HELP mijn auto spookt

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
12-02-2019 16:47 #980707 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic HELP mijn auto spookt

boger315;253200 schreef : Beste Fast4U Bedankt voor de tip van het gaatje in de waterpomp. Ik heb in het weekend met fietspomp het koelsysteem onder druk gezet. Kon heel lang niets ontdekken tot ik een paar druppels op de snaren van mijn stuurbekrachtiging zag zitten. Moet inderdaad uit dat gaatje van de waterpomp zijn gekomen.

Nog even een vraag: Ik heb wel het idee dat ik in een paar maanden tijd een paar liter ben kwijt geraakt met bijvullen. Zou dit door dit gaatje kunnen?
Het is mogelijk dat ik dit niet snel heb opgemerkt omdat ik kleurloze koelvloeistof gebruik.

Ik hoor graag van je


Dat kan best, het heeft bij mij maanden of nog langer geduurd voor dat ik het zag en maar bijvullen en toen ik het zag kon ik duidelijk druppels zien vallen van de pomp

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2019 17:59 #980708 door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic HELP mijn auto spookt
OK ik ben weer een stuk verder. Nog even meer koelvloeistof dan benzine verbruiken. De nieuwe waterpomp is onderweg. Je hoort wel of het geholpen heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2019 23:23 #980836 door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic HELP mijn auto spookt

2 Fast 4 U;253182 schreef : Het kan ook je waterpomp zijn ik heb dit euvel ook gehad :S een tijd lang ieder keer bijvullen en nergens een lek te vinden. :no:
Niet lang geleden de euvel per toeval ontdekt om dat het lekken meer werd, bij de as van de pomp is er aan de onderkant een gat in het pomphuis en daar was het gaan lekken. een andere pomp en het bijvullen was niet meer nodig.

Bedankt 2 Fast 4 U toptip. Uiteindelijk waterpomp vernieuwd en niets meer bij te vullen. Verdwijnt nog aardig wat ddor zo'n gaatje,
Vermoed dat ook herrie aan stuurbekrachtigingspomp is opgelost. Koelwater druppelde op de poelie van deze pomp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2019 23:27 #980837 door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic HELP mijn auto spookt
Het spoken van mijn volvo (om de week op dezelfde plek onregelmatig lopen) zit hem waarschijnlijk in een vervuilde carburateur. Met het verwisselen van de electrische stationair sproeier zag ik een klein 'snotje'zitten. Via de benzineleiding een paar keer carburateur reiniger door de carburateur laten lopen. Loopt nu stukken beter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets