Weer een 1700 carb met problemen

Lees meer
22-11-2010 20:48 #630762 door Ruud Kuiper
Weer een 1700 carb met problemen is gemaakt door Ruud Kuiper
Zoals jullie misschien weten, rijd ik in een 340 1700. Mijn auto liep al een tijdje niet meer goed stationair, en ik moest altijd de choke gebruiken, ander sloeg hij af. Na een tweedehands caburateur uit een sloper te hebben geprobeerd die al helemaal afgeragd was en het ook niet echt lekker deed, vond ik op internet een carb van een 440 waar maar 1000 km mee was gereden. Hij zag er nog als nieuw uit en de voet was niet krom, dus die heb ik meteen gemonteerd.

Vervolgens heb ik mijn 340 naar de garage gebracht om de kleppen te stellen en CO af te stellen en toen ik hem terug kreeg liep hij prima stationair. Stationair toerental is wellicht een tikkie te laag, maar dat is wellicht ook gewoon even wennen. Ik merk nu echter weer dat mijn auto stokt en niet echt lekker loopt op bepaalde toerentallen en als ik wat harder gas geef. Op 50/60 in de vierde versnelling, loopt 'ie echt heerlijk soepel, maar als ik 120 rijd, stokt 'ie continu. Als ik de choke een beetje aanzet wordt het minder.

Nu heeft die carb zo'n tien jaar ergens in een schuur gelegen, dus ik heb zaterdag een blik carburateurreiniger door het ding gehaald en ik heb het idee dat dat een beetje heeft geholpen. Het stokken is echter nog altijd niet weg.

Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos? Ik heb bougies, bougiekabels, rotor en verdelerkap allemaal in het laatste jaar vervangen, dus ik denk niet dat daar het probleem zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2010 20:52 #853386 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 1700 carb met problemen
in 1 woord: carburateurrevisie.

alles wat meer als een jaar op de plank gelegen heeft zou ik persoonlijk nieteens meer direct monteren maar gelijk compleet open schroeven en helemaal nalopen; als je dmv een revisiekit alle pakkingen/o-ringen/membramen vervangt en hem daarna goed afsteld kun je weer jaaaren vooruit.

zou trouwens ook kunnen dat de sproeierbezetting van die 440 er een endje naast zit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2010 09:31 #853420 door Ruud Kuiper
Beantwoord door Ruud Kuiper in topic Weer een 1700 carb met problemen
Ik had gehoopt (wellicht wat na?ef) dat ie het zo zou doen, maar ik was al bang dat een revisie noodzakelijk zou zijn. Wat bedoel je met de sproeierbezetting?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2010 18:56 #853456 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 1700 carb met problemen
alle sproeiers van die 440 carburateur, voor zover ik weet zijn de kanalen identiek aan de B172 carb maar gebruikt de 440 o.a. een andere nokkenas en ontstekingscurve, als dat zo is dan is het een logisch gevolg dat de 440carb op een 340 motor gekke dingen gaat doen, dit zou je dan op kunnen lossen door stuk voor stuk de sproeiers te wisselen met die van je oude carb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-11-2010 19:54 #853465 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 1700 carb met problemen
om te beginnen de hoofdbenzinesproeier en remluchtsproeier samen met de emulsiebuis van de eerste trap

maar als je hem toch zo ver uit elkaar haalt kun je net zo goed een originele 1700 carb in orde maken (onderkant vlak schuren etc)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2010 12:36 #853503 door Ruud Kuiper
Beantwoord door Ruud Kuiper in topic Weer een 1700 carb met problemen
Bij de garage dachten ze dat het aan de co-afstelling lag, die kijken hem volgende week eerst eens na. Als dat niet helpt, moeten we verder kijken en dan is een complete revisie/verbouwing misschien wel noodzakelijk. Ik hoop ondertussen nog even op een wonder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2010 12:36 #853504 door Ruud Kuiper
Beantwoord door Ruud Kuiper in topic Weer een 1700 carb met problemen
In elk geval bedankt voor de uitleg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets