Distributieketting vraag, auto ligt open.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-11-2022 17:09 #1042333 door V300 register
Distributieketting vraag, auto ligt open. is gemaakt door V300 register
Hoi,

Ik heb een vraag, zoals jullie op de foto kunnen zien ligt de auto open met de carterpan. Ik heb 2 vragen.

Vraag 1. Ik heb de carterpan verwijderd, maar zag daarin enkel de kurkenpakking. Ik kon die rubberen pakkingen helemaal niet terug vinden! Helemaal niet terug te vinden, nergens. Net of ze er nooit hebben opgezeten. Zijn deze "opgelost" of zitten ze verstopt?

Vraag 2. Op het distributiedeksel te verwijderen, moet de carterpan verwijderd worden volgend het boekje. Vervolgens zou het een kwestie zijn van de bouten los draaien van het deksel.
Mis ik hierin een stap? Moet op onderstaande foto nog iets los? Lijkt me niet maar ik vraag het maar!

Ja auto ligt open, zoals jullie kunnen zien is heel de motor eruit. Wel zo makkelijk... Kan gelijk de koppeking mee... Dat op tijd zetten en zo is het probleem niet. Enkel waar zitten die rubberen pakkingen, die twee, en hoe krijg ik dat deksel eraf.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-11-2022 18:59 #1042335 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Distributieketting vraag, auto ligt open.
En los... Jeetje zit maar een halve schakel spelling in zit ik hem daarvoor helemaal open te schroeven....ik heb toch de nieuwe onderdelen. Alleen het deksel is een heel heel klein beetje krom op 1 plek omdat i zo vast zat. Weet niet of dat veel uit zal maken
wel raar dar die rubberen pakkingen niet zien zijn. Opgelost. Ik heb wel een idee waar ze moeten komen. In die carter en daarboven op de pakkingen. Dat denk ik. .

Over het op tijd zetten van de distributie. Dat in lijn plaatsen en krukas blokkeren ed snap ik wel. Maar bij het plaatsen van de kettingspanner staat in de vraagbaak en werkplaats handboek de merktekens zullen niet meer ik 1 lijn liggen. Er staat niet bij dat niet mag. Hoe zit dat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2022 17:38 #1042336 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Distributieketting vraag, auto ligt open.
Zie de rubberen pakkingen (halve maantjes) gewoon zitten op de foto hoor.
Althans eentje, de andere zit aan de andere kant.

Distributie ketting hoef je nooit te vervangen. Mijn 340 staat nu op 350.000km ketting is nog steeds goed ;)
Maargoed je hebt het dus al los...... wat de vraagbaak omschrijft is correct, dat de spanner iets doet met je merktekens, kan maar het moet niet een hele tand verschil geven natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-11-2022 08:38 #1042337 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Distributieketting vraag, auto ligt open.
Oke ja dan weet ik welke pakking je bedoeld die tegen het distributie deksel zit geplakt. Wist niet dat dit hem was dacht eerder een stuk ijzer. Ja stond nog strak zat. Maar rammelde iets bij starten. Was denk ik niet bepaald nodig maar ja nu maakt het toch niks meer uit.. daarbij de koppeling stond afgesteld met vulplaat 0.5 en de drukgroep heeft al van die blauwe verweringen. Ik heb nog twee complete sets liggen en op deze manier een koppeling vervangen is wel heel heel gemakkelijk.... Geluk bij een ongeluk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets