Audio upgrade 340

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2019 08:38 #635171 door V300 register
Audio upgrade 340 is gemaakt door V300 register
Hey iedereen!
Ik was benieuwd of de standaard Volvo speakers makkelijk te vervangen zijn, of dat iemand een andere manier heeft om de audio te upgraden, het liefst zonder m'n hoedenplank te bewerken met een decoupeerzaag.

Iemand tips?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-06-2019 10:25 #982392 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Audio upgrade 340
Hier staan een aantal voorbeelden van open het forum.


Forum/clublid Anjo is hier ooit volledig op los gegaan in zijn eerste 340.


Forum/clublid Diede is hier ook een periode mee bezig geweest, misschien kun je daar nog wat van terugvinden hier.


En ondergetekende heeft ook wat wijzigingen aangebracht aan het audio systeem.
In mijn topic 'weer een 340 op de parkeerplaats' kun je hier het één en ander over vinden.
Eerst ergens in 2009, waar ik de jaren tachtig radio met alleen korte band en de luidspreker heb vervangen voor modern materiaal met toevoeging van versterker en subwaffertje.


Ik heb in ieder geval de standaard 4x6" luidsprekers in de kickpanels vervangen voor ronde exemplaren, je kunt waarschijnlijk de situatie helemaal origineel laten (kapjes) als je weer 4x6"luidsprekers terug plaatst met wellicht wat aanpassingen.


Mocht je nu een soort van semi dubbel DIN radio in de auto hebben en gewoon een standaard één DIN exemplaar willen plaatsen dan zijn er waarschijnlijk nog wel adapter behuizingen voor in de omloop onder de forum/clubleden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2019 11:49 #982395 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Audio upgrade 340
Het simpelste vond ik zelf om de originele inbouwpanelen te nemen en de oude speakers te vervangen door moderne. De maten zijn universeel, het enige waar je even op moet letten is de inbouwdiepte en dat er geen tweeter of zo uitsteekt. Je kunt dan het originele inbouwframe en afwerkkapje wat bij de auto hoort gebruiken.

Eén lastig dingetje; aan de voorkant zitten de speakers in de inbouwframes gelijmd. Deze moet je voorzichtig doch daadkrachtig loswippen met een schroevendraaier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2019 11:59 #982396 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Audio upgrade 340

General Custom;254989 schreef : Het simpelste vond ik zelf om de originele inbouwpanelen te nemen en de oude speakers te vervangen door moderne. De maten zijn universeel, het enige waar je even op moet letten is de inbouwdiepte en dat er geen tweeter of zo uitsteekt. Je kunt dan het originele inbouwframe en afwerkkapje wat bij de auto hoort gebruiken.

Eén lastig dingetje; aan de voorkant zitten de speakers in de inbouwframes gelijmd. Deze moet je voorzichtig doch daadkrachtig loswippen met een schroevendraaier.


Ja dat was ik van plan, alleen heb ik achter geen speakers, liggen wel kabels in de kofferbak (aan beide kanten) maar de hoedenplank is heel, en die wil ik ook heel houden. Als ik hier ergens een exemplaar kan vinden waar al in gezaagd is wil ik die wel overnemen.

Waar zitten achter speakers bij een 3 deurs?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2019 12:41 #982397 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Audio upgrade 340
De speakers van een 3-deurs zitten in de C-stijlen. Aan de achterkant van die grijze plastic panelen zit een rand die aangeeft waar te snijden. Soms komen die speakers nog wel eens voorbij op marktplaats en dergelijken.

Edit: als je een gezocht-advertentie plaatst is er ook vast wel iemand die nog ergens een verzaagde hoedenplank met speakers heeft liggen. Zelf had ik er eentje, maar een paar maanden geleden naar de vuilstort gebracht omdat mensen zo'n ding zelfs gratis niet meer wilden hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2019 12:48 #982399 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Audio upgrade 340

General Custom;254991 schreef : De speakers van een 3-deurs zitten in de C-stijlen. Aan de achterkant van die grijze plastic panelen zit een rand die aangeeft waar te snijden. Soms komen die speakers nog wel eens voorbij op marktplaats en dergelijken.

Edit: als je een gezocht-advertentie plaatst is er ook vast wel iemand die nog ergens een verzaagde hoedenplank met speakers heeft liggen. Zelf had ik er eentje, maar een paar maanden geleden naar de vuilstort gebracht omdat mensen zo'n ding zelfs gratis niet meer wilden hebben.



Okay ik zal eens gaan kijken, en wat voorin zit is 10cm diameter? Deze heb ik volgens mij nog liggen, misschien dat ik de originele dan achterin kan hangen.
Is het nodig een externe versterker te gebruiken als ik 6x9 in de hoedenplank zou hangen?

Mvg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2019 12:54 #982400 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Audio upgrade 340
Klopt, voor is 10cm rond. Achter geloof ik ook, maar dat zou ook 10x15 cm ovaal kunnen zijn. De inbouwframes en afdekkapjes voor voor en achter zijn echter anders.

Of je een versterker nodig hebt hangt van je radio af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2019 13:43 #982402 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Audio upgrade 340

General Custom;254994 schreef : Klopt, voor is 10cm rond. Achter geloof ik ook, maar dat zou ook 10x15 cm ovaal kunnen zijn. De inbouwframes en afdekkapjes voor voor en achter zijn echter anders.

Of je een versterker nodig hebt hangt van je radio af.


Top! Ik zal eens voor de grap speakers aan de kabels achter hangen, kijken of ze iets doen :).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets