× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

differentieel 360glt vervangen

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-03-2009 19:42 #762809 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic differentieel 360glt vervangen
Kan beide.
Als je de bovenste bout van het diff niet los krijgt, omdat je geen ruimte hebt met het gereedschap dat je hebt, dan moet je de aandrijflijn een stukje laten zakken voor de ruimte die je nodig hebt.
Als je alles los hebt moet je de achteras laten zakken omdat je anders het diff niet naar achter kunt schuiven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-03-2009 19:48 #762813 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic differentieel 360glt vervangen
laat ik het zo zeggen;

zorg dat je een tweekolomsbrug tot je beschikking hebt

de 2 aandrijfassen moeten toch los voor het diff,

knip je remslang achter in 2en (kost toch maar een tientje) of schroef deze los, en haal de handremkabels los

zoek van binnen in de auto de bovenste schokbrekerbevestigingspunten op en haal deze los (deze moeren zijn niet gecorrodeerd, dus dat is weer makkelijker;)) rag vervolgens even de 4 bovenste bouten van de veerbladen en 1 kleinere (rechterzijde) los en laat de hele achteras onder de auto vandaan komen.

dat is een half uurtje werk en dan kun je gewoon overal bij en mag dus ook de versnellingsbak blijven zitten, je kan nu ook perfect bij de bouten om het differentieel van de versnellingsbak te scheiden. met goed gereedschap kun je nu dus ook nooit die bouten/moeren naar de klote draaien.

trouwens, haal je de versnellingsbak deels/helemaal uit de rubbers, dan mag je met een beetje pech gelijk nieuwe motorrubbers bestellen.

vergeet naderhand niet de remmen opnieuw te ontluchten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-03-2009 20:06 #762816 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic differentieel 360glt vervangen
Voor het differentieel vervangen is dit overbodig werk Anjo, je kunt er redelijk goed bij.
De bouten en moeren draai je niet gouw kapot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-03-2009 20:12 #762817 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic differentieel 360glt vervangen
diff moet toch een cm of 6/7 naar achter om de uitgaande as van versnellingsbak naar differentieel vrij te maken? volgens mij heb je die ruimte niet met de achteras er nog tussen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-03-2009 20:45 #762823 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic differentieel 360glt vervangen
Je kunt de as een stukje laten zakken d.m.v. de achterste bladveerbouten te lossen. Dan hoef je de remslang en de handremkabels niet los te maken. Eventueel de schokdempers losmaken en dat is zeker genoeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-03-2009 20:56 #762827 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic differentieel 360glt vervangen
of je zorgt dat de wielen van de grond zijn ,dan is de as dus op het laagstepunt zeg maar,dan kun je het diff tussen de bodem en de as schuiven en verwijderen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-03-2009 21:54 #762851 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic differentieel 360glt vervangen
ohja das waar:+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2009 12:43 #769024 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic differentieel 360glt vervangen
Nou ik probeer dit trucje vandaag ook uit te halen. Op straat, dus het kost allemaal iets meer moeite. Eerst het goede diff van de donorauto halen. De aandrijfassen zitten verschrikkelijk vast. Aan beide zijden hebben we 2 van de 6 bouten los moeten slijpen. Verder zijn we nog niet gekomen.

Vlammende voortgang. Onder het diff had ik een lekbak gelegd voor alle WD40 en remmenreiniger druppen etc. Bij het slijpen vloog die in brand! Snel onder de auto vandaan getrokken en zand erover gegooid. Ach, hebben we dat ook eens meegemaakt.

Ik hou jullie op de hoogte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2009 14:28 #769040 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic differentieel 360glt vervangen
Weer een stapje verder. We hebben de 6 bouten waarmee het differentieel aan de bak vast zit losgehaald. Nu komt er olie tussen het diff en de bak vandaan lopen. Waar komt deze olie vandaan? Ik heb de olie al uit het diff laten lopen. Aan de bak-kant zit toch een soort keerring ofzo? Waar komt de olie dan vandaan? Het is niet bepaald een paar druppels, denk dat ik inmiddels wel een liter of meer heb opgevangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2009 16:41 #769050 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic differentieel 360glt vervangen
gele of rode olie?

ik weet het uit mn hoofd ff niet precies meer, maar je kon bij het loshalen van het diff de olie uit de bak weg laten lopen zonder een keerring oid weg/los te halen. d'r zat/zit een gat in, wat een pen/bout oid van het differentieel afsluit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets