Stationair

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-04-2013 19:13 #632615 door V300 register
Stationair is gemaakt door V300 register
Sinds ik gister het slangetje van de econometer erop heb geduwd, loopt de auto niet meer lekker stationair. Heel laag in de toeren, en valt dan uit.

Waar zit de stationair en co schroef, en wat is een gemiddelde afstelling. Moet er morgen weer mee naar me werk, dus zou prettig zijn als hij iets beter loopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
15-04-2013 19:25 #926951 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Stationair

340Sport;214874 schreef : Sinds ik gister het slangetje van de econometer erop heb geduwd, loopt de auto niet meer lekker stationair. Heel laag in de toeren, en valt dan uit.

Waar zit de stationair en co schroef, en wat is een gemiddelde afstelling. Moet er morgen weer mee naar me werk, dus zou prettig zijn als hij iets beter loopt.


Normaal moet het aansluiten van een econometer cq vacu?mmeter geen invloed hebben op je motor, maar nu dit wel gebeurt zal er een lek in het "nieuwe" gedeelte zijn, een verbinding die lekt, poreuze of gescheurde slang of je econometer cq vacu?mmeter is lek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-04-2013 19:27 #926952 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair
Ik heb de slang er al weer afgehaald, maar blijft slecht lopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-04-2013 20:05 #926962 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair
Dan heb je misschien een vacuumslangetje dat er al zat beschadigd. Kan best, want na zoveel jaar wordt dat rubber broos.
Ik zou die hele handel vervangen als dat nog niet is gebeurd. Dan weet je zeker dat dat weer goed is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-04-2013 20:10 #926963 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair
Alleen dat zal op dit moment niet meer lukken. Ik wil toch even kijken of ik met afstellen niet wat kan doen, weet iemand waar die 2 schroeven zitten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-04-2013 20:41 #926973 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair
Net even wezen tanken, tank was bijna leeg, dus hoopte dat het daar aan lag. Maar ook rijden doet hij nu erg slecht, erg inhouden en bokken. Heb al met remmenreiniger rond de carburateur aan het spuiten geweest, en hoor niet dat er iets lekt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2013 20:44 #926975 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Stationair

340Sport;214888 schreef : Alleen dat zal op dit moment niet meer lukken. Ik wil toch even kijken of ik met afstellen niet wat kan doen, weet iemand waar die 2 schroeven zitten?


werkt het ineens niet meer? JA
werkte het eerst? JA
heb je iets veranderd? JA
ga je dan zitten rommelen aan dingen die eerst goed werkten? NEE

kom op, haal dat slangetje weer even weg en koop wat nieuwe delen. maar ga niet zitten 'afstellen' waardoor de boel verder ontregeld wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2013 21:12 #926982 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stationair
je hebt het slangetje erop geduwd (achter de klokkenwinkel of bij de motor?); lag hij er dan al wel helemaal?

zoja; dan had je dus een motor die afgesteld is met een vacu?mlek, nu met het systeem dicht klopt dan het stationairmengsel meer van geen kant (veel te rijk) en dan kun je hem dus opnieuw afstellen. basisafstelling is maar heel erg globaal, ik pas het zelf allang niet meer toe.

zonee; al het bovenstaande.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-04-2013 23:01 #926999 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair
even mijn moderatorpet opzetten:
[mod]bij technische vragen is het normaal nodig handig om even de basisgegevens van de betreffende auto te vermelden; ??k als je denkt dat iedereen wel weet wat voor auto / uitvoering je hebt.

bij brandstof-en ontstekingsproblemen bijvoorbeeld de motorcode altijd vermelden. Vermeld ook alle eventuele bestaande/bekende problemen en aangebrachte modificaties die invloed zouden kunnen hebben op het probleem.[/mod]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-04-2013 09:26 #927017 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair
Dat slangetje lag inderdaad los achter het tellerblok. Heb zojuist de rest van de slangen(zover ik kan zien) nagekeken, en die lijken mij allemaal in orde. Inmiddels heb ik zelf wat lopen draaien aan die schroef die je van bovenaf kan stellen, dus zal het zelf ook wel verkloot hebben. Hopelijk heeft mijn garage zometeen tijd, moet om 1 uur op me werk zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets