Stationair

Lees meer
16-04-2013 09:33 #927018 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stationair
Dat is stationair, niet mengsel dus daar heb je in dit geval weinig aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-04-2013 11:04 #927026 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair
Net terug van de garage, helaas zonder resultaat. Vermoeden is, dat er door het aansluiten van de vacuumslang wat vuil ergens is losgekomen, en dat nu de carb ergens verstopt is. Hij heeft de stationair sproeier eruit gehad en doorgeblazen, maar dat had ook geen resultaat.

Als ik de choke iets uit trek, blijft hij heel onregelmatig rond de 1500 toeren stationair lopen. Druk ik de choke helemaal in, zakt hij een paar seconden terug naar de 400 toeren, en valt dan uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2013 11:28 #927029 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stationair
Onzin dus. Mooie smoes om te vertellen dat je het niet weet. Gewoon de mengselschroef opzoeken en die een aantal slagen dicht draaien, gaat ie vanzelf mooier lopen, dan kun je hem fijner af gaan stellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-04-2013 12:19 #927034 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair
Als iemand kan uitleggen waar ik die kan vinden, ga ik dat vanavond even proberen. Moet nu naar me werk, dus maar even de Ford Ka van me moeder geleend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-04-2013 18:09 #927063 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair
Niemand?

Oude quote van Anjo gevonden:

AvdAkker;160759 schreef : klopt, die door het luchtfilterhuis heen zit is voor je stationair toerental.
de mengselschroef zit in een klein gaatje, aan de choke-hefboom zijde van de carburateur linksonderin. ongeveer op de hoogte van de koelwaterslangaansluitingen, ik meen dat met het spul ingebouwd je de mengselschroef vanaf de voorkant van de auto kan verstellen.


Maar als ik die schroef verstel, merk ik geen verschil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-04-2013 17:00 #927220 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair
de mengselschroef zit bij een 1700 in de onderste flens van de carburateur, bij de hoek aan de rechter voorkant van de auto, het gaatje waar de schroef in zit is naar de radiateur gericht.

soms zit er een rubber stopje in om vuil buiten te houden.

de afstelling is met behoorlijk fijne schroefdraad, verpruts dit niet met een lompe schroevendraaier die niet lekker in het gat past etc.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2013 00:29 #927245 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Stationair
Gisteren gemerkt dat een beetje gereedschap thuis ook wel handig is. Ik moest heel lang zoeken voor een deugdelijk schroevendraaier. Daarmee de stationairtoerentalschroef terug gedraaid naar ongeveer duizend toeren. Had nog wel meer gekund (weet ik). Maar toen was de motor al weer rustig. Ik heb hem aangeraden de coschroef te verstellen bij een zo laag mogelijk stationair. Rond de 600 a 700 toeren is al mooi. Ik heb ooit een Volvo op 400 toeren laten draaien. Dat was wel erg tegen de uiterste grens.
Auto en motor ziet er echt perfect (droog, netjes, schoon) uit. Deze auto zou zo op een beurs of in een museum kunnen staan.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets