× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

Instructiefilms

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-11-2009 13:43 #629723 door V300 register
Instructiefilms is gemaakt door V300 register
Is het geen idee om instructiefilms te maken van veel voorkomende werkzaamheden? Veel dingen moet je een keer zien, dan kun je ze zelf wel.

We zouden deze instructiefilms op het ledenmenu kunnen zetten. Kei handig. Wellicht een idee om die gewoon een keer te maken als er een sleuteldag is. Als er bijvoorbeeld opgegeven wordt om een koppeling te vervangen daar gelijk een keer een film van te maken met de stappen. Dat hoeft maar 1 keer te zijn.

Meer voorbeelden: stel als ik als niet lid zeg he hoe moet ik een koppeling vervangen. Antwoord: "Lid worden, en film bekijken" Wel zorgen dat mensen deze films niet op youtube zetten, dan is het einde verhaal natuurlijk.

Op deze manier zou je een instructievideo kunnen maken van de veel voorkomende dingen: koppeling, cvt en zelfs een beurt geven voor een 340. De meeste 95% weten wel hoe dat moet, maar goed er zullen er vast ook zijn die dat niet weten. En zo'n film hoef je maar 1 keer te maken! Daar heeft de club over 20 jaar nog plezier van.

Wat wel zo is, is dat het waarschijnlijk bij sommige ook problemen gaat veroorzaken daar waar iemand zonder ervaring wel even denkt een koppeling te vervangen door middel van zo,n video waarschijnlijk heel de auto nooit meer zal rijden zonder inbreng van iemand die het wel kan... Maar goed dat is eigen risico dan, dat moet er dan ook bijstaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-11-2009 14:48 #804639 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Instructiefilms
Goed idee Mark, lijkt me een plan wat het waard is om moeite in te stoppen.

Lijkt me nog best ingewikkeld om een goede video te maken.....

Als club moet je inderdaad met aardig wat dingen rekening houden. Het op Youtube zetten is aan de ene kant jammer omdat het dan niet exclusief voor leden is, Aan de andere kant kan het juist een hoop positieve publiciteit genereren. Je moet dan wel zorgen voor een duidelijke herkenbaarheid van V3C als auteur en eigenaar van de filmpjes (dmv logo, aftiteling en de tutorial tekst)

Je zit wel aan een grens van 10 minuten per filmpje op Youtube.

vwb opslagruimte begint het moment dat we als V3C moeten uitbreiden dan wel snel dichterbij te komen. (we hebben nu 2GB webspace waarvan door de documentatie en het forum al 1,5+ in gebruik zijn. uitbreiding hoeft overigens niet duur te zijn)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2009 15:31 #804642 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Instructiefilms
Op youtube staan er al een aantal voor de 360. Bedoel je zo iets?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-11-2009 17:37 #804649 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Instructiefilms
Ja, daar heb je al iets. Die zijn allemaal in het Engels.
Ik zou zeggen dat V3C tutorials zowieso zoveel mogelijk in het Nederlands zouden moeten zijn??

Misschien zijn er mogelijkheden via ondertiteling oid. dan moet je wel goede beeldkwaliteit hebben (anders is het niet te lezen cq te grote tekst t.o.v. de rest van het beeld)


Ik heb inmiddels contact gezocht met onze webhosting provider over de mogelijkheden tot uitbreiding van ons digitale territorium :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2009 22:42 #804670 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Instructiefilms
Uitstekend idee, maar;

goede kwaliteit van het filmpje (en dus de camera) is een pr?, maar een statief/vaste standplek is een vereiste.

Zwabberende camera = per definitie onbruikbaar materiaal.
Om de oorspronkelijke kwaliteit van het filmpje te waarborgen moeten er zo weinig mogelijk tussentijdse bewerkingen en/of "bestandsformaatwisselingen" plaatsvinden, d.w.z. de ideale methode is om de film rechtstreeks van de camera op internet te zetten.

Mijn ervaring is dat programma's als Windows Movie Maker en Video Spin (Pinnacle ofzoiets?) de kwaliteit jammer genoeg drastisch doet/doen verminderen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-11-2009 02:40 #804675 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Instructiefilms
Ik heb de beschikking over PowerDirector ultra. Dat werkt gewoon goed, transcoding gaat met weinig verliezen en het programma houdt zelf bij welke stukken wel bewerkt moeten worden (overgangen etc) en welke stukken hij 1 op 1 (dus origineel gecodeerd) naar het eindresultaat kan schrijven.

Windows Movie Maker is drama inderdaad :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2009 10:19 #804681 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Instructiefilms
Wouter en ik hebben in ieder geval een HD cam, dus misschien kunnen we dan zelfs filmen vanaf 2 kanten... :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-11-2009 12:01 #804690 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Instructiefilms
Ik denk dat het voor de meeste wel handig is, gewoon van die klusjes die vaak voorkomen, die je eigenlijk ook zelf al zou gaan doen, maar door zo,n film gebeuren ze en goed, en gaan veel sneller omdat je ziet wat de bedoeling is.

Echter zonder sleutel ervaring kun je er denk ik tenzij je van experimenteren houd beter niet aan beginnen een koppeling of iets dergelijks te vervangen op basis van een film. Dan krijg je weer een gevalletje op het forum van: koppeling proberen te vervangen volgens film... En als je het topic opent, auto gaat geen meter meer voor of achteruit. Tja, en dan kan weer iemand van de club het op gaan lossen.... Sterker nog dat gaat gegarandeerd gebeuren daar ben ik zeker van, zelf als je er een moeilijkheidsgraad bijzet.

Vandaar dat ik er bij opper om bij elk fimpje een moeilijkheidsgraad erbij te zetten. Beginners niveau en gemiddeld en gevorderde niveau. Bijvoorbeeld auto beurt geven beginners niveau, koppeling vervangen gevorderd niveau. Dat je het erbij zet hoe moeilijk het is, voor de mensen die het denken wel even te kunnen. En natuurlijk zeggen sommige hier dan, een koppeling vervangen is toch ook gewoon simpel? Dat kun je in een keer zien toch al? Ja diegene wel. Sommige andere ook, maar ik denk de meeste die geen of amper ervaring hebben loopt dat waarschijnlijk uit op een ramp. Een beurt geven echter, zal dat niet zo bij zijn als je dat stap gewijst een film van maakt kan daar weinig aan mis gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2009 12:42 #804695 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Instructiefilms
Die filmpjes vind ik zeker wel een goed idee, maar ik wacht graag even af hoe de meningen over het maken van films zijn nadat we de geplande garagesc?nes waar ik mee bezig ben online hebben staan. Ik probeer ze een beetje te maken vanuit een aspect dat iedereen die voor de eerste keer onder zo'n auto staat en minimale sleutelervaring heeft, het kan doen incl do's en don'ts waar mogelijk.

over het indelen in beginners/gevorderd niveau; niet aan beginnen, gewoon bijzetten instructie opvolgen is voor eigen risico zonder aansprakelijkheid van de v3c. zelfs sommige doorgewinterde volvo monteurs zijn vaak nog amateur te noemen, dus als die lui dan weer eens wat verkloten lossen ze het maar lekker zelf op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-11-2009 12:49 #804696 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Instructiefilms
Ik heb het verhaal van die volvo monteur die de koppeling vervangt die "automatisch afstelt" gelezen. Toch best knap dat zo,n 340 zijn eigen vulplaatjes verwijderd en dunnere terug plaatst. Dat het voor eigen risico is, moet er uiteraard bijstaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets