Kachel klep

Lees meer
07-09-2013 18:25 #935165 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Kachel klep
Dit maakt het gemakkelijker. Ik vraag me af of hier geen nieuwe type regelaar op kan? Lijkt me wel en anders verderop in de slang.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-09-2013 19:26 #935169 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Kachel klep
het punt is dat dit type klep haaks is en het nieuwere type recht, je krijgt er nooit fatsoenlijk een slang op..

ombouw naar rechte klep kan wel maar dan komt de klep in de motorruimte (is plek voor, ik heb het in de 340T ook) en heb je een stuk koelslang met gevulkaniseerde 90gr bocht nodig om vanuit de kachel in de motorruimte uit te komen, of evt een losse bocht ertussen, ?f deze klep permanent open zetten en laten zitten met de nieuwe klep in de motorruimte

of kijken of je eenzelfde exemplaar kan vinden:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-09-2013 20:49 #935176 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kachel klep
Haha, nou dat klinkt goed allemaal.

Ik begrijp dus dat dit een niet veel voorkomende regelaar is?
Helaas kan ik het ding niet helemaal open (of dicht) zetten want het pookje is afgebroken in de behuizing, ik kan er dus helemaal niet meer bij.

Dafhobby bellen voor een vervangend gelijksoortig exemplaar lijkt me? :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-09-2013 18:00 #935201 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kachel klep
[mod]bij twijfel of iets toegestaan is op het forum, graag de 'topic report' functie (rode driehoekje) gebruiken in plaats van berichten in het topic zelf te gooien. In dit geval is de vraag/discussie vooral technisch van aard en dus eventueel interessant om te lezen voor iemand die later het zelfde probleem heeft. Dit laatste is voor ons het onderscheid tussen goede discussie en adverteren.[/mod]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-09-2013 11:44 #935219 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kachel klep
het probleem lijkt mij dat de klep verstopt raakt door zooi in het koelsysteem?

de haakse kachelkranen zijn inderdaad niet heel dik gezaaid meer; wel had ik altijd het idee dat deze nooit stuk gaan eigenlijk...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-09-2013 13:43 #935222 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Kachel klep
"nooit" is een groot woord. Ik ben al een keer eerder het vastzitten van deze klep tegengekomen. Ik denk dat het tot nu toe zelden voorkomt, maar misschien door ouderdom van materiaal, slijtage van onderdelen en idd. het niet tijdig schoonhouden van het koelsysteem, dit wellicht iets vaker voor gaat komen.

Ik ben wel voor de oplossing met een klepje in de slang tussen motorruimte en schutbord. Bijkomend voordeel is dat als deze lek gaat of vervangen moet worden je weinig kans hebt op koelvloeistof in je zetelkabine.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-09-2013 14:17 #935223 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Kachel klep
Een klep in de motorruimte is inderdaad een handige oplossing, maar dan zal nog steeds de oude klep permanent op de 'open' stand moeten worden vastgezet (en dat lukt nu niet), of een slang met knik gevonden moeten worden toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-09-2013 18:21 #935246 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kachel klep
Kan die oude klep niet vervangen worden door een stukje pvc/koper in de juiste hoek! wel de afdichting goed controleren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-09-2013 23:16 #935316 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kachel klep
De oplossingen die hier worden aangeboden zijn erg interessant, het lijkt me mooi het op een creatieve manier op te lossen. Ik ben echter bang dat ik toch op zoek ga naar een gelijksoortige vervangende klep (dit is geen advertentie ;) ), ik zou namelijk graag het pookje op mijn dashboard blijven gebruiken om de warmte in te stellen.

Als ik het kapotte ding eruit heb dan zal ik proberen uit te vinden waar het aan lag, wellicht leerzaam voor anderen.

Alsnog bedankt! yeehaa!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets