Revisie motorblok Franse Black Beauty
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Eerst de stroom verdeler en de dynamo verwijderd
Zojuist begonnen met het demonteren van de kop wat ook wat voeten in de aarde had. De waterpomp wilde niet loskomen wat resulteerde in gebroken tapeind. (latere zorg)
Uiteindelijk de kop met een beetje draaiwerk kunnen verwijderen.
3 hobbys naast elkaar:D
-Triumph T120R 650cc uit 1972
-Volvo 343 1400 1978
-DAF YA 126 4,6L 1952
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Het spruitstuk is inmiddels verwijdert en ook de bouten van de kop heb ik uit de kop gehaald. Volgens de diverse handleidingen moeten deze op dezelfde plaats terug, dus nummeren.
Toch maar begonnen aan het tapeind van de waterpomp. Eerst met de centrepen een punt geslagen en vervolgens van 2mm af opgeboord naar 5mm. Toen met wat tikken de pomp los gekregen.
Het tapeind wat er nu nog in zit zal ik uitboren om er vervolgens een helicoil in te zetten. Het zelfde geld voor de andere kant waar ook een bout afbrak.
In eerste instantie wilde ik niet de kleppen verwijderen, maar omdat we toch bezig waren meteen maar gedaan. Ik vond nog een zelfgemaakt hulpstuk wat oa gebruikt is bij de Triumph.
Alles netjes in zakjes.
Het viel me op dat de kleppen niet allemaal soepel uit de geleider kwamen. Wellicht dus toch nieuwe geleiders erin zetten.
Met veel moeite kreeg ik de bouten en moeren los van de as met tuimelaars. Deze zal in zijn geheel in de ontvetter gehangen worden.
Het resultaat zullen we afwachten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
grote bougiedop bovenop de klepveerschotel zetten en dan een tikje met de hamer erop, dan springt de boel zo los.
let ook op of de kopbouten niet uitgerekt zijn, gloedje nieuwe heb je voor een euro of 20 bij dafhobby en kan een hoop narigheid besparen
ziet er wel heeel goed uit verder, er gaat waarschijnlijk ook heel wat uren in het schoonmaken van al die zwarte troep! verschrikkelijk zeg wat zit dat blok vol met smurrie
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
De kop heb ik eerst een tijd alten weken in de ruitenwisservloeistof (ook van de Action) Dit werkt wonderbaarlijk goed en is niet agressief. De laatste resten zal ik verwijderen door de kop in een bak met terpentine te leggen.
Ook maar eens gekeken wat ik van de kleppen kon maken. Zie hier het resultaat
Voor:
Na:
De tuimelaar as ook maar gedempnteerd. Dit maakt een stuk makkelijker (vooral grondiger) schoon dan dat ik hem in z'n geheel in de bak met terpentine zou leggen.
verder ontkete ik dat het blok ooit ook origineel rood/oranje is geweest. Weet iemand hier de kleurcode van??
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
is maar 1 plekje; heeft te maken met codering in de productiehal.
daar werden bij renault meerdere motortypes tegelijk gemaakt; je had nl ook nog de 1100 en 1300 voor bijv. de Volvo 66
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Wellicht dat iemand een idee heeft hoe deze makkelijk te verwijderen zijn.
De as met tuimelaars zit na een grondige schoonmaakbeurt ook weer in elkaar.
Ook de klepstoters hebben een opfrisbeurt gehad.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.