Even voorstellen

Lees meer
18-09-2019 19:18 #983125 door Sebastiaan Hamans
Beantwoord door Sebastiaan Hamans in topic Even voorstellen
Afgaand op de datum van eerste toelating, is deze 340 vandaag precies 29 jaar oud geworden. Een gepast moment voor een korte update.

Ik heb de auto sinds april in bezit. Ik rijd er niet dagelijks mee, maar ik heb er toch al aardig wat kilometers opgezet. En met veel plezier kan ik wel zeggen. Ik vind hem altijd weer geweldig om te zien en wat is het heerlijk rijden!

In mei is er een andere dynamo in gekomen. De eerder aanwezige dynamo was in februari gereviseerd, maar dat bleek niet helemaal goed te zijn gebeurd. Verder heb ik geen noemenswaardig sleutelwerk hoeven doen.

Enkele weken geleden heb ik, met kundige hulp, geleerd wat er komt kijken bij het zelf verzorgen van de grote beurt. Met veel dank aan @Hwe1993! Kort daarna is de auto voorzien van een nieuwe APK, waarbij alleen even het drukverschil in de remmen achter moest worden verholpen.

Vervolgens heb ik mijn eerste wat langere tripje met de 340 gemaakt. Ik ben net terug van een reisje naar Esch-sur-Sure (Luxemburg) dat erg goed is verlopen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2019 20:19 #983130 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Even voorstellen
Ook een tip wat onderhoudt betreft en vaak vergeten wordt:

Deurpennen smeren, raammechaniek smeren.

En zeker niet te vergeten alle 4 de moeren van de carburateur aantrekken.
Deze trilt op den duur los met valse lucht als gevolg.
Geld ook voor de bovenste schroeven van de vlotterdeksel.

Nu hij goed loopt zou ik dat zeker om de 10.000km even doen.
Anders op den duur kans op veel ellende als gevolg, horten stoten moeilijk doen etc... zelf gehad toen ik net mijn eerste 340 had en nog niet zo veel verstand er van had ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-09-2019 11:10 #983132 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Even voorstellen
Auto Tectyleren en 1 per jaar voorschermen achterzijde (boutje onder en in wielrand is meestal voldoende) loshalen en schoonmaken aan de binnenkant.
Een keer de vloermat boven de voorste kriksteunen losgooien is ook een prima idee om de bodem en binnenzijde dorpel op roest en gaten te controleren.
En wat ik iedereen aan raad is de boud , die door het ruitensproeier- en koelvloeistoftankje gaat er uit te draaien en de staat van plaatwerk en bevestiging er onder te controleren. Ook de accu uit de accubak nemen en bij beginnende roest een preventieve behandeling geven is een goed idee.
De auto (na)tectyleren (hiervoor zijn verschillende middelen, zie andere topics) is ook een goed idee, vooral de balken en gevoelige delen (bladveerhandjes, paravaan, dorpels, dwarsbalkjes voorzijde.
Waar je ook jezelf veel plezier mee kunt doen is het schoon houden van de voorbalk onder/achter je nummerplaat en mogelijk het afdekken van de lampgaten aan de binnenzijde (bij de 340) en ook dit weer tectyleren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-09-2019 11:11 #983133 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Even voorstellen
Auto Tectyleren en 1 per jaar voorschermen achterzijde (boutje onder en in wielrand is meestal voldoende) loshalen en schoonmaken aan de binnenkant.
Een keer de vloermat boven de voorste kriksteunen losgooien is ook een prima idee om de bodem en binnenzijde dorpel op roest en gaten te controleren.
En wat ik iedereen aan raad is de boud , die door het ruitensproeier- en koelvloeistoftankje gaat er uit te draaien en de staat van plaatwerk en bevestiging er onder te controleren. Ook de accu uit de accubak nemen en bij beginnende roest een preventieve behandeling geven is een goed idee.
De auto (na)tectyleren (hiervoor zijn verschillende middelen, zie andere topics) is ook een goed idee, vooral de balken en gevoelige delen (bladveerhandjes, paravaan, dorpels, dwarsbalkjes voorzijde.
Waar je ook jezelf veel plezier mee kunt doen is het schoon houden van de voorbalk onder/achter je nummerplaat en mogelijk het afdekken van de lampgaten aan de binnenzijde (bij de 340) en ook dit weer tectyleren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets