km-tellerkabel vervangen Smiths klok

Lees meer
11-12-2013 03:27 #633020 door Frans van Zeeventer
km-tellerkabel vervangen Smiths klok is gemaakt door Frans van Zeeventer
Hallo allemaal,

Sinds enkele dagen werkt mijn km-teller niet meer, hij zit nog wel vast aan de klok, dus ik ben bang dat die bij het wiel kapot is.

Wat ik mij afvraag: hoe vervang ik die kabel, van de klok is het eenvoudig, maar hoe zit die bij het wiel bevestigd?

Ik ben al een beetje aan het navragen geweest naar prijzen voor een nieuwe, maar bij volvo340onderdelen.nl kost die kabel 49 euro, hoop geld voor een kabel, dus ben nu aan het informeren bij born build beauties, of misschien dat Eric die kabels heeft.

Maar zou een km-tellerkabel van een Volvo/daf 66 niet passen? de aansluiting van de klok is volgens mij hetzelfde.

Iemand tips of adviezen? alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2013 08:18 #940404 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic km-tellerkabel vervangen Smiths klok
Het kan zijn dat het vierkante blokje dingetje aan het eind van de kabel bij je voorwiel niet meer goed door de naafdop steekt en daar slipt.

Soms zit er een clipje, soms zit er een rond dingetje van buitenaf op wat op goed geluk blijft steken en soms zit er niks. Bij mij zat er niks, dus heb ik het vierkante dingetje wat verder naar buiten gehaald door de naafdop heen en met een tiewrap eromheen voorkomen dat het terug naar binnen kan schieten.

Dit werkt al 2,5 jaar prima, er komen immers geen krachten op te staan

"Dingetje", wat een mooi woord :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2013 08:59 #940405 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic km-tellerkabel vervangen Smiths klok
Hier is al veel over geschreven, maak even gebruik van de zoekfunctie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2013 14:12 #940437 door Frans van Zeeventer
Beantwoord door Frans van Zeeventer in topic km-tellerkabel vervangen Smiths klok

volvofiel;223885 schreef : Hier is al veel over geschreven, maak even gebruik van de zoekfunctie


Als er al zoveel over geschreven is, waarom is er dan geen how-to over gemaakt, als het zo veel voorkomt.

Plus daar bij die zoekfunctie geeft zo veel niet correcte resultaten, dat het zoeken aardig lastig wordt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-12-2013 15:37 #940440 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic km-tellerkabel vervangen Smiths klok
Ik zou eerst gaan onderzoeken of het vermoeden dat de kabel bij het wiel kapot is juist is. Scheelt toch 49 euro als het niet zo is.

Vervangen is overigens heel gemakkelijk, maak het clipje/dingetje los onder het naafkapje, trek flink aan de kabel aan de achterkant van de naaf en hij floept er zo uit. maak hem los bij de kilometerteller en monteer een nieuwe in omgekeerde volgorde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2013 22:22 #940466 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic km-tellerkabel vervangen Smiths klok
Als je erachter bent hoe ??n en ander zit en hoe je de kabel gaat vervangen, misschien wil jij dan wel die how-to schrijven?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2013 22:29 #940467 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic km-tellerkabel vervangen Smiths klok

snarfvz;223917 schreef : Als er al zoveel over geschreven is, waarom is er dan geen how-to over gemaakt, als het zo veel voorkomt.

Plus daar bij die zoekfunctie geeft zo veel niet correcte resultaten, dat het zoeken aardig lastig wordt


zoekwoord 'tellerkabel' in de sectie techniek

forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=8...ighlight=tellerkabel

forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=2...ighlight=tellerkabel

die how-to is er dus, en zodra je ziet hoe makkelijk het is snap je ook waarom een how-to eigenlijk niet nodig is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets