We mogen Rotterdam weer in!

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-10-2017 13:57 #972704 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic We mogen Rotterdam weer in!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-10-2017 17:17 #972708 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic We mogen Rotterdam weer in!
Op zich een goed idee, auto's ontmoedigen in de binnenstad en stimuleren dat men de auto buiten de stad zet en het OV neemt naar de binnenstad...
Alleen, waarom dan niet álle auto's? Een vergunning voor wie er woont of werkt, en de rest van de auto's weren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-10-2017 19:52 #972720 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic We mogen Rotterdam weer in!
Verplaatsing van het probleem. Dan rijden die autos straks ergens anders rond. Helpt globaal, zelfs regionaal gezien niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-10-2017 21:28 #972724 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic We mogen Rotterdam weer in!
En Nijmegen doet ook een studie...
Stel je voor als ze erachter komen hoeveel CO2 mensen uitstoten! :crazy1:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-10-2017 22:53 #972727 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic We mogen Rotterdam weer in!
Er zouden maar 800 auto's betroffen zijn. Een klein onderzoek leert dat er 6.469
voertuigen op Nederlands kenteken staan met DET voor 2004 en die verzekerd zijn
met als eerste brandstof Diesel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-10-2017 09:55 #972732 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic We mogen Rotterdam weer in!
Op zich heeft Arnhem al heel lang elektrische bussen. Dat scheelt echt wel in de straten.

De vraag is wanneer er een verbod voor benzine/lpg komt. Ik hoop dat mijn 360 dan 40 jaar oud is en waarschijnlijk wordt vrijgesteld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-10-2017 15:42 #972762 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic We mogen Rotterdam weer in!

powerflux;247416 schreef : Verplaatsing van het probleem. Dan rijden die autos straks ergens anders rond. Helpt globaal, zelfs regionaal gezien niet.


Er zal allicht toch wel enig effect zijn. Ook nu is het voor 'stadsbewoners' al niet heel aantrekkelijk om zelf een auto te hebben. Als het gebied waar je niet kunt komen / parkeren groter wordt zal het aantal relevante bestemmingen waar je (beter) met OV of de fiets naartoe kunt steeds groter worden. Dus als het helemaal geen nut meer heeft om een auto te hebben zal die persoon dus géén kilometers meer maken, in plaats van dat ie ergens anders gaat rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-06-2018 13:52 #975762 door Roderik Schaar
Beantwoord door Roderik Schaar in topic We mogen Rotterdam weer in!
www.nu.nl/binnenland/5300585/rotterdam-m...s-weren-centrum.html

Ter info: in het "Raamwerk" op basis waarvan nu onderhandeld wordt over een nieuw college-akkoord, is afgesproken de milieuzone "uit te faseren". Dan lijkt een hernieuwd handhaven op dit kleine onderdeel niet voor de hand liggend, ook omdat de aandringende wethouder weg is. Aan de andere kant, je weet het nooit in de gemeentepolitiek van Rommeldam...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets