Volvo 360 GLE laten taxeren, waar en wat is nodig om mee te nemen?

Lees meer
12-04-2017 15:57 #634465 door Albert Jan Algera
Bijlage:




Loop al paar maanden met het idee rond om mijn 360 GLE te laten taxeren.
Vooral nu deze ook helemaal een Dintrol behandeling heeft gehad, uiterlijk is bijgewerkt en alle systemen werken als origineel.
Deze taxatie wil ik doen niet alleen om te voorkomen dat ik bij een aanrijding een erg lage dagwaarde terug krijg maar ook gewoon leuk is om te weten wat het taxatie bedrag zou zijn (verwacht niet erg hoog).

Kan me zo voorstellen dat veel taxeurs weinig weten van de 300 serie en de zeldzaamheid van de 360 GLE in deze kleur. Heb van berichten begrepen dat er nog maar 12 GLE zijn (met geldige APK) en twee in deze kleur in Nederland.

Waar kan ik deze Taxatie het beste laten uitvoeren en welke documentatie moet ik meenemen / laten zien bij de auto?
Bijvoorbeeld uittreksel van aantal GLE’s, originele folders, inbouwdatum en km-stand van lpg installatie?
Of zijn dit allemaal dingen voor de taxeurs zelf, ik hoor het graag.

Had heb uit berichten op het forum begrepen dat de auto zo origineel mogelijk moet zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-04-2017 16:56 #967149 door V300 register
Via de club hebben we een aantal keer een taxatiedag gehad. Mijn GLS was 3000 euro voor restauratie en 3000 euro ná restauratie. Ik had een hele stapel met foto's meegenomen, maar kennelijk maakte dat niets uit voor de prijs. Ik ken echter ook taxaties waar een mooie nieuwe laklaag wel verschil maakte in de waarde.

Recent heb ik ook te maken gehad met schade aan de 340. Die is nog heel netjes en behoorlijk origineel. De schade werd gewoon uitgekeerd en niet zoals ik verwachtte op maximaal 500 euro geschat vanwege de dagwaarde. De taxateur van de tegenpartij bekeek de auto goed en hij werd goed op waarde geschat. Dat viel mij niet tegen.

Ik ben wel benieuwd wat er bij jou uitkomt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2017 17:32 #967152 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Volvo 360 GLE laten taxeren, waar en wat is nodig om mee te nemen?
Opmerkelijk dat je voor en na restauratie zelfde waarde kreeg, zou zeggen dat deze moet stijgen doordat auto langer goed blijft tegen roest enzo. Goed om te horen dat bij schade de taxatie wordt meegerekend. Er is ooit met uitparkeren een auto tegen mij aangereden, het deukje dat daarbij ontstond werd werd bij garage gemeld voor een bedrag van 500€ 'met behoud van auto'. 'k dacht bij mezelf natuurlijk ' met behoud van auto'. Ga niet me hele auto wegdoen omdat er een klein deukje in zit :P. Maar weet je misschien waar ik dit taxeren het beste kan laten doen. Misschien iemand / bedrijf dat ook taxatiedag deed?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2017 09:20 #967178 door Mark Smeets
Wat bij JL meespeelt is dat in de tussentijd de oldtimer regeling is aangepast en daardoor ook de prijzen behoorlijk zijn gedaald.
Ik heb een 360 gehad die bij zo'n zelfde taxatie dag voor 7000 was getaxeerd (bij voorgaande eigenaar), maar wat gewoon echt een 'slecht' opgeknapte wagen was, met onder andere een slechte laklaag. Maar de markt was toen nog goed (2009), dus de prijs was hoog.

Ik heb op de ALV reeds met een lid gesproken om nogmaals zo'n taxatiedag te organiseren, ik moet mijn auto zelf ook laten taxeren. Dus 2 deelnemers zijn er al ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-04-2017 09:30 #967179 door V300 register
Ik was op zich best teleurgesteld, maar had me er al een beetje op voorbereid. Onze auto's zijn gewoon weinig waard. Gelukkig worden ze door een klein groepje nog gewaardeerd.

Wat ik met het voorbeeld van de 340 wilde zeggen: ook zonder taxatierapport wordt een flink bedrag uitgekeerd bij schade, als de taxateur van de tegenpartij concludeert dat het een nette auto is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2017 09:41 #967180 door Mark Smeets

Lucluc;245066 schreef : Ik was op zich best teleurgesteld, maar had me er al een beetje op voorbereid. Onze auto's zijn gewoon weinig waard. Gelukkig worden ze door een klein groepje nog gewaardeerd.



Terecht dat je teleurgesteld was. Ik vind 3K ook wel erg weinig, zelfs voor een 300, gezien de staat van jou auto!

Mijn 760 werd na het ongeluk ook nog op 3600 geschat, zonder taxatie. Maar dat was dus nog in de belastingvrije tijd.

En laten we eerlijk zijn. Belachelijk hoge taxatierapporten maken alleen maar de verzekering onnodig duur.
Niemand die 7K voor een 300 gaat neertellen. Of het moet al een hele nette zijn uit de kelder van Beesd ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-04-2017 10:20 #967181 door V300 register
Ik ga in ieder geval niet opnieuw laten taxeren voor de verzekering, want dat hoeft helemaal niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2017 10:34 #967182 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Volvo 360 GLE laten taxeren, waar en wat is nodig om mee te nemen?
Dat de waarde van de auto door de oldtimer regeling omlaag ging was duidelijk zichtbaar. Dezelfde auto werd in een jaar twee keer aangeboden alleen met een veel lagere prijs. Wat wel gunstig was om deze te kopen. Maar goed het is nog altijd een groot verschil als het ooit mis gaat in het verkeer en de taxateur van de tegenpartij schat de auto niet hoog in. Kan dit nog wel schelen of het om 500 of het aantal keer die prijs gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-04-2017 11:15 #967184 door V300 register
ik heb vorige week mijn 360 in de prak gereden, maar meer als een dagwaarde van 700 kreeg ik niet weer. auto was van onder helemaal aangepakt op roest, wielkassen roest vrij. alleen de kofferbak rand was een plekje met roest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2017 11:24 #967185 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Volvo 360 GLE laten taxeren, waar en wat is nodig om mee te nemen?
wat zonde, wel goed voorbeeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets