De 1700 carb

Lees meer
17-07-2010 18:33 #840460 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De 1700 carb
Misschien iets met slangetjes en luchtfilter, maar dat is niet zo moeilijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2010 19:04 #840463 door Ruud Kuiper
Beantwoord door Ruud Kuiper in topic De 1700 carb

Erik;150125 schreef : Misschien iets met slangetjes en luchtfilter, maar dat is niet zo moeilijk.


Ja je vertelde laatst al dat de motorkap niet meer goed zou dicht gaan door de dikkere voet van de carb, of heb ik dat verkeerd onthouden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-07-2010 11:11 #840893 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De 1700 carb
Misschien heb je dat van iemand anders. Je mag de nieuwe carb. volgende week wel bij mijn werkplaats er in zetten. Leg van te voren een lineaal oid. met de scherpe kant over voet en spruitstuk om de vlakheid te controleren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2010 12:32 #841919 door Ruud Kuiper
Beantwoord door Ruud Kuiper in topic De 1700 carb
He Erik, bedankt voor het aanbod, daar ga ik binnenkort als het wat minder druk is op mijn werk en ik een dag vrij kan nemen, zeker gebruik van maken. Ik ben net elf dagen op vaklantie geweest en toen ik terug kwam, wilde mijn volvo niet meer echt. Voor de vakantie reed 'ie eigenlijk nog prima, maar na die elf dagen stil staan, loopt 'ie alleen nog maar als ik de choke een beetje uit trek. Doe ik de choke helemaal dicht (ook als ie op temperatuur is) dan slaat hij af. Klinkt als de standaardproblemen met de 1700 carb, dus het komt wel goed uit dat ik nu net een vervangend exemplaar klaar heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2010 15:47 #849472 door Ruud Kuiper
Beantwoord door Ruud Kuiper in topic De 1700 carb
vreemde loshangende slang

Ik ben al een tijdje bezig met rommelen met mijn carburateur en ik had een vraag over een slang die aan de achterkant van mijn carb. Het is de slang die hier rood omcirkeld is:



Deze slang hangt bij mij gewoon los en gaat nergens heen. Niemand schijnt te weten waar hij voor dient, maar de men is het in het algemeen wel eens dat het vreemd is dat ie zo los hangt. Heeft iemand enig idee waar deze slang naar toe moet lopen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-09-2010 16:01 #849473 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 1700 carb
Volgens mij is het gewoon de ontluchting van de vlotterkamer, hoort dus gewoon los the hangen... Er kan geloof ik af en toe een geutje benzine uitkomen in het slechtste geval, maar hoort er dus wel degelijk te zitten...

Waarom ben je aan het rommelen met de carb? Wat zijn je symptomen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2010 09:43 #849526 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 1700 carb
En ook niet onbelangrijk: Wat heb je inmiddels gerommeld?

Heb je je vlotter al eens gechecked op zinkneigingen?

Dat slangetje lijkt inderdaad iets van ontluchting te zijn, maar wel maf want daar dient dat klepje (op de foto rechts ervan) ook voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2010 09:49 #849528 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 1700 carb
Anjoooooo... Wouuuuttteeerrr *roept*

Leg is uit waar het slangetje voor dient...

Vertel anders eerst maar is wat het probleem is, dan kunnen we gerichter gaan helpen natuurlijk...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2010 10:20 #849530 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 1700 carb
idd benzine overstort, volgens mij vooral relevant voor de benzinesoorten voor euro 95, ivm minder anti-schuim werking. Dus dan gebeurde het wel eens dat heel de carburateur begon over te koken als je de auto weg zette met goed warme motor op een warme dag. Die slang zorgt er dan voor dat het schuim naar de straat wordt afgevoerd ipv "all over the place" in de motorruimte

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-10-2010 19:38 #850051 door Ruud Kuiper
Beantwoord door Ruud Kuiper in topic De 1700 carb

Dendorssers;156972 schreef : Volgens mij is het gewoon de ontluchting van de vlotterkamer, hoort dus gewoon los the hangen... Er kan geloof ik af en toe een geutje benzine uitkomen in het slechtste geval, maar hoort er dus wel degelijk te zitten...

Waarom ben je aan het rommelen met de carb? Wat zijn je symptomen?


Hij liep niet meer stationair zonder choke. De carburateurvoet was trouwens ook hartstikke krom, dus hij liep al een tijdje niet meer super. Ik heb eerst een 440-carb uitgeprobeerd, maar daar liep 'ie ook niet goed op. Die carb had trouwens ook een erg kromme voet. Ik heb nu een derde carb (ook 440) er op zitten en nu loopt 'ie eindelijk wat beter. Motor loopt regelmatiger en slaat niet meer af als ik de choke dicht zet. Hij loopt nog niet geweldig, maar dat is wellicht een kwestie van carb afstellen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets