De antislinger constructie bij de CVT 14.4
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Op de foto te zien dat dat 'oor' een geheel vormt met het huis van het luchtfilter.
Daar de schotel daarvan plastic is, ga ik er vanuit dat ook dat oor plastic is.
Ik las in het verleden wel dat de stabilisatie van het luchtfilter door deze constructie effectief was en helaas vanaf een bepaald bouwjaar niet meer toegepast werd.
Omdat ik van plastic niet zo'n hoge pet op heb, vraag ik me af hoe duurzaam de beschreven constructie is geweest....
(barsten, afscheuren etc.).
Heeft iemand hier gedachten over?
Groet,
rustybuster
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 210
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
de eerste is een tekening, de rest zijn fotos:
pag. 112 plaatje 3.5
pag. 113 plaatje 3.7
pag. 130 plaatje 14.1 B
plaatje 14.1 C
rustybuster
(het hoofdstuk is 'fuel system').
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
de "oor" zat nabij de achterkant van het blok, door een steuntje wat tegen de achterkant van de ciinderkop geschroefd zat. haalde de grootste amplitude uit de resonatie van het luchtfilterhuis waardoor het iig een stuk langer duurde voordat de zooi lostrilde. een betere oplossing was bijv een luchtfilterdeksel van aluminium ipv dat lompe staal of een fatsoenlijke steun uit het hart van de carburateur geweest maarja.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 210
rustybuster;n418063 schreef : Ik heb hier Haynes 715
de eerste is een tekening, de rest zijn fotos:
pag. 112 plaatje 3.5
pag. 113 plaatje 3.7
pag. 130 plaatje 14.1 B
plaatje 14.1 C
rustybuster
(het hoofdstuk is 'fuel system').
Ah dank. In mijn Haynes 0715 is het blz 3.7, 3.9 en 3.17, maar de figuurnummers kloppen wel.
Zie wat jebedoeld.
Ook al eerdere topics over geschreven om dat middels een hoekijzertje tussen luchtfilterhuis en kleppendekselbout op te lossen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
"Een hoekijzertje tussen luchtfilterhuis en ...."
de bedeling is dan het hoekijzertje met boutjes aan het plastic luchtfilterhuis te bevestigen?
Dat lijkt mij een stress-momentje voor het plastic te worden...., maar misschien was dit Born's superplastic?? :worship:
rustybuster
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 210
Anderzijds, het is feitelijk al een geheel, er zit geen (relative) beweging tussen kleppendeksel en luchtfilterhuis, afgezien van resoneren en trillen. Een (stijve) verbindening moet dus vooral trillen en resoneren opvangen toch? Wel flink stuk oppervlak omvatten alleen een schroefje erdoor trek je er idd zo door vrees ik.
Hier is het wel al eens benoemd, geen plaatjes (meer).
forum.v3c.nl/forum/techniek/motor-en-aan...?p=325336#post325336
Je bent hier trouwens al eens eerder naar aan het kijken geweest
forum.v3c.nl/forum/techniek/t...-1-4-effectief
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.