Gordel achterin

Lees meer
20-05-2011 23:23 #874904 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Gordel achterin
tot bouwjaar x is er alleen keurplicht voor de aanwezige gordels; die mogen dan niet beschadigd/versleten zijn en moeten goed vergrendelen en ontgrendelen
na bouwjaar x wordt het aantal zitplaatsen met het aantal gordels vergeleken; en dienen ze allemaal aanwezig en in orde te zijn.

denk dat Laurens wel het jaartal op kan noemen, anders moeten we zelf een keer met de neus de boeken in:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-05-2011 23:34 #874907 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Gordel achterin
Het eerste is verplicht na 31 december 1989 en v??r 1 oktober 1999

Dat laatste is verplicht vanaf 30 september 1999 lees ik net in de PDF die ik heb; A.P.K eisen RDW.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-05-2011 23:59 #874911 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gordel achterin
De regels omtrent de gordels zijn duidelijk, ik vind de regels voor < 1990 + geen gordels achterin nog niet zo duidelijk. Ik heb me altijd afgevraagd hoeveel mensen ik nu eigenlijk mag vervoeren (even afgezien van het feit of het veilig is).
Zoveel als erin passen? Per 'zitplek' 1? En waar slaat het dan op dat je een inzittendenverzekering (voor een 300-serie) meestal voor max. 4 pers. kan afsluiten, terwijl er bij de meeste 340's duidelijk drie zitvlakken aanwezig zijn (soms zelfs uit de bekleding af te leiden)?

edit: oh wacht, ben een beetje dom denk ik, inzittenden excl. de bestuurder wordt bedoeld denk ik?! Dan kom je op 5 :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-05-2011 00:42 #874915 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gordel achterin
Ik kon het nog niet loslaten....

Soort van quote, maar dan versimpeld:

Tijdens deelname aan het verkeer worden passagiers alleen vervoerd indien zij zijn gezeten op zitplaatsen. Zitplaats is een constructie die plaats biedt aan een volwassen persoon. Een naar voren gerichte zitplaats kan een afzonderlijke zitplaats zijn, of een gedeelte van een bank dat plaats biedt aan ??n persoon.


In theorie kun je ongestraft met 4 volwassen personen achterin zitten als je naast elkaar past (naar voren gericht & mits geen gordels achterin). 1 persoon is dan alleen niet als inzittende verzekerd. Ach, met meer dan 3 personen achterin wordt het ook wel erg krap :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2011 13:04 #874986 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Gordel achterin
De gordeleis in Nederland.
Auto's na 30 september 2000 moeten zijn voorzien van gordels voor alle naar voor en achter geplaatste zitplaatsen.
Auto's die na 31 december 1989 en voor 1 oktober 2000 moeten van gordels zijn voorzien van alle naar voren gerichte zitplaatsen.
Auto's van na 1 januari 1971 en voor 1 januari 1990 moeten van gordels zijn voorzien van de bestuurder en bijrijder zitplaats en alle aanwezige zitplaatsen die aan een portier grenzen.

En van de politie mag je alleen mensen vervoeren in je auto naar de hoeveelheid gordels die in je auto aanwezig zijn

Voorbeeld: een 340 3-deurs uit 1987 hoeft geen gordels op de achterbank te hebben, maar wel voorin.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2011 16:30 #875007 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Gordel achterin

elpee;175957 schreef : De gordeleis in Nederland.
Auto's na 30 september 2000 moeten zijn voorzien van gordels voor alle naar voor en achter geplaatste zitplaatsen.
Auto's die na 31 december 1989 en voor 1 oktober 2000 moeten van gordels zijn voorzien van alle naar voren gerichte zitplaatsen.
Auto's van na 1 januari 1971 en voor 1 januari 1990 moeten van gordels zijn voorzien van de bestuurder en bijrijder zitplaats en alle aanwezige zitplaatsen die aan een portier grenzen.

En van de politie mag je alleen mensen vervoeren in je auto naar de hoeveelheid gordels die in je auto aanwezig zijn

Voorbeeld: een 340 3-deurs uit 1987 hoeft geen gordels op de achterbank te hebben, maar wel voorin.


Da's niet helemaal waar; na 1 januari 1971 en voor 1 januari 1990 moeten alleen bestuurdersplaats en passagiersplaats van een gordel te zijn voorzien, achterin is geen gordelplicht.
De politie kijkt a.d.h.v. het kentekenbewijs (daar staat het aantal geregistreerde zitplaatsen op) of er bekeuringen uitgedeeld worden of niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2011 17:08 #875014 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Gordel achterin

volvofiel;175978 schreef : Da's niet helemaal waar; na 1 januari 1971 en voor 1 januari 1990 moeten alleen bestuurdersplaats en passagiersplaats van een gordel te zijn voorzien, achterin is geen gordelplicht.
De politie kijkt a.d.h.v. het kentekenbewijs (daar staat het aantal geregistreerde zitplaatsen op) of er bekeuringen uitgedeeld worden of niet.


Dit zijn de regels achterin zijn gordels verplicht bij een 5-deurs omdat die aan portier grenzen. 3-deurs heeft geen portieren achterin dus dan zijn ze niet verplicht.

En met de politie daar kun jij gelijk hebben maar met de APK volledig niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-05-2011 17:10 #875015 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gordel achterin
ehh bij mijn 5 deurs volvo uit 1989 zitten achterin geen gordels en kwam fluitend door de apk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2011 17:11 #875016 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Gordel achterin
Dan heeft de controleur er niet opgelet. Dan heb je mazzel er mee gehad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2011 17:14 #875017 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Gordel achterin
Mijn 345 is al drie keer zo door de apk gekomen, zonder gordels achterin.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets