami6 en peugeot 404 idem geen slag gemist. vers opgeknapte 2CV: 1 op het spruitstuk gesmolten bougiekabel wegens een foutje bij de routing (langs de weg in 5 minuten opgebeund met ducktape). Die hadden ze gelukkig dan weer wel in de super.

ja of het hoort bij dat avontuur, lekker sleutelen in een sneeuwstorm. dan moet je dat vooral doen natuurlijk. Veel plezier!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-01-2017 22:23 #966079 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carbagerun Wintereditie 2017
Ik heb de koelslangen vervangen en de radiator is een recore. Verder is alles volgens mij best in goede staat. De verdeelkap en bougies zijn ook nog allemaal redelijk recent.
Mocht iemand mij dingen als een reserve startmotor willen lenen houdt ik me aanbevolen.
Maar zeker zonder sleuteldagen dit jaar is er niet veel meer wat ik kan doen. Ik regel in ieder geval een goede verzekering zodat we terug komen.
En ik ga nog ergens de tandwielkast van de CVT bijvullen, riemen stellen en atf inspuiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-01-2017 11:40 #966081 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Carbagerun Wintereditie 2017
Denk ook aan de elektronica die in de auto zit, neem ook een renix mee en de opnamesensor bij de vliegwiel. neem ook een verdelerkap en rotor mee deze kunnen ook scheuren, en storingen geven die niet makkelijk te vinden zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-01-2017 12:27 #966083 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carbagerun Wintereditie 2017

gromsound;243888 schreef : Jongens, ik vraag me altijd weer af bij zulke enorme boodschappenlijsten: waarom vervang je dat dan nou niet effe VOOR vertrek? Dan WEET je dat het goed is en hoef je onderweg niet te sleutelen... membraantjes, vac en benzineslangen etc het is oud dus zet er gewoon nieuwen op.


Daar zit het probleem. Ja je kunt alles vervangen, persoonlijk denk ik ook dat mijn 340 qua slijtagedelen in topstaat is. Tóch staat er (bijna) altijd een doosje klein spul en simpel gereedschap in de kofferbak. Slijtagedelen als de ontstekingsdelen nemen weinig plaats in dus dan zeg ik meenemen. Je baalt als een stekker als het koolstiftje uit de verdelerkap breekt en je hebt geen andere. Het gebeurt bijna nooit, maar je zult net zien dat het gebeurt als je ver weg bent.
Startmotoren en dergelijken zijn een ander verhaal. Zeker bij een oude auto weet je niet wanneer het gedaan is. Om alle onderdelen te vervangen die eventueel kapot zouden kunnen gaan is simpelweg te duur. Ik heb eens in Zaanstad gestaan met een kapotte alternator, als je dan in het donker terug naar huis moet en je lichten beginnen op een gegeven moment steeds zwakker te branden is dat niet leuk. Als je ver van de bewoonde wereld staat is dat nog minder leuk. Vandaar dat ik zeg, zoveel mogelijk meenemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets