hoofdremcilinder gezocht

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-04-2019 09:45 #981636 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic hoofdremcilinder gezocht

Erik;254173 schreef :
Komt helemaal goed. Waar kunnen we nieuwe krijgen???? En hoe doen ze dat toch met nog oudere auto's waar helemaal niets meer van te krijgen is. Die remmen dan nooit meer of .......?


Met revisie kom je volgens mij toch ook een heel eind? Ten minste, mijn logisch verstand zegt dat het rubberwerk kan versluiten en slecht kan worden maar het metaal op oxidatie na niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
12-04-2019 09:53 #981637 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic hoofdremcilinder gezocht

Erik;254174 schreef : Nieuwe is natuurlijk beter, zolang de voorraad strekt. Zal ik ze dan toch maar houden voor het geval ze niet meer leverbaar zijn?





Je kunt ook prima tweedehands erin zetten, alleen goed installeren.
Als je dat niet kunt en te eigenwijs bent om dit bij een gecertificeerde monteur te laten doen, dán heb je altijd last van implosies door lucht...

Ik heb daar werkelijk nooit problemen mee gehad.
Gewoon cilinder demonteren, rubbers controleren, cilinder zelf controleren op roest/pitting, eventueel honen of nieuwe rubbers installeren en weer op de juiste manier installeren.
Bij oppompen niet als een malle gaan lopen trappen op dat pedaal, ik heb dat vroeger wel eens gezien toen ik nog in een garage werkte, bij die 'doe-het-zelvers', die trappen dan gewoon alles stuk wat ze net vernieuwd hebben...

Ja, dan kun je opnieuw beginnen.
Gewoon rustig trappen.

Ik kan dat helaas niet meer zelf en laat dit nu dus altijd doen door een monteur met ervaring. Ik ga voor mijn Volvo's nu altijd naar een monteur.
Kost wat, maar uiteindelijk levert het op als het in 1x goed is.


Dus gewoon bewaren, Erik! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-04-2019 11:17 #981644 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic hoofdremcilinder gezocht

v0lv0freak;254153 schreef : Eens! Doordat er 'lucht' in komt garantie voor ellende. Die berg bij Erik is dus oud ijzer ;)


De hoofdremcilinder in mijn GLS komt van die stapel oud ijzer en zit er toch alweer 120.000 km in, zonder problemen. :yeah:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-04-2019 15:40 #981655 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic hoofdremcilinder gezocht
lekker makkelijk gezegd, iemand die veel tijd, moeite en geld in de hobby steekt en ook zorgt dat er over 20 jaar nog steeds onderdelen voor onze auto's zijn heeft een ''berg oud ijzer''. Dat gaat er bij mij niet helemaal in.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2019 20:18 #981699 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic hoofdremcilinder gezocht
Tja, als je een tweedehands hoofdremcilinder eerst uit elkaar haalt, gaat honen en compleet reviseren geldt mijn stelling natuurlijk niet. Ik doel op het klakkeloos monteren van een gebruikte hoofdremcilinder van de sloop ZONDER dat je hem gereviseerd hebt.
Remvloeistof is hydrofiel. Dat betekent dat het water aantrekt, daarom moet je het ook regelmatig vervangen. Als je de leidingen loshaalt en er zit nog een restje remvloeistof in, heeft vocht alle kans om inwendig in de cilinder te raken. Als 'ie dan eventjes ligt, gaat 'ie van binnen roesten. Met een beetje pech beschadigen de rubber cups dan bij het eerstvolgende gebruik. Als dat op je oprit gebeurt en je rijdt je tuinhekje aan barrels, heb je alleen jezelf te pakken. Als dat tijdens je testrit in een drukke winkelstraat gebeurt en je kegelt een paar fietsers of voetgangers omver... laten we daar maar niet aan denken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2019 11:11 #981705 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic hoofdremcilinder gezocht
Mee eens Joost. Je moet hier altijd voorzichtig mee zijn. Ik laat ze zo goed mogelijk uitlekken, maar dat is nog geen garantie. Reviseren is het beste. En dan eigenlijk niet alleen onderdelen vernieuwen maar ook de gehele cylinder van binnen van roest en onregelmatigheden ontdoen. Eigenlijk zou een camera-inspectie nog het beste zijn. Wat gebeurd er in de praktijk: Iemand komt met een remprobleem en de oorzaak blijkt de hoofdremcylinder te zijn. Het probleem moet vaak snel opgelost worden. We proberen een andere en testen deze uit. Eerste in de garage, dan een stukje terrein en dan een stukje weg. De nieuwe remvloeistof laten we goed doorstromen. Mocht er toch een lekkage komen (eerlijk gezegd gebeurd dat een enkele keer) dan kan door pompend remmen meestal de remdruk weer bereikt worden. Natuurlijk vervangen we dit exemplaar en deze wordt dan niet meer gebruikt. Ideaal zou zijn om een gereviseerde te monteren. Die heb ik nu niet op voorraad, maar dat vind ik wel een goed idee. Echter ik heb ook gereviseerde (nieuw blok) radiateuren (340, 360) in voorraad. Dit vraagt voor mij een hoge investering. Wielremcylinders vervang ik door nieuwe. Mijn favourite merk s Delphi. Dit merk gebruik ik ook voor draagarmen voor bijv. een V70, stuurkogels en fuseekogels. Wanneer niet leverbaar schakel ik over op een ander merk et dezelfde kwaliteit of een zo hoog mogelijke kwaliteit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-04-2019 11:27 #981706 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic hoofdremcilinder gezocht
Een ideetje: op auto-onderdelen websites heb je soms goede aanbiedingen. Laatst heb ik op die manier een paar nieuwe hoofdremcilinders gekocht voor 40 euro per stuk die normaal bijna het dubbele moeten kosten. Het merk was geloof ik TRW, geen idee over de kwaliteit maar er zit wel 3 jaar garantie op. Dat monteer ik dan persoonlijk liever dan een gebruikte nu het nog kan. Bovendien is dat in tijd toch wel interessanter dan revisie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2019 11:35 #981707 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic hoofdremcilinder gezocht
Mee eens Bart. Ik zie dat soort advertenties of aanbiedingen vaak niet of te laat. Ik heb overdag heel veel te doen en kom aan dit soort zoekwerk slecht toe. Dus als je iets ziet wat voor mij ook interessant kan zijn, dan hou ik me aanbevolen. Kwaliteit en veiligheid staat bij mij voor op. Echter het moet steeds wel financieel haalbaar zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2019 11:38 #981708 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic hoofdremcilinder gezocht

General Custom;254255 schreef : Een ideetje: op auto-onderdelen websites heb je soms goede aanbiedingen. Laatst heb ik op die manier een paar nieuwe hoofdremcilinders gekocht voor 40 euro per stuk die normaal bijna het dubbele moeten kosten. Het merk was geloof ik TRW, geen idee over de kwaliteit maar er zit wel 3 jaar garantie op. Dat monteer ik dan persoonlijk liever dan een gebruikte nu het nog kan. Bovendien is dat in tijd toch wel interessanter dan revisie.


TRW is best een bekend merk, levert volgens mij prima onderdelen. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-12-2019 13:14 #983851 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic hoofdremcilinder gezocht
Lach Erik maar uit, hij is dadelijk spekkoper. Iemand een idee, hoe nieuwe CVT koppelingssets gemaakt worden, waar de "nieuwe emvk's" vandaan komen en ga zo maar door. Allemaal revisie. Om die berg oud ijzer bij Erik vechten we over 10 jaar allemaal om. Weet ik nu al.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets