We mogen Rotterdam weer in!

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-06-2017 16:00 #634512 door V300 register
We mogen Rotterdam weer in! is gemaakt door V300 register
Goed nieuws voor iedereen die niet al het geluk had een 360 met injectie en katalysator te rijden. Iets minder nieuws voor de eigenaren van een 340 diesel:

www.autoblog.nl/nieuws/jawohl-alle-benzi...m-in-rotterdam-99552

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-06-2017 16:16 #968022 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic We mogen Rotterdam weer in!
Nou, toevallig kom ik net terug uit Rotterdam. Ben op het laatste moment toch maar met de trein gegaan (afspraak op 5 minuten van het station), maar had er niet bij stilgestaan dat ik niet met m'n 360 de stad in had gemogen. Wat toevallig. En wat een goed nieuws!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-06-2017 17:13 #968023 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic We mogen Rotterdam weer in!
Zó terecht, dit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2017 18:19 #968025 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic We mogen Rotterdam weer in!
Zooooo dat zuigt voor al die oldtimerrijders die bij de belastingmaatregelwijziging van een paar jaar terug hun auto hadden gehouden en recent de auto _toch_ maar weg hebben gedaan omdat ze hun eigen stad niet meer in konden

En dan nu dit te horen krijgen.

Lekker weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2017 18:32 #968026 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic We mogen Rotterdam weer in!
Waar ze daar in Rotterdam mee bezig waren sloeg in sommige gevallen helemaal nergens op!!!. Ik rij op LPG met men 360 GLE.
Me vriendin vroeg of ik mee ging naar een concertje, dus ik gewoon naartoe gereden en borden parkeergarage gevolgd. Geen bord gezien, dat ik ergens niet in mag gezien het milieu. Een verbranding op LPG geeft één van van de miste schadelijk uitlaatgassen in een auto met een brandstofmotor (dus hou ik me met die auto ook niet bezig met die milieuzones).

Heb gisteren dus de volgende boette binnen gekregen.:grr::grr::grr:

Bijlage:


Dit is alsof je een boete krijgt in een gebied waar je geen alcohol mag drinken (voor het drinken van alcohol) terwijl je appelsap drinkt. ????

Ik moet 100€ aftikken omdat in een minder milieu vervuilende auto rij dan de gemiddelde nieuwe auto op diesel of benzine?? (juist het tegenovergestelde van een vervuilende auto)
En daarbij ook nog eens heel duurzaam bezig ben door 33 jaar oude auto te rijden.
En daarbij ook nog eens 80€ meer aan wegenbelasting betaal omdat ik op de schone brandstof LPG rij.

Dit wordt zeker een bezwaarschrift schrijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2017 18:37 #968027 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic We mogen Rotterdam weer in!
Zelfs in de Officiële bekendmaking "Milieuzone Rotterdam" staat niks over LPG auto's.

zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2015-41452.html

-aan de hand van de Koersnota de gemeenteraad heeft besloten dat de milieuzone naast vrachtauto’s Euro III en lager, mede zal gelden voor personen- en bestelauto’s die rijden op de brandstof diesel met een Datum Eerste Toelating (DET)van vóór 1 januari 2001 en personen- en bestelauto’s die rijden op benzine met een Datum eerste Toelating van vóór 1 juli 1992;

Maar goed ben blij dat de regel nu voorbij is voor alle oude benzine auto's

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2017 20:57 #971376 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic We mogen Rotterdam weer in!
Is dat met terugwerkende kracht of vanaf heden?

Indien met terugwerkende kracht dan zou ik zeker een bezwaarschrift indienen tegen die
Boete
Hoorde laatst dat een ander clublid ook een dergelijke boete had gekregen

Probleem met lpg is dat de meeste van dergelijke auto s ook op benzine kunnen rijden
Geen hond die dat doet behalve met de koude start maar dat maakt de bewijslast
Moeilijker


Is een klap voor de milieurakkers in vooral Rotterdam

Vergis je niet openbaar vervoer is veel vervuilender dan onze oldtimers alleen
Is de vervuiling per km lager als je kijkt naar de vervuiling per reiziger

Binnenkort toch maar eens naar Rotterdam met de 340 ....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-06-2017 21:47 #971382 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic We mogen Rotterdam weer in!
Gelukkig is de formatie met een zekere linkse partij mislukt, anders zou de maatregel
meteen weer geactiveerd worden. Wat moeten de mensen die van ellende hun op benzine
rijdende 240 of 740 van 1989 van de hand hebben gedaan vanwege deze maatregel,
nu wel niet denken van de gemeenteraad van Rotterdam?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-06-2017 21:51 #971383 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic We mogen Rotterdam weer in!

Albert1;245958 schreef : Waar ze daar in Rotterdam mee bezig waren sloeg in sommige gevallen helemaal nergens op!!!. Ik rij op LPG met men 360 GLE.
Me vriendin vroeg of ik mee ging naar een concertje, dus ik gewoon naartoe gereden en borden parkeergarage gevolgd. Geen bord gezien, dat ik ergens niet in mag gezien het milieu. Een verbranding op LPG geeft één van van de miste schadelijk uitlaatgassen in een auto met een brandstofmotor (dus hou ik me met die auto ook niet bezig met die milieuzones).

Heb gisteren dus de volgende boette binnen gekregen.:grr::grr::grr:



Dit is alsof je een boete krijgt in een gebied waar je geen alcohol mag drinken (voor het drinken van alcohol) terwijl je appelsap drinkt. ????

Ik moet 100€ aftikken omdat in een minder milieu vervuilende auto rij dan de gemiddelde nieuwe auto op diesel of benzine?? (juist het tegenovergestelde van een vervuilende auto)
En daarbij ook nog eens heel duurzaam bezig ben door 33 jaar oude auto te rijden.
En daarbij ook nog eens 80€ meer aan wegenbelasting betaal omdat ik op de schone brandstof LPG rij.

Dit wordt zeker een bezwaarschrift schrijven.


Wat ik tot nu toe gehoord heb maak je zeker een goede kans. Ik gok dat er binnen héél korte tijd wel een stichting opgericht zal worden om kwijtschelding voor elkaar te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-06-2017 10:34 #971392 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic We mogen Rotterdam weer in!
Als dit na het bezwaarschrift voor een kantonrechter komt verwacht ik dat we heel snel klaar zijn gezien de feiten en argumenten.
Als je bijna 100€ per maand wegenbelasting betaald voor een auto op LPG ga je natuurlijk vrijwel niet op benzine rijden. Dat zou totaal niet logies zijn. Ook al is de benzinetank wel aanwezig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets