Aansluitingen van benzinefilter Volvo 340 1721cc motor bouwjaar 1986

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-10-2010 14:55 #630687 door V300 register
Hallo allemaal, Dit is voor mij de eerste keer dat ik gebruik maak van jullie forum. Mijn Vader heeft een 340, bouwjaar 1986. Hij woont in Portugal en een plaatselijke monteur heeft daar aan de benzine filter gezeten. Er is een onbekende filter ingezet. Gevolg is dat de vlotterkamer niet voldoende bijgevuld wordt, en mijn Pa (83 jaar) na 1,5 km rijden weer 5 minuten moet wachten voordat hij weer verder.
Mijn Pa vraagt mij nu of ik hem kan helpen met het aansluitschema van de benzinefilter. Hij zegt dat er 3 aansluitingen zijn en dat hij niet weet welke waarvoor dient. Zijn Portugees is minimaal en in de garage krijgt hij niets voor elkaar.
Mijn vraag : Kan iemand mij helpen aan het schema van het brandstof systeem, van benzinetank tot aan de carburateur. Mijn Pa kan dan het systeem nalopen en het probleem oplossen. Hij is nog best handig voor zijn leeftijd , maar internet gebruiken kan hij niet. Dus vandaar mijn vraag: wie kan mij helpen.

BVD Frans Litjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2010 16:49 #850912 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Aansluitingen van benzinefilter Volvo 340 1721cc motor bouwjaar 1986
Hoi Frans, het betreffende item is geen brandstoffilter maar de dampbelafscheider. ik vraag me af of deze voor een correct exemplaat vervangen is aangezien ik meen dat deze niet/lastig te krijgen waren (ookal is het een VAG onderdeel)

[ATTACH]2765[/ATTACH]

ik heb het schema ingevoegd, je zult je moeten registreren om de afbeelding te kunnen zien.

nog beter is clublid worden, dan kun je zelf bij alle informatie die je maar kan wensen:)

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-10-2010 17:25 #850917 door V300 register
als ze de originele afscheider niet zonder meer weggegooid hebben valt het nog terug te bouwen. maar dat zal wel niet...


de onderste aansluiting is voor de drukleiding vanaf de pomp. Bovenop zitten er 2. 1 in het midden gaat naar de carburateur, de andere is de retour richting de tank.

als je een filter wilt inbouwen kun je dit het beste tussen de pomp en de afscheider plaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-10-2010 19:58 #850933 door V300 register
PS dit topic past precies onder de noemer 'motor en aandrijving 1700' dus heb het naar dat forumdeel verhuisd. De verwijzing in het algemene discussieforum vervalt over 3 dagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-10-2010 20:22 #850943 door V300 register
Het gaat trouwens om het potje op de foto... Verwonderd mij dat er nog niemand de foto's van Wouter (van mijn auto) heeft gebruikt, staan in zijn 'how to brandstoffen vervangen'

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2010 21:14 #850951 door 16673-dummy

Dendorssers;158503 schreef : ... staan in zijn 'how to brandstoffen vervangen'


Het kan zijn dat het aan je nationaliteit ligt, maar doorgaans vul ik dat gewoon bij. Daar zit rechtsachter op het zijpaneel een vulopening (onder een dop) voor.

@ topicstarter: in Portugal rijden nog aardig wat 340's rond, met name in 1700-uitvoering. Misschien kan je vader eens op de sloop kijken om daar eens te spieken bij een exemplaar met 1700-motor? Vergelijkingsmateriaal is beter dan plaatjes van een computer, zou ik zeggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-10-2010 22:54 #850956 door V300 register
Het potje in kwestie is trouwens waarschijnlijk een onderdeel uit de VAG-groep: Zowel bij mij als bij Karsten zit er een prachtig audi-logootje op. Mogelijk kan je via het onderdeelnummer of een goede beschrijving bij een volksaudiseat-garage nog wel zo'n ding bestellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets