× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

How-to: Membraan vervangen zonder de varioriem te verwijderen

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-07-2009 13:59 #788667 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Membraan vervangen zonder de varioriem te verwijderen
Als het een aluminium of pisbakkenijzeren spijker is 'knipt' het gaatje de spijker gewoon door en krijg je de ingewanden tegen je (rechter?) hand gelanceert. Gelukkig nog niet meegemaakt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-07-2009 14:48 #788669 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Membraan vervangen zonder de varioriem te verwijderen
Een imbussleuteltje van de grootst mogelijke maat knip je niet doormidden mits het van een normaal merk is. Gedore of gelijkwaardige kwaliteit.

Groeten, Ben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-07-2009 11:28 #791258 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Membraan vervangen zonder de varioriem te verwijderen

koentje;113960 schreef : Als het een aluminium of pisbakkenijzeren spijker is 'knipt' het gaatje de spijker gewoon door en krijg je de ingewanden tegen je (rechter?) hand gelanceert. Gelukkig nog niet meegemaakt...


Natuurlijk niet een veel te dun spijkertje nemen natuurlijk.:lol:
Doorknippen van een beetje passende spijker zal zomaar niet gebeuren. Wel even het puntje erafknippen met een tang. Als je bangelijk bent aangelegd neem dan maar een stalen nagel/spijker maar slijp dan ook even het scherpe puntje eraf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
27-07-2009 12:55 #791262 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic How-to: Membraan vervangen zonder de varioriem te verwijderen
bangelijk lijkt me niet aan de orde, maar verstandig klinkt beter.

ik haal de zooi er altijd gewoon onderuit, kun je op de werkbank net zo mooi werken als je wilt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-07-2009 15:03 #791276 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Membraan vervangen zonder de varioriem te verwijderen
een hele vario uitbouwen voor het vervangen van een membraan, is voor mij net zoiets als een trucker die met zijn 8-asser in het centrum van t dorp boodschappen gaat doen.

een beeetje teveel werk en gedoe voor wat je wilt bereiken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-07-2009 15:38 #791283 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Membraan vervangen zonder de varioriem te verwijderen

antiekeradio;114096 schreef : een hele vario uitbouwen voor het vervangen van een membraan, is voor mij net zoiets als een trucker die met zijn 8-asser in het centrum van t dorp boodschappen gaat doen.

een beeetje teveel werk en gedoe voor wat je wilt bereiken...


met een echte brug gaat het nog wel maar op oprijblokken of bokken is het een heel geklooi weer de vario eronder te frutten. Heb ik 3x keer gedaan en een langdurige moeizame klus in je uppie. Nu weet ik het niet met mijn resent aangeschafte poetsbrug. Zal makkelijker gaan. ondersteunen, losdraaien en omhoog die hap is makkelijker denk ik.
maar een membraam vervangen gaat volgens de methode "spijker":yesyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-07-2009 16:10 #791287 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Membraan vervangen zonder de varioriem te verwijderen
Als je een schijvenspreider volgens origineel model hebt (met bilstein krik als basis) is het misschien net zo simpel om de riem(en) er even af te halen.

als je net als de meeste mensen geen schijvenspreider te beschikking hebt is de spijkermethode een handig alternatief.

Overigens kun je de spijker ook gebruiken als montagehulp als je de riem er af hebt liggen; dan hou je namelijk meer schroefdraad over om de bevestigingsmoer op te draaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-07-2009 08:11 #791617 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Membraan vervangen zonder de varioriem te verwijderen

antiekeradio;114107 schreef : Als je een schijvenspreider volgens origineel model hebt (met bilstein krik als basis) is het misschien net zo simpel om de riem(en) er even af te halen.

als je net als de meeste mensen geen schijvenspreider te beschikking hebt is de spijkermethode een handig alternatief.

Overigens kun je de spijker ook gebruiken als montagehulp als je de riem er af hebt liggen; dan hou je namelijk meer schroefdraad over om de bevestigingsmoer op te draaien.


En je weet zeker dat het gaatje op de as en de gewichtdrager tegenover elkaar zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-07-2009 10:35 #791631 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Membraan vervangen zonder de varioriem te verwijderen
dat is zowieso een controlepunt, inderdaad :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2010 17:35 #837593 door Ted Bogers
De plaatjes die niet te openen zijn in het eerste bericht staan verderop wel gedownload. Door er op te klikken kun je ze een beetje vergroten.
Inderdaad vrij klein.

Succes,

Ted Bogers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets