Smoren bij koude start

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-02-2012 18:16 #631796 door V300 register
Smoren bij koude start is gemaakt door V300 register
Beste mensen,

Ik heb vorige maand m'n carburateur gereviseerd, maar hou een probleem bij starten met een koude motor (dus met choken)

Als ik de eerste keer start, slaat de motor aan, klimt naar ? 2000 toeren en dan zakt het toerental snel en slaat af. Als ik gas bij geef, lijkt de motor te 'smoren' en slaat dan weer af. Dit een stuk of 3, 4 keer waarna de motor wel blijft lopen. Bij wegrijden slaat de motor nog wel eens af, omdat het toerental dusdanig wegzakt, ondanks gasgeven, dat de motor weer afslaat. Je hoort dan ook een 'plofferig' geluid. (Geen nadieselen o.i.d.)

Verder loopt de motor goed als ie warm is, en ook starten met warme motor is tikken, lopen.

Wie weet hoe ik m'n choke kan bijstellen. Ik denk dat het probleem hier in zit. Iemand tips?

Groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-02-2012 23:38 #899879 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Smoren bij koude start
Volgens het instructieboekje moet je bij lage temperaturen eerst 2 keer pompen met het gaspedaal voor je met choke zonder gas start. Volgens mij is dat om de brandstoftoevoer beter op gang te brengen. Choke kun je natuurlijk zo bekijken of de vlinderklep goed sluit denk ik.
Maar ik denk dat dit misschien een aanvoer of vlotterhoogte probleem of zoiets kan zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2012 00:32 #899880 door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic Smoren bij koude start
Als je de choke geheel uittrekt gaat niet alleen de choke klep dicht, maar word de gasklep ook een beetje geopend (vooropening)
Deze vooropening is bij jou te veel , en dat kan je terug stellen via het aanslagschroefje, door het kleine kontra moertje te lossen en het aanslagschroefje wat in te draaien.
Met wat experimenteren zo afstellen, dat toerental bij het starten 1200 - 1500 is i.p.v. 2000.
Het is goed te zien, als je het luchtfilter er afhaalt, en de chokehandle aan de car. bedient

Laszlo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-02-2012 22:59 #900279 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Smoren bij koude start
Twee keer pompen voor het starten gaat een stuk beter. Dit weekend even de choke bijstellen naar ? 1500 toeren.

Dank Ewoud en Laszlo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-07-2012 15:19 #911010 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Smoren bij koude start
Opgelost. De chokeklep stond toch iets te ver open. Niet teruggedraaid naar gesloten stand en hij start en loopt perfect. Toerental van de choke teruggesteld naar 1400 toeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets