Teveel toeren / niet snel genoeg opschakelen

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-01-2022 14:12 #1041871 door V300 register
Teveel toeren / niet snel genoeg opschakelen is gemaakt door V300 register
Daar ben ik weer! Na het plaatsen van een nieuwe benzinepomp (zie vorige post) is het benzinelek prima verholpen, maar nu maakt de motor veel meer toeren dan voorheen! Het klinkt alsof de vario niet snel genoeg opschakelt. Als dit iets met de nieuwe benzinepomp heeft te maken wat kan dit dan veroorzaken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-01-2022 18:24 #1041872 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Teveel toeren / niet snel genoeg opschakelen
Fijn om te horen dat het benzinelek is verholpen.

Eerst even wat informatie: hoeveel toeren is "teveel"?
Ik weet niet veel van de variomatic, maar voor zover ik weet is deze (deels) vacuumgestuurd. Ik denk niet dat dit aan de pomp ligt, maar wellicht dat de oude juist relatief weinig toeren maakte, waar je vervolgens aan gewend bent geraakt, en nu het is zoals het hoort, het juist teveel lijkt.
Helaas heb ik mijn Haynes boek niet bij de hand, anders had ik wel even gekeken welke onderdelen hier 'n rol in spelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
21-01-2022 21:05 #1041873 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Teveel toeren / niet snel genoeg opschakelen
Heb je de diagnoses zoals beschreven op de v3c clubsite al doorlopen? Zie volvo300club.nl/Diagnose%20en%20storingzoeken%20aan%20de%20CVT/

Wellicht dat je, mogelijk per ongeluk, ergens een vacuumlek hebt gecreeert, waardoor het opschakelvacuum dus achterblijft?

Zo is het mij al tweemaal gelukt om tegen het plastic Tstuk van de carterontluchting te tikken en er feitelijk een I stuk met een zijuitgang van te maken.
Maar ook andere slangen zijn mogelijk verdraaid of verschoven of losgeschoten? Of de elctrische aansluitingen naar de EMVK?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-01-2022 22:48 #1041887 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Teveel toeren / niet snel genoeg opschakelen
De oplossing was losse draadjes naar de remschakelaar op de hoofdremcilinder las ik op het dafforum?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-07-2022 12:56 #1042195 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Teveel toeren / niet snel genoeg opschakelen
Sorry voor de late reactie, maar het probleem was al snel opgelost. Bij het wisselen van de benzinepomp was de elektrische aansluiting van de EMVK los geraakt... :hmmz2:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-08-2022 09:18 #1042237 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Teveel toeren / niet snel genoeg opschakelen

BartJu;n417890 schreef : rl]

Wellicht dat je, mogelijk per ongeluk, ergens een vacuumlek hebt gecreeert, ..
Zo is het mij al tweemaal gelukt om tegen het plastic Tstuk van de carterontluchting te tikken en er feitelijk een I stuk met een zijuitgang van te maken.
Maar ook andere slangen zijn mogelijk verdraaid of verschoven of losgeschoten? Of de elctrische aansluitingen naar de EMVK?


Heb je het hier over het T-stuk bovenop het kleppendeksel?
Ik vind het raar hoe je daar een vacuumlek kunt veroorzqaken. (door iets af te breken).
Bij mijn vario gaat een pijpje van de T door het kleppendeksel, een gaat via een kort stukje slang door onderschaal van het luchtfilterhuis, en eindgt aan de gefilterde kant van de luchtfilterpatroon, dus quasi in de buitenlucht.
Waar het derde pijpje van de T heen gaat staat me niet voor ogen, maar het eindigt vast niet aan de achterzijde van de gasklep (waar het vacuum getrokken wordt en een vacuumlek dus een rol zou spelen.

Hopelijk heeft iemand hier een visie op.

rustybuster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets