Welke benzine moet ik tanken
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
brandstof aan de pomp kopen in plaats van dit spul. Want wat zit er in dit goedje en
waarin wordt ethanol dan omgezet?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Roderik Schaar
- Offline
- Nieuw lid
Iemand daar theorieën bij of ervaringen mee??
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Al zou het 2 cent per liter kosten, dan zou ik toch kiezen voor brandstof zonder of met maximaal 5% ethanol.
Just my 2 cents..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Het lijkt bijna wel alsof er een politiek luchtje aan de E10 benzine hangt ter bevordering van de consumptiemaatschappij: Oude auto's moeten stuk en weggegooid worden zodat we elke paar jaar een nieuwe mogen kopen. Brrr
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Of moeten we toch aan de BP Ultimate?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
• aantasten van rubbers, keringen en pakkingen
• slechte verbranding door schralere brandstof
• hoger brandstofverbruik
• snelle veroudering van brandstof
• kans op bacterie en schimmelvorming
• vochtaantrekkende werking
• aantasten van metaaldelen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
• aantasten van rubbers, keringen en pakkingen
• slechte verbranding door schralere brandstof
• hoger brandstofverbruik
• snelle veroudering van brandstof
• kans op bacterie en schimmelvorming
• vochtaantrekkende werking
• aantasten van metaaldelen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Erik;256863 schreef : Bekende problemen door gebruik E10 brandstof
• aantasten van rubbers, keringen en pakkingen
• slechte verbranding door schralere brandstof
• hoger brandstofverbruik
• snelle veroudering van brandstof
• kans op bacterie en schimmelvorming
• vochtaantrekkende werking
• aantasten van metaaldelen
En dat is allemaal dan ook nog afhankelijk van de auto. Een 360 met Volvo 2-liter heeft het voordeel dat de rubbers, keringen en pakkingen al zo'n 30 jaar getest zijn in Volvo's in Noord- en Zuid-Amerika waar ethanol al veel langer toegepast wordt. En dat kan er allemaal prima tegen.
Brandstofverbruik kan ik alleen maar onderschrijven. Het verschilt voor mij echt per week of ik op E10 of 98 E5 netto goedkoper uit ben.
En alle overige problemen zijn eigenlijk vooral gerelateerd aan hoeveel je rijdt. Ik rijd zo'n 500km per weer in mijn 360, voor mij maakt het geen reet uit of de brandstof lang goed blijft. Maar voor mensen die alleen in het weekend een rondje rijden zal ik altijd 98 met zo min mogelijk ethanol (of een goed additief) adviseren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.