Gezocht: Rubberen vloermatten Volvo 340

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-09-2017 09:12 #972161 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gezocht: Rubberen vloermatten Volvo 340

Alexdepalex;246810 schreef : Als ik eerlijk moet zijn, is dat sowieso een beetje een rare site.
Die man mailt me wel eens voor onderdelen, en dan wil die echt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Bijvoorbeeld een tientje bieden per veerpoot, gewoon belachelijk...
Dan neem ik wel eens zijn eigen prijzen als voorbeeld en dan wordt 'ie vaak ineens erg onbeschoft en pissig.
Best grappig, eigenlijk.


Zelfde ervaring, hoewel ik moet zeggen dat het de laatste tijd, pak hem beet sinds dit jaar, wel iets beter geworden lijkt in de communicatie wanneer hij onderdelen van mij wil kopen (met zelf onderdelen bij Volvo340onderdelen.nl kopen geen ervaring).
Je moet gewoon zelf goed in de gaten houden wat onderdelen waard zijn. Eigenlijk vormt zijn site daar best een prima referentiekader, doe de prijzen door de helft en je hebt best een goede indruk van wat je voor een onderdeel mag vragen.

Let wel, qua prijzen denk ik niet dat je hem iets kwalijk kan nemen. Ik weet dat je als winkel zulke prijzen wel moet hanteren wil je blijven bestaan. Er moet al 21% btw afgeteld worden, je inkoopkosten, je pand, de vaste lasten en er dan nog een boterham aan overhouden. Daarentegen zal je omloopsnelheid maar vrij minimaal zijn.
Het is natuurlijk wel de vraag of je die extra kosten wilt betalen zodat hij zijn winkel kan blijven draaien. Ik persoonlijk niet. Dat wordt gevormd door de gunfactor, welke voor 80% samenhangt met op wat voor manier ik in het verleden te woord gestaan ben, en voor 20% dat er in de prijs/kwaliteit-verhouding gewoon betere alternatieven zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
07-09-2017 19:50 #972164 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Gezocht: Rubberen vloermatten Volvo 340

General Custom;246812 schreef : Zelfde ervaring, hoewel ik moet zeggen dat het de laatste tijd, pak hem beet sinds dit jaar, wel iets beter geworden lijkt in de communicatie wanneer hij onderdelen van mij wil kopen (met zelf onderdelen bij Volvo340onderdelen.nl kopen geen ervaring).
Je moet gewoon zelf goed in de gaten houden wat onderdelen waard zijn. Eigenlijk vormt zijn site daar best een prima referentiekader, doe de prijzen door de helft en je hebt best een goede indruk van wat je voor een onderdeel mag vragen.

Let wel, qua prijzen denk ik niet dat je hem iets kwalijk kan nemen. Ik weet dat je als winkel zulke prijzen wel moet hanteren wil je blijven bestaan. Er moet al 21% btw afgeteld worden, je inkoopkosten, je pand, de vaste lasten en er dan nog een boterham aan overhouden. Daarentegen zal je omloopsnelheid maar vrij minimaal zijn.
Het is natuurlijk wel de vraag of je die extra kosten wilt betalen zodat hij zijn winkel kan blijven draaien. Ik persoonlijk niet. Dat wordt gevormd door de gunfactor, welke voor 80% samenhangt met op wat voor manier ik in het verleden te woord gestaan ben, en voor 20% dat er in de prijs/kwaliteit-verhouding gewoon betere alternatieven zijn.


Als je wilt leven van de verkoop van onderdelen, moet men zich ten eerste niet richten op een niche-markt zoals de 300-series.
Welke inmiddels ook niet meer niche is en al 3 leveranciers kent (DAF Club, Dafhobby & BBB).
Dus die vlieger gaat voor mij niet op.
Daarnaast; heeft 'ie een pand?

Je kunt nu van alleen de 300-series niet leven, punt.
(Ja, hij verkoopt meerdere Volvo-onderdelen nu, maar hoofdzaak is de 300-series)
Misschien later, ooit, maar dan is het zaak om nu een goede reputatie op te bouwen als bedrijf zijnde.

Als je er een boterham aan over wilt houden, kun je beter in het algemeen gaan handelen.
Wellicht doet hij dat ook wel, of is het enkel hobby? Ik weet het niet.

Ik weet alleen dat ik het een rare site vindt, met inderdaad, de Bargain Hook... Make that the cat wise...

Maar wel een goede poging, dat moet ik 'm nageven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-09-2017 20:25 #972165 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gezocht: Rubberen vloermatten Volvo 340

Alexdepalex;246815 schreef : Je kunt nu van alleen de 300-series niet leven, punt.


Ik vind dat je nooit moet zeggen dat iets niet kan Alex. Zeker als je de discussie moet winnen door "punt" te roepen. Als er geen mensen waren die dingen proberen waarvan anderen roepen dat het niet kan, moesten we nu te voet op vakantie...

Neemt niet weg dat ik ook denk dat het heel lastig zal zijn te leven van Volvo 340 onderdelen. Waarbij je je slagingskansen nog eens extra beperkt door de manier waarop volvo340onderdelen zichzelf aan diverse mensen binnen het wereldje heeft laten zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2017 14:18 #972173 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Gezocht: Rubberen vloermatten Volvo 340
'punt' roepen is inderdaad geen geldig argument. Maar ik heb tijdens de laatste bestuursvergadering cijfers gehoord van de aantallen van de 300's in Europa, nou die zijn echt heeeel erg laag! In Italië gaat het nog om enkele tientallen 300's bijvoorbeeld.
Maar ook in Engeland, een land waar er veel waren, lopen de aantallen hard terug.
De markt is gewoon heel klein, zo klein dat je er inderdaad nooit een bedrijf op kunt runnen dat je moet voorzien in levensonderhoud.
Maar dat maakt mij verder niet uit. Ik heb wel eens iets aan hem verkocht, voor prijzen die andere er nooit voor geven en hij verkoop het dan nog duurder op zijn site. Prima, allebei blij toch? :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets